Gå til innhold

Netshop med 6800 Ultra på lager, 20+!


Templar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at Komplett også har fått inn noen Ultra-kort inn på lager:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300417&cks=PRL

 

 

De har også fått inn noen av de vanvitting overprisede Ultraene med vannkjøling:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300416&cks=PRL

Det vannkjølte kan vel klassifiseres som et Ultra Extreme dog.

 

Jaja, nå begynner det i alle fall å skje noe! Ting kommer endelig inn på lager. :cool:

Lenke til kommentar

Altså, hvem i de mørke skoger betaler 8000.- for ett skjermkort?!

Greit nok, det er vannavkjølt, men jeg skulle ha fått til ett meget bra vannkjølingssett til alle komponentene som trenger kjøling til den prisen, og enda hatt masse igjen til å kjøpe ett stanard 6800 Ultra. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Utrolig å Netshop for dem inn, bra jobbet. CompUSA skal ha nesten over 10.000 preorders på Ultra kortene!

Tipper at ingen av de 10.000 vet at GT-kortene kan med all enkelhet klokkes til Ultra-hastigheter .. Og derfor burde spare en tusenlapp ved å velge GT fremfor Ultra.

 

:roll:

Lenke til kommentar

Synes disse Gainward "golden bullshit" være så =)#¤. Folk her betalte 400kr extra for Gainward 1.6ns 6800GT Golden BS. Dem fikk refrence kort med 2ns minne. Ikke meget "gold" i dem i det hele tatt. Hadde ett GF2 Ultra fra Gainward, skulle komme seg oppi 500Mhz kjerne.. kom ikke i nærheten av det. Men angåene dette med 2ns minne i steden for 1.6 som dem sier på hjemmesiden, det er rent JUKS.

www.nvnews.net har mange poster over trøbbel med Gainward kortene som fleste flasher til Leadtek kort til å få dem til å funkere.

 

Anbefaler PoV her.

 

Fleste GT kortene kommer seg ikke til 425Mhz core som de fleste Ultra kortene i dag har men høyt kommer dem. Mitt PoV har dynamisk core clock i BIOS, råkult, akkurat som Cool N Quiet.

 

Kjøl dere ned som ikke har råd til nyeste kortene, mange som er klar til å betale dette for kortene og det er ingenting i veien med det. Synes du det for dyrt, nei ikke kjøp. Trenger ikke å slå ut om hvor "dumt" det er å betale så og så meget når du kan gjøre sån og sån.

 

Simon

Endret av Templar
Lenke til kommentar
Synes disse Gainward "golden bullshit" være så =)#¤. Folk her betalte 400kr extra for Gainward 1.6ns 6800GT Golden BS. Dem fikk refrence kort med 2ns minne. Ikke meget "gold" i dem i det hele tatt. Hadde ett GF2 Ultra fra Gainward, skulle komme seg oppi 500Mhz kjerne.. kom ikke i nærheten av det. Men angåene dette med 2ns minne i steden for 1.6 som dem sier på hjemmesiden, det er rent JUKS.

www.nvnews.net har mange poster over trøbbel med Gainward kortene som fleste flasher til Leadtek kort til å få dem til å funkere.

 

Anbefaler PoV her.

 

Fleste GT kortene kommer seg ikke til 425Mhz core som de fleste Ultra kortene i dag har men høyt kommer dem. Mitt PoV har dynamisk core clock i BIOS, råkult, akkurat som Cool N Quiet.

 

Kjøl dere ned som ikke har råd til nyeste kortene, mange som er klar til å betale dette for kortene og det er ingenting i veien med det. Synes du det for dyrt, nei ikke kjøp. Trenger ikke å slå ut om hvor "dumt" det er å betale så og så meget når du kan gjøre sån og sån.

 

Simon

Eneste grunnen jeg ser til å anbefale PoV er på grunn av prisen.

Lenke til kommentar
Tipper at ingen av de 10.000 vet at GT-kortene kan med all enkelhet klokkes til Ultra-hastigheter .. Og derfor burde spare en tusenlapp ved å velge GT fremfor Ultra.

 

:roll:

Og Ultraen kan man igjen klokkes enda høyere enn det... Så der har du grunnen.

Endret av DeeTee
Lenke til kommentar

Ultra kortene er "nesten" maken til GT kortene. Men det er en forskjel fleste har ikke hørt om, nemlig Ultra GPU kjører på 1.4v mens GT kjører på 1.3.

 

Men igjen, BRA gjørt av Netshop å få kortene inn.. Jeg er SUPER spent på Doom3 nå.

 

Simon

Lenke til kommentar

Ah, snadder. Kjøpte nettop ett fra PCUtstyr.no.

 

Ble skrekkelig lei av å vente på X800XT kortet mitt (som i følge den orginale forventet leveranse datoen skulle vært i maskinen min for nesten to måneder siden). Forhåpentligvis får jeg kortet mitt før DOOM3 er tilgjengelig.

 

Håper bare ikke Half-Life 2 ytelses forskjellen mellom X800XT or 6800 Ultra er like ekstrem som den er i DOOM3 :(

Lenke til kommentar
tiden vil vise, men jeg synes ikke den er noe ekstrem i Doom3 heller jeg da...

~20fps i seg selv er ikke mye (1600x1200 HQ uten AA benchmarkene), men forskjellen mellom 40 og 60 fps er ganske så ekstrem synes nå jeg.

 

Hvis det hadde vært snakk om 80 vs 100fps hadde det selvfølgelig vært en annen sak.

Lenke til kommentar
Ultra kortene er "nesten" maken til GT kortene. Men det er en forskjel fleste har ikke hørt om, nemlig Ultra GPU kjører på 1.4v mens GT kjører på 1.3.

 

Men igjen, BRA gjørt av Netshop å få kortene inn.. Jeg er SUPER spent på Doom3 nå.

 

Simon

1,6ns minne på Ultra kortene også

Lenke til kommentar
Jeg venter heller noen uker på mitt Gainward  GeForce 6800 Ultra kort til kr.3.800 :yes:

Hvor er det du har kjøpt det da? Gainward kaller jo samtlige av sine kort ultra, sikker på at det er riktig Ultra vi sankker om?? :p

GT kortene deres er jo ikke Ultra da.

Gainward slenger på betegnelsen Ultra på de fleste kortene sine

 

Gainward GeForce FX5900XT 128MB DDR 2.8 AGP, "Ultra/1100XT TV-DVI GS", Retail

 

Sånn som dette f.eks. Mange som har blitt lurt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...