Gå til innhold

Div og bredde


Anbefalte innlegg

Hei

 

Nå har jeg kastet table design for godt.. og har startet med <div>

 

Men jeg har noen problemmer. Har laget en "frame" som er 800p, da skulle man jo tro at venstre og høyre ramme skulle være på FOR EKS 150px og den midterste 500px ( jeg har 3 kolonners design)

 

Det skjer ikke, jeg må alltid sette den en del lavere.. Og på noen linker går allikvel høyre menyen under alt sammen og det blir et stort tomrom på høyre siden.

 

Jeg bruker en del padding, har det noe og si på bredden :hmm:

 

Et annet spørsmål, jeg har mailformscript med tekst inni de forskjellige tingene.. for eksempel i boksen der du skal skrive mail står det Din Mail.. Hvordan får jeg hele den greia til og forsvinne når jeg trykker på den?

 

Var et par spørsmål der, på forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Padding blir lagt på den totale bredden/høyden ja, men ikke i IE5 vel og merke, derfor må man bruke "hacks".

Jøss.. :) Så lærte jeg noe nytt i dag også :)

 

 

Kunne du ha forklart litt mer nøyaktig hva "hacksene" for IE gjør? Hvorfor bruker du 3 "widther" liksom.. Og hva gjør den kommentaren (/**/) inni der?

Lenke til kommentar

Etter en liten prat med mr.dekalibrator (satyrium) mener han at /**/ kan droppes. Dette er jeg ikke helt sikker på, men iallefall betyr (/**/) at dette skal leses som en kommentar, som IE5 visstnok mistolker, til vår fordel.

 

!important betyr at denne verdien skal prioriteres av de to, dette gjelder forsåvidt i andre tilfeller også:

 

#main p {
 font-size: .7em;
}

p.ekstra {
 font-size: .8em;
}

 

Her, om man setter klassen "ekstra" inne i #main, vil fontstørrelse .7em bli brukt, noe man i dette simulerte tilfellet ikke ønsker. Om man da gjør følgende:

p.ekstra {
 font-size: .8em;
}

vil .8em bli prioritert "foran" det som er angitt i #main p.

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om, blir eksemplene mine i min første post helt feil. Det er disse som skal brukes når innhold skal skjules, og det var lagt til hele 3 breddeverdier. :blush:

 

Riktig vil vel bli:

 

div#polecat {
padding: 30px;
width: 500px !important;
width: /**/ 560px;
}

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...