Gå til innhold

Ny skjerm. LCD eller CRT?


Anbefalte innlegg

Jeg må ha ny skjerm.

Den gode gamle 17 '' CRT min døde i går etter lang tids sykdom.

Jeg ser mye film og spiller mye bil- og ''skytespill''. Jeg er også student så det blir mye ''kontorarbeide'' også.

Jeg hadde tenkt til å oppgradere til LCD om et år eller to, da mange mener LCD rett og slett ikke er verdt prisen per dags dato (men så lenge holder jeg ikke ut med den eldgamle 15'' IBM CRT skjermen jeg bruker nå!)

 

Jeg har slukt alle lcd tester her på hw.no og kommet frem til en ting - ingen av skjermene holder mål til alt (kontra CRT(???)). Jeg har ingen planer om å kjøpe ny skjerm før om en 4-5 år så det er viktig at den jeg kjøper nå ''holder seg''.

 

NEC 1760 nx ser fra mit ståsted ut som et godt alternativ for meg, men 4700 er litt i overkant av hva jeg hadde tenkt å legge i en skjerm (som kankje er latterlig utdatert om 6-7 mnd(?))

Eller skal jeg satse på en 19'' CRT til langt under halve prisen?

Er det virkelig så stor forskjell på NEC 1760 nx og CRT når det kommer til spill?

Er det like store forskjeller mellom CRT skjermene som det er mellom LCD skjermene?

Har noen forslag til en god CRT skjerm? Jeg ser at det er ganske store prisforskjeller, jeg tenker at ca. 2000 er en passe sum for meg å bruke på ny skjerm...

 

Har veldig lyst på den NEC 1760 nx, har det evnt. kommet noen arvtaker til den siden testen er gjort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte ukens tilbud på komplett... Benq FP767 skjermen.. bortsett fra fargen, som jeg ikke likte, holder den t tusen... Meget fornøyd.. Gå for Lcd...

Hvordan er fargene på den? Fungerer topp i spill? Har du merket noe til baklysene?

Lenke til kommentar

Mye LCD tilhengere her. Jeg mener fortsatt til tross for de fordelene LCD har så er CRT overlegen på : Farger, null etterslep, masse oppløsninger og refreshrate å velge mellom, aldri døde pixler, skarphet i bilde..

Men til tross for dette blir det nok LCD på meg og :blush:

Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke skjermen til kontorarbeide, og ikke bare spill, så bør du absolutt gå for LCD!

Jeg byttet ut min gamle LG Flatron CRT med en Eizo L550 (ca. 4000,-) for noen uker siden. På LCD kan jeg progge en hel dag og vel så det uten å kjenne det i øynene, utenkelig på min gamle CRT!

I spill merker jeg litt ghosting i raske FPS, men så er jo ikke Eizo skjermene de mest optimale til spill...

Uansett så veier skarpheten i bildet (iallefall ved bruk av DVI) opp for alt av ghosting jeg har sett så langt!

Lenke til kommentar

Gå for en bra lcd skjerm1 Hadde en ganske dyr 17 crt før, men gikk over til en Samsung Syncmaster 910T på fredag. Utrolig mer behagligere jobbe foran enn crt skjermen. Skarpe og friske farger, herlig se filmer på, utrolig god kontrast i spill. Eneste merkbare negative er et veldig svakt etterslep på hurtige action sekvenser i Far Cry og CS. Men langt fra til at det oppleves som plagsomt :)

Lenke til kommentar
har en LG 1910B LCD, meget fornøyd

 

kjøp LCD

 

CRT er gammel og ute av mote... tidsspørsmål for produksjonen opphører

 

gamle mobiltelefoner duger jo faktisk den dag idag, men hvem gidder å kjøpe det idag?

Er denne laget i billig plastikk eller kjennes den mer eksklusiv ut? hvor tynne er sidekantene?

Lenke til kommentar

Fakta er at CRT fortsatt er en bedre teknologi (hvis man tenker 'bang for buck' er dette enda mer tydelig) Hvis man ser på hastigheten LCD-teknologien utvikler seg på vil nok dette snu seg i løpet av få måneder, men per i dag er CRT klart best.

 

Hadde ikke LCD-skjermer vært så små/tynne som de er ville ikke det vært en eneste person som hadde kjøpt de.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Jeg er såå glad for at det er mange LCD tilhengere.

 

1. Det bidrar til økt forskning og utvikling på LCD samt andre flatskjermteknologier.

 

2. Senker prisene på gode CRT skjermer.

 

3. Og det beste, jeg slipper å bidra med mine penger.

 

Til trådstarter, la noen andre spytte inn penger i flatskjermutviklingen. Kjøp deg en god CRT skjerm som er billig. Jeg er sikker på at du blir fornøyd. Så vidt meg bekjent så finnes det ikke en flatskjerm som kan utkonkurrere en god CRT skjerm.

 

jim

Endret av Ebola_4_U
Lenke til kommentar

Til spill og feks fotoredigering står CRT sterkest fremdeles. Pris har vell noe å si for de fleste av hos her? Sitter selv på en nokså kjip 19" hp1925 som var inkludert i en hjemmepc-pakke. Den er mye bedre å jobbe foran over lang tid, og jeg har tilpasset meg til etterslepet som av og til dukker opp i feks Far Cry. Fordelene med LCD som "langtidsskjerm" er så mange at jeg neppe går tilbake til CRT, fordi om den vil klare seg bedre til spill.

Lenke til kommentar

Kjøp en lcd skjerm 17".

 

Har en Iiyama 431s, utrolig bra skjerm til en billig penge. Anbefalles spesielt til spill. Sjekk LCD-test på hw.no

 

Du får jo også så mye bedre plass til andre ting også, slippe å ha den dype gamle crt skjermen stående å ta plass.

Lenke til kommentar

Mange pluss for LSD i denna posten :D , men jeg tror jeg går for en Samsung 957MB. Men hvit eller silver??

Har bare sett bilder av den hvite utgaven, noen som har linker til bilder av silver typen?

Hvit er jo klassisk, men akk så kjedelig. Silver hørest litt ''harry'' ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...