Gå til innhold

AMD "Boxed": Følger kjølepasta med?


D-ZeeZ

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt en Athlon XP "Boxed" CPU fra komplett. Før har jeg alltid bestilt CPU og vifte separat, og derfor lurer jeg på om det følger med kjølepasta/termisk pasta i disse pakkene. Videre lurer jeg på om disse viftene er bra nok. Ikke at jeg har tenkt å overklokke eller noe, men jeg har hatt litt høye temperaturer i det siste, så det er greit å passe på. (ca 50 grader CPU og 42 ellers i kabinettet, om sommeren på et *varmt* hjemmekontor.)

 

Håper noen kan svare meg på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er thermal pad på kjøleribba. Ikke lenge siden jeg selv fikk en boxed prosessor i posten. Men vil nå tro at hvis du fjerner den som allerede er på og legger på artic 5 så vil nok denne fungere litt bedre. Men det er are nor jeg har hørt da. Har ikke testa det selv enda.

Lenke til kommentar

Det følger med. Du drar av en "lapp" under på kjøleren, og der er det en grå masse som blir spredt utover cpu når du presser kjøleren ned for å få på låsen.

Tempen min ligger rundt 47 C.

 

Edit : temp

Endret av Penol
Lenke til kommentar
Hva mener du med å erstatte medfølgende vifte? Ja det er mulig å droppe den og heller bruke en kjøler du har kjøpt utenom, såfremt den er god nok til å kjøle ned akkurat din CPU. slikt kan du finne ut ved å dra til websiden til produsenten.

Jepp. Det var det eg lurte på ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...