Gå til innhold

Feil-prosent på K700?


Anbefalte innlegg

Det har den siste tiden vært skrevet mye om feil på Sony Ericsson K700, bl.a. software-bugs og ikke minst den feilen med at en tast henger seg opp.

 

Har akkurat bestilt Sony Ericsson K700 og lurer i den forbindelse på HVOR MANGE som har opplevd feil på sin SE K700? Hadde vært litt interessant å se hvor mange som slet med feil.

 

Det er vel etterhvert en del som har telefonen, så kan kanskje så smått begynne å se hvor utbredt dette er?

 

Så skriv ganske enkelt om du har opplevd feil eller ikke, og hvilken feil det er. Håper selvsagt at de som IKKE har opplevd feil skriver også, ellers blir jo bildet rimelig skeivt. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt den ca. 3 uker nå, ingen bugs, bare at jeg trodde det var dårlig batteri på den, men den første tiden trykke jeg nesten på en tast hele tiden! så det er grunnen, nå varer batteriet 3-4 dager

 

Alle tastene er bra, digge å trykke på, henger seg ikke opp.

 

Skjermen er kjemebra, synes bra i sollys

 

Kamera tar bra bilder, filming er "bob-bob", kan zoome x2 på video og 4x på kamera

 

utseende er kult

 

den er liten

 

ialt: DEN ER KONGE!

Endret av FrepEtT
Lenke til kommentar

Har hatt min i snart en måned nå og eneste jeg har merka var batteritiden i begynnelsen, men som FrepEtT sa varer den i 3-4 dager før jeg må lade den igjen!

Jeg er fornøyd men min...

 

-Bra kamera, (bedre enn på min gamle T610)

-Rask på SMS skriving (ikke den trege responstiden som på T610)

For de som har hatt E700 så merker de ikke no overgang til kameraet, men det er ellers enkle menyer og lett å sette seg inn i.

Kan være noen bugs ja :(

 

...men ingen flere enn andre sine mobiler ville jeg tro, det kommer an på om man har fått en dårlig en i rekken. Kan man ikke oppdatere SW på den nå? Da blir jo bugsa borte... :D

Lenke til kommentar

Om man dytter på tastene 1, 2 og 3, ser man at de ikke sitter helt fast sidelengs, det går an å endre posisjonene deres, men dette gjør i utgangspunktet ingenting.

 

2-tasten derimot: Jeg tror ikke at det er kun enkelte K700i-telefoner som har en 2-tast som setter seg fast innimellom. Alle gjør det dersom man presser den litt oppover (mot skjermen) samtidig som man trykker den ned. Den løsner lett om man drar den nedover (vekk fra skjermen igjen) etterpå.

 

Dette skjer rett og slett pga. en konstruksjonsfeil, som jeg tror finnes på alle K700i-telefonene. Ingenting sperrer 2-tasten fra å bli dyttet fast under joystick-området på telefonen, det er hulrom under der.

Endret av jogrba
Lenke til kommentar

Hadde K 700 i . Bakdekselet var slarkete , joystick var ikke sentert , slo seg av hele tiden når jeg brukte bluetooth .

Hang seg også opp i menyene . Nummrene forsvant fra telefonboken.

Batteritiden var en stor vits.Varte ikke en hel dag engang.

Fikk støv under skjermen etter bare en uke .2 tasten hang seg også opp.

Solgte den billig og byttet meg opp :roll: til en T630 , er nå meget fornøyd.

Endret av emptyasme
Lenke til kommentar
Hadde K 700 i . Bakdekselet var slarkete , joystick var ikke sentert , slo seg av hele tiden når jeg brukte bluetooth .

Hang seg også opp i menyene . Nummrene forsvant fra telefonboken.

Batteritiden var en stor vits.Varte ikke en hel dag engang.

Fikk støv under skjermen etter bare en uke .2 tasten hang seg også opp.

Solgte den billig og byttet meg opp :roll:  til en T630 , er nå meget fornøyd.

Morsomt med folk som kjøper et produkt med opplagte feil, og i stedet for å få ny på garantien umiddelbart så selger de en semi-defekt telefon videre til en annen stakkar.

 

Av rein nysgjerrighet: Hvorfor trodde du at telefonen faktisk skulle være slik, all den tid de aller fleste på dette forumet ikke har noen av problemene du nevner? På den annen side, hvis du mener en T630 er en oppgradering i forhold til K700i har vi tydeligvis ganske fundamentalt forskjellig virkelighetsforståelse... :ohmy:

Endret av oivindi
Lenke til kommentar

Kjente feil er:

(Ikke alle opplever noen/alle sammen da)

 

Dårlig batterilevetid.

