Gå til innhold

Leser dvd-spillere i stua mpg-filer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, har ikke vært borti så mange "stue" dvd spillere som leser dataplater med mpeg. Min spiller cd eller dvd med mp3 filer og/eller jpg bilder i "data format". Skal jeg spille mpeg filer må jeg enten velge vcd eller svcd i f.eks Nero.

 

Håper dette hjelper

 

Edit: Onkel Leif :ermm:

Endret av Sozinho
Lenke til kommentar

http://www.vcdhelp.com

 

Der finner du det meste du trengerå vite om dette...

 

 

husk at DVD spilleren din uansett ikke kan lese en mpg fil du slenger rett ned på CD'en, men at du må brenne som VCD/SVCD (dette gjelder hvis du brenner på CD plater da..)

 

Hvordan det er med å bruke DVD plate.. det er jeg virkelig ikke sikker på... lag en post om du finner det ut... jeg tror ikke du får dem VCD/SVCD compliant ved å bruke en DVD plate...

Endret av hellfury
Lenke til kommentar

Min Denver DVD spiller (billig) kan lese Mpeg filmer. Uansett om det er VCD eller bare mpeg fila, fordi man får fram en meny hvor man kan velge fila. Den klarer dog ikke Divx og de nyere formatene.

 

Hva din spiller kan lese kommer an på hva den er designet for.

Lenke til kommentar

Det fungerer ikke på min DvD spiller. Så jeg encoder til DVD.

 

Anbefaler TMPGEnc 3.0 express til dette. Men det tar tid da. Plus TMPGEnc author for mekking av kapitler.

 

Er den måten jeg må gjøre det på, hvis jeg skal benytte dvd plater. Hvis du synes det er ok med mange cd-er per film er jo vcd/svcd brent på cd-er veien å gå.

 

Du finner info om alt sånt på linken gitt tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...