Freestyler^ Skrevet 28. juli 2004 Skrevet 28. juli 2004 (endret) ¤¤¤ Topic endret av moderator på grunn av dårlig emnebruk. Les Nettikette for riktig bruk av emne ¤¤¤ Har et problem med at jeg ikke får cpu'en til å gå på normale hastigheter, hvis jeg setter den på normal altså 166*12,5 og og saver i bios så får jeg bare svart skjerm når jeg starter opp igjen, og må reesete biosen igjen. Sitter nå med en hstighet på: 1250mhz Edit: jo asso vet d skrives "Bios" men viste ikke hva jeg skulle ha i topic siden det krevde 3 ord,(fikk helt jernteppe ) HW: Nforce2 xp 2800+ 400 mhz minne Endret 28. juli 2004 av Freestyler^
P-in-P Skrevet 28. juli 2004 Skrevet 28. juli 2004 OffT Det heter Bios! OnT Det hadde sikkert vært lurt å fortelle hva slags prosessor og hovedkort det er snakk om her da! Samt hva som gjorde at det ble slik (hvis du har en mulig forklaring på det da!)
Lautsprecher Skrevet 28. juli 2004 Skrevet 28. juli 2004 Det er godt mulig ram'en din ikke er ddr333(som man må har for at 166 FSB skal funke)
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 28. juli 2004 Skrevet 28. juli 2004 OffTDet heter Bios! Heter det ikke BIOS? Basic Input Output System eller noe?
P-in-P Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 OffTDet heter Bios! Heter det ikke BIOS? Basic Input Output System eller noe? Jo, men jeg ville bare fram til at det er en forkortelse ikke 2!
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 OffTDet heter Bios! Heter det ikke BIOS? Basic Input Output System eller noe? Jo, men jeg ville bare fram til at det er en forkortelse ikke 2! Hva stod det i emnet før da? Ser at moderator har endra det.
P-in-P Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 OffTDet heter Bios! Heter det ikke BIOS? Basic Input Output System eller noe? Jo, men jeg ville bare fram til at det er en forkortelse ikke 2! Hva stod det i emnet før da? Ser at moderator har endra det. bi os stod det før!
Freestyler^ Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Skrevet 29. juli 2004 hw: ABIT NF7 V2.0 - hovedkort - ATX - nForce2 XP2800+. Og beklager den dumme topicen min, var ikke helt klar i hode når jeg skulle lage topicen.. så sorry
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 on topic igjenn: Hvor mye spenning har du på?
Freestyler^ Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Skrevet 29. juli 2004 (endret) Har ikke sjekke enda, skal se snart! Edit: Det står i oppstarten at "cpu is unworkable or has been changed" eller noe sånnt. når jeg går inn i biosen og sjekker er alt som det skal være der men får bare 1250mhz uansett. har prøvd å flashe den også Kan det hjelpe og plukke dataen fra verandre og sette den sammen igjen? For alt dette skjedde etter jeg bytta cpu vifte, ikke at jeg skjønner hva som jeg kunne ha gjort galt da Endret 29. juli 2004 av Freestyler^
Syar-2003 Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 (endret) "CPU unworkable" Du må lagre/save bios på nytt NF7-S er bare sånn , etter at kjøler cpu er demontert/montert (opplevd det maaange ganger). Lagre/save og exit (etter at riktige fsb , volt , memory timings etc. er satt) At du ikke får satt rett fsb (booter ikke) har kanskje med at power supplyen ikke henger med i effektforbruket . Eller at den faker "power_good signalet" . ... Endret 29. juli 2004 av syar2003
Freestyler^ Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Skrevet 29. juli 2004 "CPU unworkable"Du må lagre/save bios på nytt NF7-S er bare sånn , etter at kjøler cpu er demontert/montert (opplevd det maaange ganger). Lagre/save og exit (etter at riktige fsb , volt , memory timings etc. er satt) At du ikke får satt rett fsb (booter ikke) har kanskje med at power supplyen ikke henger med i effektforbruket . Eller at den faker "power_good signalet" . ... Mener du at psu'en min er ødelagt på en måte da?
Syar-2003 Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 (endret) En pen måte å si at kanskje PSU'n din er underdimensjonert . Eller av type q-tec som oppgir peak watt istedet for kontinuerlig , slik at du lures til å tro at du har mere effekt den den kan levere. Endret 29. juli 2004 av syar2003
Spragleknas Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 lurer på om batteriet i HK er dødt... da er det np.
Staal3 Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Edit: Det står i oppstarten at "cpu is unworkable or has been changed" eller noe sånnt.når jeg går inn i biosen og sjekker er alt som det skal være der men får bare 1250mhz uansett. har prøvd å flashe den også Kan det hjelpe og plukke dataen fra verandre og sette den sammen igjen? For alt dette skjedde etter jeg bytta cpu vifte, ikke at jeg skjønner hva som jeg kunne ha gjort galt da Jeg har hatt samme problem med beskjed om at det er feil med CPU. Fikk startet PC med 100 FSB. Da var det noe tull med ei minnebrikke. Bytte begge to og det virket fint. Sitter vifta som den skal? Siden det var etter at du hadde skiftet vifte. Ståle
sOrnes Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Har samme problem jeg og.. Plutselig en dag så var CPU`n 1,1Ghz og ikke 1,7.. Så når jeg stiller tilbake innstillingene i "bios" slik de skal være så får jeg bare svart skjerm, og må resette "bios"........... teit..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå