Gå til innhold

trenger litt hjelp ang. bygging av pc..


B4stian

Anbefalte innlegg

hei.

 

har kjøpt meg dette:

 

amd xp 2500+

512 mb ram

120 gb hd (IDE)

asus a7v8x-mx (innebygd vga)

og en cpu-kjøler.. volcano 11 tror jeg den het

+ cd-rom og floppy

 

har satt alt sammen i et Q-Tec kabinett (bruker det fordi jeg skal bygge et trekabinett snart.) har koplet strøm til floppy (via en liten tynn sak) og cd-rom via vanlig molex, og det samme med hd. og IDE til HD og CD-rom da.. floppykabel til floppy. men når jeg putter i strømkabelen begynner CPU-kjøleren og gå automatisk i 3-4 sek. og så reagerer den ikke, har gjort det 5-6 ganger og det samee skjer hver gang, har sjekket at ram og liknende sitter der det skal og sånn, men det er tydeligvis noe feil. noen som har noen tips?

Endret av datating
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å skru på PC'en i det hele tatt med Power On/Off Switchen i front av kabinettet som er koblet til HK og ikke bare "satt i strømkabelen" :whistle:

 

Hvis overstående ikke fungerer kan du prøve å koble ut alt uten interesse, som f.eks floppy, HD, kabinettvifter (ikke CPU-vifte).

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

kan forklare litt bedre.. når jeg putter i stikkontakten begynner pcen å jobbe i noen få sek. så slår den seg av, men hk lyset lyser grønt hele tiden, prøver da å trykke på on/off knappen i front av kabinettet uten hell.. skal demontere den etterpå i dag da, og skal prøve å resette cmos også!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...