Gå til innhold

hva er pcen min satt sammen av?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

takker så meget :) men så kommer eg til det store spørsmålet, etter å ha kjøpt meg ny vifte® for å fikse problemet mitt, som er at pcen restarter seg, (uten forvarsel) .antagligvis pga av at cpuen blir for varm, eller at hele pcen blir for varm, dette fikses vel ved å skaffe en ny vifte + nye kratigere kabinettvifter? er det noe annet jeg bør gjøre?

 

thanks

michael

Lenke til kommentar

Hei - Har du sjekket hvilke temperaturer du får på CPU, og hvilke CPU har du ?

 

Når det gjelder det som er nevnt over i tråden angående PSU, så hadde det vært greit å vite litt om PC'en din. Jeg tror nok ikke at PSU plutselig har bestemt seg for å ikke kunne gi nok strøm. Har du utvidet PC i det siste, eller kansje overklokket, hvis ikke tviler jeg på at det er PSU, men hvem vet.

Hvilke PSU er det ?

 

Edit : Hvis det var du selv som satt sammen PC, hva med å åpne PC ?

Ellers anbefaler jeg Aida 32 eller Sisoft Sandra for å sjekke hvilke komponenter den består av, Google litt så finner du det.

Endret av Blacksheep
Lenke til kommentar

ifølge pc probe er cpu temperatur 47 celsius og mb 28 celsius,

hva trenger du å vite om pcen min? har everest...

 

amd athlon xp 1243mhz

 

asus a7n8x v2.0 deluxe hovedkort

 

2 ganger 256 ddr ram

 

noe mer du må vite?

 

tok inn en floppy nettop og en dvd brenner, men de va det så mye tull med at eg tok de utav igjen

 

stømforsyningen er jeg ikke helt sikker på, den va med kabinettet mener eg..

det står vel på den om eg åpner kabinettet?

 

skal fjerne støv fra viften min imorgen, bygget pcen sjøl ja...

Lenke til kommentar

Kommer an på hvor stor vifte du har plass til å montere, 80x80mm, 92x92mm eller 120x120mm...

 

PAPST er veldig bra, de har noen på http://www.microplex.no, nede til venstre ser du en seksjon som heter vifter, der finner du det meste kategorisert etter størrelse...

 

Om de blir for dyre for deg, kan du ta en titt på viftene til TITAN, de er ikke så bra, men koster heller ikke skjorta....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...