Gå til innhold

altfor Varm Amd processor! Help!


Anbefalte innlegg

Kan ikke være mange her som får 5 i norsk skriftlig  :(

Med fare for å gå fryktelig OT her;

 

Norskfaget har ikke en dritt med rettskrivning å gjøre, kan godt få 3 og skrive perfekt norsk...

*bortkforklare karakterene sine*

*OT*

 

Det blir bakvendt. Er vanskelig å få fem i norsk med masse stavefeil og skrudd setningsoppbygning var det jeg mente ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
slapp av justin, det e helt sikker ikke noe annet enn biosen som er feil, hadde det samme problemet med samme type cpu, med et gigabyte hovedkort. oppdaterte bare biosen så gikk tempen fra 77 til 37 grader. har hørt at et msi hovedkort har samme problemet, så det skal ikke forundre meg hvis andre typer hovedkort har samme feilen som disse 2.  :thumbup:

MSI K8N PE har samme problem, oppdaterte bios til 1.2 og da senka tempraturen seg.

 

EDIT:

Justin Sane: abit.com.tw ville være et bra sted å starte letinga etter ny bios samt instruksjoner for flashing.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

I steden for å åpne en helt ny tråd med lignende problem så kan jeg jo bare lufte min frustrasjon her jeg også:

Jeg har et Asus A7N8X-Delux MB med en AMD XP 2600. Jeg kjøpte en swiftech kjøler beregnet for min prosessor og en adekvat pabst-vifte. BIOS raporterer at vifta har ca 3000 RPM. Allikevel får jeg ofte, spesielt under og etter spill, veldig høye CPU-temperaturer, (70-80C). Jeg har enda ikke opplevd problemer i spill eller aplikasjoner som et følge av dette og hadde det ikke vært for at jeg installerte Motherboard Manager5 etter at det tok nesten en dag før jeg oppdaget at vifta i PSU'en døde hadde jeg nok aldri oppdaget dette.

 

AsusProbe melder tydeligvis bare fra om proben under prosessoren og mener at alt er dandy og det samme gjør Speedfan. Jeg flashet nettop bios ved hjelp av asus sitt verktøy og bortsett fra at jeg nå ikke lenger kan disable floppy i BIOS (da melder den om minnefeil..?) så gikk det knirkefritt. Det kan virke som om gjennomsnittet for målingene i MBM5 gikk noe ned..

 

Så langt jeg vet installerte jeg kjøler og vifte riktig, hadde på arctic silver og gjorde alle besvergelsene. Dette er ikke første gang jeg bygger en pc (for å si det mildt).

 

Akkurat nå påstår MBM5 at cpu-tem er 58 grader (rett etter at jeg installerte speedfan skvatt den opp i 92C!).

 

Er det noen der ute som har opplevd noe av det samme? Noen som vet hvem jeg kan stole på?

 

edit: la inn noen linker

Endret av applet
Lenke til kommentar
Hey Jeg HAr Akuratt Kjøpt meg ny pc med en Athlon Amd 2.0 3000+ Men Så har jeg et stort problem....prosessoren holder alltid 75-82 grader Og det skal ikke være så høyt.... Og Hvis jeg skrur ned Gradene Så begynner pcen og ule pga instillingene som er gjort på pcen så uler hvis den kommer under 70 grader jeg har prøvd og justere litt oxo men han vill bare ikke gå ned i grader! :hmm: kan noen hjelpe meg?! Tar gledlig mot alle forslag! :thumbup:

Sjekk med tempen med termometer eller fingern på kjøleribben.

 

Greier du å holde fingrene på kjøleren er tempen ok. Da er det sansynligvis feil rapportering i bios eller defekt temp. sensor. Prøv å oppdater bios

 

Sjekk om cpu spenningen er korrekt. hvis den er for høy stiger tempen dramatisk. Sjekk at volt innstiillingene i biosen er korrekt. Er spenningen fortsatt for høy er det feil med spenningsregulatorene på hovedkortet.

 

Sjekk tempen i kabinettet. Nytter ikke å kjøle en cpu med luft som er 50 grader ;). Monter Kabinettvifter. Husk at varm luft stiger, så monter viftene slik at de blåser inn nede i kabinettet og ut oppe. Hvis du gjør det motsatt vil du nesten ikke få sirkulasjon, det eneste du sitter igjen med er støyen ;)

Lenke til kommentar

Takk Folka JA Helt riktig jhbamse! JEg tok på cpu vifta på kjøleribbene og de var nesten ikke lunket engang! Men hva hvor mange volt skal den stå på og sånn? vifta altså...Hvordan oppdatere?! er det vanskelig? Jeg er ganske noobish så jeg trenger hjelp! Trenger litt kunnskap inn i boxen min! Svar please! :thumbup: Og takk så mye for hjælpa hitill alle som har posta og ikke posta enda!

Lenke til kommentar

Er relativt få som kan få 5 i rettskriving, om noe slikt en gang finnes.

Bruken av store bokstaver litt her og der fant jeg gøyalt ^^

 

Anbefaler andre å gjøre det samme :tease:

 

PS Just unsane?

Jeg ville satset på at hovedkortet selv identifiserer hastighet og lignende på CPU og annet, roter du mye i bios? Er ikke alltid det er så lurt skjønner du :p

Endret av felzius
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

kan jo være at du har for mye goop da.

Jeg hadde mistanke at jeg hadde. Så jeg renska CPU med papir og tok på et nytt papirtynt lag så gikk temperaturen fra 52 idle til 42 som den er nå.

 

hvis det er problemet så blir jo ikke så mye varme overført til kjøleren og den blir heller ikke varm når du kjenner på den.

 

men det er vel sikkert BIOS hvis det er et kjent problem.

 

EDIT: 10 grader for lite i stad :roll:

Endret av Slettet-nQdjz0
Lenke til kommentar

koffer e norsklærern i grava? noen som har skutt ho/han?

 

menigsløs post egentli

Meningsful post......

Meningsful ja.. :p

 

Men meningsfull var den! Språket på dette forumet er langt under akseptabelt, og har vært det lenge. Kan ikke være mange her som får 5 i norsk skriftlig :(

kan jo skryte over at jeg fikk 5 i Norsk skriftlig i 10. klasse... hadde 3 i 8. klasse :blush:

Lenke til kommentar

Jeg synes det er unødvendig å kommentere stavefeil og grammatikk.

Gjorde det en gang på et annet forum, og det viste seg at vedkommende hadde lese- og skrivevansker. Følte meg ikke så veldig høy i hatten da.. :blush:

 

Men når rettskrivinga går utover innholdet slik at det blir vanskelig å forstå hva vedkommende faktisk spør om, kan man kanskje gi et lite hint.

 

Er faktisk norsklærer selv, og er ikke alltid like stolt av det som rent språklig blir prestert på disse forumene..

 

Alt dette er selvfølgelig helt off-topic..

Lenke til kommentar

Tihi, siden de fleste trådene jeg leser er skrevet på en "uanstendig" måte, kan jeg anslå at de med lese\skrive vansker også har vansker på andre områder?

Evt. at de fleste som ikke forstår selv, og spør andre som har mer viten, spør de eldre. Hva jeg prøver å si, er at yngre nordmenn har store skrive og lese vansker generelt?

Lenke til kommentar

Men siden man umulig kan vite hva som er grunnen til "uanstendig" og dårlig språk bør man nok trå litt varsomt frem..

Hvis man forstår spørsmålet ser jeg liten grunn til å hakke på språkbruken.

Men desverre blir spørsmålene ofte uklare pga. dårlige formuleringer, manglende tegnsetting, merkelige forkortelser, skrivefeil o.l.

Lenke til kommentar

var ment som et hint fra min side om at det ikke var lett å lese hva han mente.

Og Hvis jeg skrur ned Gradene Så begynner pcen og ule pga instillingene som er gjort på pcen så uler hvis den kommer under 70 grader jeg har prøvd og justere litt oxo men han vill bare ikke gå ned i grader!

Hvis vi først er inne på norsk språk så er det først og fremst tegnsetting det bør jobbes mer med i denne teksten :p

 

stavefeil MÅ forekomme på et slikt forum da folk (ink meg selv) skriver kjapt og gæli.....

Lenke til kommentar

koffer e norsklærern i grava? noen som har skutt ho/han?

 

menigsløs post egentli

Meningsful post......

Meningsful ja.. :p

 

Men meningsfull var den! Språket på dette forumet er langt under akseptabelt, og har vært det lenge. Kan ikke være mange her som får 5 i norsk skriftlig :(

kan jo skryte over at jeg fikk 5 i Norsk skriftlig i 10. klasse... hadde 3 i 8. klasse :blush:

Og mens vi er inne på dette emnet, kan jeg jo legge til at jeg har 2 i standpunkt, VK1 :p

Men så er jo innsatsen deretter og :p

Endret av fredriku
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Mye snakk om norskskriving her ja... :hrm: men har du gjort dette:

>Oppgradert BIOS

>Tatt av vifta, renska den og CPU skikkerlig, og så ta på et papirtynt lag med goop, f.eks AS5

>Satt Vcore så lavt som du kan med stabilt system

>kanskje sette på kabinettvifter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...