Gå til innhold

6800-dato utsatt på nytt.


Anbefalte innlegg

Bestilte et Gainward GeForce 6800 Ultra (2600 Extreme 450MHz blablabla) fra komplett den 14/06/04. Ankomstdato lå da på 17/07.

 

To dager før 17/07 ble datoen utsatt til 30/07. Nå er det to dager til den 30/07, og de har igjen endra datoen. Nå står det 14/08.

 

Begynner å bli litt utålmodig nå.

 

Alle datoene var ubekreftede så jeg skjønner at de bare "antar" og at det dukker opp uforutsette ting (ser at det gjelder alle Gainward-kortene). Men jeg synes allikevel at de bør begynne å bli såpass drevne i gamet at de ikke tar feil på månedsvis. I tillegg mener jeg å ha sett flere poster angående urealistisk optimistiske datoer hos webshops. Komplett er altså ikke noe bedre enn disse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er igrunn litt kjipt det der, men det er jo ikke webshopene sin feil. Det er jo produsenten som ikke kan levere kort.

 

Har sluttet og legge inn bestillinger på varer som er ubekreftet, pga. min erfaring er da at de ikke vet når de får varen.

 

Kjipt men sant :(

 

/Cyrus

Lenke til kommentar

Spesielt ubekrefta veldig nye og populære varer som GF 6800 og X800 ... skjermkort er vel en av de tinga som det er mest ekstrem etterspørsel etter de første månedene... ALLE skal ha de nye kortene, samtidig med at ALLE produsentene vil være så tidlig ute med å lansere kortene sine OG at ALLE websjappene begynner å ta imot bestillinger 3 jubelår før de får sjangs til å få tak i kortene.

 

Jeg vil derfor klandre :

  • nVIDIA og ATI for å papirlansere produkter
  • produsentene av skjermkortene som lanserer sine produkter lenge før de er klare til levering
  • websjappene som lister opp de nye kortene lenge før de har dem på lager
  • kjøperne som forhåndsbestiller og regner med at kortene kommer til oppgitt tid

;)

Lenke til kommentar

Enig med Mantra. Jeg forventet ikke akkurat å få kortet 18/07 heller, men når det begynner å nærme seg en måneds avvik så synes jeg de heller kunne latt være å oppgi en dato i det hele tatt. I tillegg ble datoene begge gangene endret mellom 07:00 og 09:00 to dager før den opprinnelige datoen.

 

I for eksempel mitt tilfelle så skal jeg handle inn annen hardware i forbindelse med skjermkort-kjøpet, og en måned utsettelse av disse kjøpene kan medføre at jeg sparer en del penger eller får mer for pengene.

Lenke til kommentar

jeg hadde et lignende tilfelle med en dvd brenner fra sony. det var i fjor, og den var absolutt råeste. da var den oppført med leveringsdato 15/1. jeg bestilte varene før jul. norek(distributøren) skjøv datoen fremover helt til 15/3 elns, og da fikk jeg den. er det norske nettbutikker som er urealistiske i forhold til leveringstider i forhold til produsenter ?

Lenke til kommentar

Når skal folk lære at "Ubekreftet [dato]" betyr at webshoppen ikke har anelse om når varen er på lager??? :hmm:

 

Vent i det minste til en vare er "Bekreftet" (selv om dette heller ikke bestandig er en garati :p), eller til de har den på lager.

 

Varene kommer ikke fortere selv om du bestiller 2mnd før de er på lager :)

Lenke til kommentar
Når skal folk lære at "Ubekreftet [dato]" betyr at webshoppen ikke har anelse om når varen er på lager??? :hmm:

Så hvorfor skrive en dato når de "ikke har anelse"? Det er jo det som er hele poenget her.

 

En liten oppdatering: Nå har de endret datoen igjen (28.08.04), så jeg avbestilte og gikk for 430MHz-versjonen som de hadde på lager. Dette kortet har bare 20MHz mindre på GPU så jeg tipper det blir raskt nok uansett :p

Lenke til kommentar

Det er jo en form for juks fra nettbutikkenes side. Noen av sjappene har for vane og sette en dato, og skyve den fremover 1 dag om gangen. Det er jo så sinnsykt irriterende! De vil bare at folk skal ha håp om at varen kommer straks, slik at den potensielle kunden ikke stikker til en annen sjappe og handler der. Det er en snikete taktikk som websjappene bør gi seg med!

Lenke til kommentar

Jeg bestillte mitt FX5700Ultra en måned før datoen det skulle komme. (Det var med en gang kortet ble lansert.) Når det er en uke igjen til kortet skulle komme på lager sjekker jeg ordrestatusen. Kortet ble sent dagen før :D

 

Så det går ann å stole på ubekreftet leveringsdato.

Lenke til kommentar

Bare en liten notis fra meg. Bestilte også GF 6800 U fra Gainward(gjennom Komplett)ca slutten av mai tror jeg. Den sto aldri i bekreftet men kom allikevel den 14. Juli. Trodde også at jeg måtte vente lenge. Mulig at så mange hadde bestilt at Komplett måtte sende ny bestilling til Gainward? Ikke vet jeg, som sagt bare notis til dere som venter.

Lenke til kommentar
Når skal folk lære at "Ubekreftet [dato]" betyr at webshoppen ikke har anelse om når varen er på lager??? :hmm:

Så hvorfor skrive en dato når de "ikke har anelse"? Det er jo det som er hele poenget her.

 

En liten oppdatering: Nå har de endret datoen igjen (28.08.04), så jeg avbestilte og gikk for 430MHz-versjonen som de hadde på lager. Dette kortet har bare 20MHz mindre på GPU så jeg tipper det blir raskt nok uansett :p

Den datoen betyr "kanskje". Eksempel: Noen som skal besøke deg sier at de "kanskje kommer klokka sju", dette betyr at det er muligheter for at dette ikke stemmer. Ubekreftet dato er butikkenes måte å si kanskje på.

 

Problemet for en nettbutikk er at hvis de bare setter "Ubekrefetet", "Utsolgt" osv så vil de mest sannsynligvis bli oversvømmet av e-post med spørsmål om når de får varene på lager. Dessuten så vil kunder heller handle fra konkurrenten som har ubekreftet+dato, fordi kunden da innbiller seg at varen faktisk kommer da.

 

Det suger, men sånn er det nå engang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...