SupremeX Skrevet 30. juli 2004 Skrevet 30. juli 2004 Hei Jeg å Stikk-kont@kten har et lite LAN her. Men vi har et problem, nemlig at han ikke finner meg på nettverket. Vi har installert netbios++, men han får bare opp en melding om "ingen tilgang" eller noe sånt. Vi er medlem av samme arbeidsgruppe, jeg har delt en disk men fortsatt ingen endring. Så, hva er galt?
laaknor Skrevet 30. juli 2004 Skrevet 30. juli 2004 NetBios har en tendens til å være relativt ustabil, men ut i fra "Ingen tilgang" høres det ut som om brukeren "Gjest" er disablet.
The Stig Skrevet 30. juli 2004 Skrevet 30. juli 2004 Huff ingen som vet, dette er sinnsykt irriterende! Og i tilegg sitter vi på et loft i 30C...! *kvalm og irritert!*
The Stig Skrevet 30. juli 2004 Skrevet 30. juli 2004 He he, joa... Altså det er nok ikke der problemet ligger...
RobinHood Skrevet 30. juli 2004 Skrevet 30. juli 2004 netbios brannmur hvilken port bruker netbios? sitter dere på samme ruteren kan det være her og SPI det ligger i prøv å sette hverandre i DMZ sone / trusted sone i Zonealarm eller lignende
SupremeX Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Skrevet 30. juli 2004 (endret) Han bruker brannmur, og jeg kommer meg inn på han. Men jeg bruker ikke brannmur, og han kommer seg ikke inn på meg.. Vi finner ikke hverandre i spill heller, selv med fast IP. Vi fatter ingenting.. Endret 30. juli 2004 av SupremeX
The Stig Skrevet 30. juli 2004 Skrevet 30. juli 2004 Hmm, nå har vi nettopp byttet til manuel IP'. Ble akkurat samme greia da, så begynner og tro at det ikke har noe med nettverket og gjøre lenger...?
Black Star Skrevet 30. juli 2004 Skrevet 30. juli 2004 Har jeg brannmuren i XP påslått, hender det jeg ikke finner resten av nettverket, selv om de finner meg. Slå av brannmuren i XP på begge maskiner da. Skader ikke å prøve.
SupremeX Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Skrevet 30. juli 2004 Sorry for bump, men er det noen som vet hva vi skal gjøre?
Terrasque Skrevet 30. juli 2004 Skrevet 30. juli 2004 dere gir ganske lite info. Hvilken faste ip'er bruker dere? Kan dere pinge hverandre? Prøver dere å gå inn på hverandre via navn eller ip? Hvilke protokoller er slått på?
SupremeX Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Skrevet 30. juli 2004 1. Vi bruker 111.112.113.01/02 2. Vi kan ikke pinge hverandre 3. Via navn (\\navn) 4. TCP/IP, NetBIOS
Terrasque Skrevet 30. juli 2004 Skrevet 30. juli 2004 eck på ene pc'en, ip: 10.0.0.5, netmask 255.255.255.0 andre pc'en : ip: 10.0.0.6, netmask 255.255.255.0 prøv å ping vha ip. Hvis dere ikke får pinget (utfør i denne rekkefølgen); sjekk firewall igjen, sjekk kabler, sjekk nettverkskort, om dere har, sjekk hub. Kjør antivirus og spyware fjerner - et par av disse kan gjøre rare ting med nettverks-systemet. Prøv med knoppix eller annen live cd, for å sjekke om det er hardware eller software.
SupremeX Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Skrevet 30. juli 2004 Vi får pinget hverandre, men han kan fortsatt ikke browse de filene jeg deler. det kommer bare "Ingen tilgang, kontakt admin for å få tilgang" eller noe slikt. Tror det er jeg som er feilkilden her, hva slags innstillinger er det som er feil?
Terrasque Skrevet 30. juli 2004 Skrevet 30. juli 2004 er guest kontoen slått på, uten passord? er det satt begrensninger på share't eller på filene som er delt? er deres brukerkonto på hverandres system? (f.eks du er logget in som administrator, når du kobler til hans maskin vil du fremdeles være registrert som administrator, og (hvis ikke begge har nøyaktig samme passord) hans maskin vil nekte deg å logge på. Hvis din konto ikke er på hans maskin, vil du gå under guest)
SupremeX Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Skrevet 30. juli 2004 er guest kontoen slått på, uten passord? Ja er det satt begrensninger på share't eller på filene som er delt? Nei
The Stig Skrevet 30. juli 2004 Skrevet 30. juli 2004 Æsj, ingen som vet? Dette begynner og bli irriterende Men takk for alle svar så langt da (til tross for at ingen har funket! ).
jocke Skrevet 31. juli 2004 Skrevet 31. juli 2004 StartMeny->Kontrollpanel->Administrative verktøy->Lokal sikkerhetspolicy Sjekk "Tilordning av brukerrettigheter" og "Sikkerhetsalternativer". Har fått samma problemet vekk ved å gjøre et eller annet inni der. Men husker desverre ikke hva.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå