Gå til innhold

Redigert film får ikke plass på 1stk. DVD


Anbefalte innlegg

Hei!

Har redigert en film etter et bryllup. Lengden på filmen er nå 3 timer og 10 min.

Klarer ikke å brenne filmen ut på DVD da den laveste kvaliteten som kan velges er 3000 Kbits/ sec. Likevel er dette altfor mye.

Kjenner du til programvare som kan brenne ut filmen på flere plater?

Jeg får bare denne beskjeden: "your project is too big to fit on the disk"

 

Benytter Pinnacle Studio 8.12.2

Har også Pinnacle Instant CD/ DVD

 

Takker for gode tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rediger enda mer. 3 timer ferdig redigert opptak ifra et bryllup. Tror det ikke er mange som orker å se igjennom dette. Skal du på tross alt ha dette, så deler du prosjektet i 2 i Pinnacle studio, gjerne i flere biter slik at du kan øke kvaliteten (det er jo tross alt et brullup, og du vil vel av videoen skal ha god kvalitet).

Lenke til kommentar

holy c**p...stakkars venner av det parret som må lide seg gjennom 3 timer bryllyups video.

 

Vel, du kan jo gjøre det så enkelt som å lage to prosjekter da og brenne på to DVDer. Mao, klippe to 1.5 times filmer.

 

Men jeg ville nok mye heller anbefale deg å klippe det ned til en time eller så.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Enig med de andre i at 3 timer er vanvittig mye. Men det er kanskje snakk om et stort og omfattende bryllyp, av typen "tre dager til ende.."?

 

Jeg bruker Canopus ProCoder til å gjøre om AVI filene til DVD filer. Der er det en funksjon som gjør at Canopus først spiller igjennom filmen, og "noterer seg" hvor det er behov for høy bitrate, og hvor det er behov for lav. Dermed varierer bitraten kontinuerlig, slik at filen blir merkbart mindre, men kvaliteten blir omtrent lik som på full bitrate.

 

Men hvis du har hele prosjektet på 3000, kan du vel ikke få krympet den mer. Då må løsningen bli to disker, eller dual layer.

 

Tommy

Lenke til kommentar

Dual layer skriveren min kosta ikke mer enn 1500, det er veldig billig - du får

tak i en lett om du virkelig vil la dem få denne superlange filmen.. :)

 

Håper du iallfall har delt det inn i kapitler slik at man kan se del 1, og vente

3dager for å så se del 2 :p Kan bli for mye vet du... Et gyldent tips til bryllups

fotografer er å holde filmen liten selv om paret vil ha den lang - er tross alt

ikke bare de som skal se den, + at de vil ant. bare se den 1/2 ganger om den

er 3 timer :p Det er ekte "tiltak" for å sette seg ned å se noe av den størrelsen.

Lenke til kommentar

Hmm... 3timer?

 

Redigerte selv en bryllupsfilm i juni der brudeparet ville ha alle talene og ha med det meste av festen.. den ble på ca 4 timer..

+ vielsen og fotograferinga.

 

Redigerte jo seff. oxo en kortere versjon på en 15minutter da hvor det meste ble tatt med...

 

Kommer jo helt ann på hva brudeparet vil ha med forno..

 

Jeg delte opp filmen og tok 2 dvder fra festen "DEL1" og "DEL2" på en annen disk, + vielsen og fotograferinga.. +den lille 15min snutten... på en annen disk..

 

Skal også i et bryllp nå i august der brudeparet vil ha med vielsen og ikke noe særlig taler (kun forlovende og brudefolka) og litt av underholdningen +enkelte småklipp av det som skjer...

Endret av arielfaaland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...