Gå til innhold

Vannkjøling / Messing blokk


Anbefalte innlegg

Hei! Noen vet kanskje at jeg prøvde meg på vannkjøling før? Joda det så ut til og gå i dass det! Men nå har jeg begynt på ny og fikk litt hjelp av han far.

 

Her har jeg og pappa tegnet et sjapp tegning om hvordan det skulle bli:

 

Vannkjlingsprosjektet001Custom.jpg

 

 

Og slik fikk jeg lagt det:

 

Vannkjlingsprosjektet002Custom.jpg

 

 

Håper det blir noe guff denne gangen :) Har også fått et varmeregister av en gammel carvelle. Kom faktiskt gratis inn på dynga og fikk ta det jeg ville ha :thumbup: Men tok ikke bilde av raddisen, det kommer senere, men skal jeg rense den på noe vis?

 

Pcgutten

 

EDIT: Bildene er resizet til 400x400!

Endret av pcgutten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jaja, lykke til. Håper det går bedre enn sist gang. 

hva skjedde sist gang ??

 

er det slik at du ikke var 11år når du laga den første.. ver borte en uke jeg .. plutselig ver den stengt.. 

jeg var 11 når jeg laga den første og er det nå...

 

Det forklarer vel mye :D

 

Venter på update :p

Lenke til kommentar

Jeg trenger ikke noe kanal aluminum kjøler ekstremt godt og vannet vil spre seg i rommet og sprute ut etterpå ;) Ja, jeg skal ikke gi opp denne gangen.. Hehe, når jeg reiv ut varmeregisteret fikk jeg med vifta og den båker noe inni helvette! Men jeg tenker ikke på og skifte den for prosjektet går ikke ut på og få pcen stille :)

 

pcgutten

Lenke til kommentar

Hei Pcgutten!

Ja se her ja! Dette var noe annet. Hva er det den skal kjøle?

Bare noen tips: Høres smart ut det med å gjenge opp plexien, men vær forsiktig! Når du borrer så begynn med små hull og deretter større og større. smør godt med rødsprit eller lignende! Obs, rødsprit er veldig brannfarlig, vær forsiktig!(Du vet det sikkert, men måtte liksom si det for sikkerhet skyld). Smør også godt når du gjenger opp plexi'n. Prøv å få tak i loctite gjengelås eller flytende lim å ha på gjengene så du slipper, drypp, drypp... :cry: husk skruer og tettning mellom blokk og topp. Ikke bare tettning! Håper det var litt hjelp i det jeg sa. Bare spør hvis du lurer på noe!

 

Til dere andre: Pcgutten var veldig uheldig med sin forgie tråd fordi det ble en diskusjon om alder osv, osv. Det samme skjer her! Vær så snill og ikke ødelegg tråden til gutten da. Prøv heller å hjelp han med vannkjølingen!

 

Mvh

Magnus Kofoed

Lenke til kommentar

Okei! Skal bruke sånn lim man bruker for og lime gjengene fast :) Okei skal borre med liten og så høyere ;) Takk for hjelpen du ga! Men det som er litt dritt er at jeg kan ikke gjøre noe før på onsdag.. Men blokka skal kjøle cpu. Visst jeg får det godt til får jeg se om jeg skal kjøle chipsettet og (Tror ikke det blir noe men kanskje :) ) Og ja jeg vil helst ikke ha noe off topic her! Vil du vite alder kan du lese i profilen vel :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke med meg den forrige diskusjonen, men jeg antar det ble noe negativt at han bare var 11 år kanskje?

Hva så? Om han får til å lage vannkjøling i en alder av 11 år er jo det veldig bra. Jeg er snart 17 og enda ikke prøvd å lage vannavkjøling, så han er ute før meg iallfall.

 

Og ikke bry deg om designet foreløpig. Prøv heller og få det til å funke sånn nogenlunde så du vet hva du skal gjøre neste gang. Og da kan du jo bruke litt mer tid og tenke på design. :)

 

Stå på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...