eXperienZ Skrevet 28. juli 2004 Skrevet 28. juli 2004 Hei! Når jeg bygde min siste PC, brukte jeg en harddisk fra den gamle maskina mi, sammen med 2 andre. Etter jeg har satt opp maskina, var alle HD-bokstavene stokket om, og C: driven var borte, og erstattet med D:... Den HD'en som windows ligger på er F:, så det har blitt ganske kluss.. Noen som vet hvordan man fixer dette uten å ødelegge for mye? D = Harddisk E = CD-Brenner F = Harddisk G = Harddisk // Martin
eXperienZ Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Skrevet 28. juli 2004 Men er det mulig å skifte bokstavnavn på en harddisk fra f.eks. F: til C: ? Har prøvd litt av hvert, men det ser ikke ut til å fungere.. // Martin
kjetilkl Skrevet 28. juli 2004 Skrevet 28. juli 2004 Hei! Når jeg bygde min siste PC, brukte jeg en harddisk fra den gamle maskina mi, sammen med 2 andre. Etter jeg har satt opp maskina, var alle HD-bokstavene stokket om, og C: driven var borte, og erstattet med D:... Den HD'en som windows ligger på er F:, så det har blitt ganske kluss.. Noen som vet hvordan man fixer dette uten å ødelegge for mye? D = Harddisk E = CD-Brenner F = Harddisk G = Harddisk // Martin Hvis det er en 2000/XP maskin kan du enkelt bytte dette i disk-manager (høyreklikk på min datamaskin, "behandle" "diskbehandling" Men du må ikke bytte på boot-disken ... da får du ikke startet opp igjen...
eXperienZ Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Skrevet 28. juli 2004 Hvis det er en 2000/XP maskin kan du enkelt bytte dette i disk-manager (høyreklikk på min datamaskin, "behandle" "diskbehandling" Men du må ikke bytte på boot-disken ... da får du ikke startet opp igjen... Ok.. Men "problemet" er at bootdisken min er F: .. Er det en mulighet å få den til å hete C: ? Eller må jeg starte å formattere og greier da?
alfern Skrevet 28. juli 2004 Skrevet 28. juli 2004 Du kan bytte den til C:, men det er ikke å anbefale. Du vil få masse problemer med programmer og funksjoner i windows som ikke vil virke. Du må også opprette ny bootwsektor på disken da. Ikke sikkert du får starta opp Windows i det hele tatt... Lureste er å reinstallere, men la kun den disken du skal installere windows på være tilkoblet under innstallasjon, så slipper du kluss med partisjonene.
JaViZ Skrevet 28. juli 2004 Skrevet 28. juli 2004 (endret) Men du må ikke bytte på boot-disken ... da får du ikke startet opp igjen... sånn som jeg forstår det så er det bootpartisjonen han vil ha som C:, og det skal vel gå greit hvis man bruker 'SYSTEMROOT' kommandoen i recovery-konsollen etter han har bytta og skrive ny bootsector til partisjonen med 'FIXBOOT'. da tur jeg han får boota fint fra partisjonen med ny fin og organisert driveletter EDIT: enig med alfern ang programvare som har bytta lokasjon... Endret 28. juli 2004 av JaViZ
BiGG- Skrevet 28. juli 2004 Skrevet 28. juli 2004 Bruk partition manager eller bruk windows sitt egne local disk manager. Du kan ikke skifte bokstav på den haddisken med windows på tror jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå