Gå til innhold

Hvilket harddiskkabinett bør velges?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe et harddiskkabinett for å koble til USB-porten på den bærbare PC-en min. Jeg er imidlertid usikker på hvilket jeg burde velge. Foreløpig står det mellom disse to:

 

Icybox og eMagic

 

Etterlyser tilbakemelding fra dere som faktisk har disse kabinettene, og ikke vill tipping utfra beskrivelsestekstene. Støy og bevaring av diskene er det mest sentrale.

 

Vurderer en Samsung spinpoint P80 og en Seagate Barracuda til å ha inne i kabinettet. Vil helst satse på sistnevnte ettersom førstnevnte kun går opp til 160 GB hos komplett.no.

Endret av ahrue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bit tech testet icy for en tid tilbake ( http://www.bit-tech.net/review/329 ) og anbefaler den. Jeg har selv testet emagic, og hvis jeg skulle kjøpe noe nå, så ville jeg testet icy! Emagic funker fint, men kjenner folk som har opplevd litt trøbbel med den. Generelt er den et bra produkt da, så jeg slakter den ikke :p

Men ut i fra bit tech sin anbefaling ville jeg valgt icy. les artikkelen og finn ut av hva du liker best!

 

Håper dette hjalp litt på!

Lenke til kommentar

Takk for gode tilbakemeldinger.

 

Da blir det Icybox, men harddiskvalget gjenstår. Da mpx.no ikke har Samsung, blir alternativene Seagate og WD 200 GB 7200 RPM med 8 mb cache.

 

Seagate skal være stillegående når den ikke er i bruk, men ha en høyfrekvent hvinelyd ved lesing/skriving? Det virker jo svært uheldig. Jeg har en høyst stillegående centrino-laptop, så det spørs om ikke den jevne "brummingen" fra WD er å foretrekke? Maxtor og Hitachi vurderes ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...