Nummerene til kontaktene forandres plutselig til samme nummer til alle sammen, men når en ringer til en av kontaktene ringer den iallefall rett, bare viser feil.

Noen ganger når en skal ta bilder etter å ha økt lysstyrken, låser telefonen seg med hvit skjerm så en må ta ut batteriet får å få den til å virke igjen.

Løse taster, spesielt 2 tasten.

Mp3 spilleren kan henge seg opp litt.

Slår seg av uten grunn.

Kan ha problemer med å koble seg til og opprettholde kontakten til gsm nettet

Ikke dynamisk minne på sms'er, kun 99 stk

Hvis du trykker deg ut av sms skriving uten å sende den, lagres den ikke i en "usendt" katalog, som på t610.

Datoen lagrer seg ikke og må stilles ofte.

 

Jeg har en, vil gjerne like den da.. men kan ikke akseptere at de virkelig selger en mobil som så mange opplever så store problemer med, skal inn på firmware oppdatering i morra.

Lenke til kommentar
Kan ha problemer med å koble seg til og opprettholde kontakten til gsm nettet

Den feilen der kan komme av selve SIM kortet også, har en SE som jeg egentlig hadde store problemer med på dette området. Telefonen viste at den hadde kontakt, men egentlig så hadde den ikke det i det hele tatt.

 

Byttet SIM kort og den fungerer som bare det (hadde den gang Telenor Privat)

Lenke til kommentar
Jeg har en, vil gjerne like den da.. men kan ikke akseptere at de virkelig selger en mobil som så mange opplever så store problemer med, skal inn på firmware oppdatering i morra.

Hvordan vet du at "så mange" opplever "så store problemer"? Jeg har sett enkelte problemtelefoner nevnt på dette forumet, men i forhold til antallet som er fornøyd er det en forsvinnende liten andel som har alvorlige problemer.

 

Og vær så snill å ta med i beregningen din av "så mange", som du altså ikke sier noe om hvor er hentet fra, at fornøyde brukere aldri er så vokale som misfornøyde brukere. Jeg tipper SE selger et sykt antall K700i om dagen, så selv om du skulle finne 20-30 misfornøyde brukere på et utenlandsk forum er et slikt tall ikke uten videre representativt for hvordan folk flest opplever telefonen.

Lenke til kommentar

har hatt min i et par uker nå, og ikke hatt en eneste feil.

 

ikke slått seg av. ikke hengt seg. virker helt nydelig når jeg spiller mp3 eller hører på radio. ikke fått hvit skjerm etter at jeg har tatt bilde. og når jeg ved feil trykker tilbake knappen mens jeg skriver sms, så får jeg valget mellom å lagre den i usendte eller ikke.

 

så er ikke alle som det er noe feil med.

 

når det gjelder batteritiden, så er det jo avhengig av hva en bruker tlf i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Men jeg kan ikke zoome i stillbilde modus...bare 2x på video... :mad:

Ingen zoom i høyeste oppløsning

2x zoom i middels

4x zoom i laveste

 

Så det er egentlig en litt rar funksjon, men er nyttig hvis du skal få noe til å dekke en større del av skjermen på mobilen. Det har selvfølgelig _ingen_ nytte hvis du flytter bilder over til pc'en.

 

 

Min K700 som jeg fikk i går funker forresten strålende.

Lenke til kommentar

har ingen indre feil på min telefon da :-)

 

men bakdekselet er litt slarkete (det ordnet jeg med litt papir), joysticken er ikke sentrert, er litt mange små hull der støv lett kommer inn og 2 tallet er løst (det har ikke vært løst hele tiden, men det skjedde nå nettopp for 2 minutter siden når jeg skulle skrive en sms :hmm: )

 

det blir også utrolig lett riper i skjermen

 

skal til ekjøp giganten på forus i morgen og høre med dem.

 

er dette noen garantisak eller?

 

ellers er dette en super telefon med konge skjerm og kamera og mange heftige funksjoner.

 

jeg var nok bare litt uheldig siden jeg fikk en fra første parti

Lenke til kommentar

Kjenner selv 5 stykker som har denne telefonen og ingen av dem har opplevd bugs med dem. Jeg tror som nevnt tidligere at en mobil som selger så mye som K700 er det en "selvfølge" at x antall har feil. Men ut ifra antall solgte trur jeg at den generelt sett er en av de bedre telefonene man kan få til dags dato.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...