Gå til innhold

Oppstartsproblem med Fedora Core2


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er rimelig fersk når det gjelder linux. Etter å ha lest den store tråden om den nye fedora distroen bestemte jeg meg for å installere det!

 

Når jeg sier installere så mener jeg i vmvare. (program som lager ett virtuelt operativsystem i windows, uten å måtte formatere partisjoner etc..)

 

Vel vel, nok om det.

Jeg installerte og alt gikk som det skulle, helt til den første boot-upen. Da fikk jeg denne meldingen

 

Linux.png

 

Nå ser det ut som jeg ikke kommer videre til innlogginga, desverre :ermm:

 

Jeg har selfølgelig brukt min venn google på dette men kom ikke fram til noe svar jeg forsto meg på. Viser seg vist at folk få det på rene installsasjoner av fedora, uten vmvare også.

 

Så hvis det er noen der som orker å kanskje forklare meg step by step hva jeg gjør hadde det vært ypperlig! :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alt går treigere å installere i VMware, men for å kunne teste så er det ganske greit.

 

Prøv å søke litt på forumet til vmware.com, vil tro at du burde kunne finne noe der...

 

 

Fant dette da:

Question: Is Fedora Core supported in the VMware software?

 

Answer: Fedora Core is not supported in any version of the VMware software, either as a HOST or GUEST operating system. VMware extends official support for those operating systems that are considered in "complete" form by the manufacturer. Although popular, Fedora Core 1 (and later releases) is a community based, open source project which is in a constant state of change. It is not considered to be a shipping product, and is not supported by Red Hat. This does not allow VMware enough of an opportunity to test and certify this OS before (possibly major) changes are made to the OS. Therefore, VMware cannot support this product until it's in a "complete" form. For more information on the intent, schedule, and reasoning behind the Fedora project, please see the Fedora Project FAQ at:

 

fedora.redhat.com/about/faq/.

 

As always, VMware is constantly evaluating new distributions for supportability, and when a new OS is added to the supported list, it can be found on our system requirements pages depending on your product:

 

www.vmware.com/support.

 

Selv kjører jeg VMware på Fedora Core 2 som host....

Lenke til kommentar

Poenget var jo å kjøre Fedora uten å måtte ompartisjonere å styre slik at jeg lett kan gå ut i windows hvis det var noe jeg plagdes med, drivere etc. Så jeg slipper å restarte, gå inn i windows, lese, for da å gå inn i Fedora for å fixe det.

 

Men men, går det ikke så går det ikke :(

Lenke til kommentar

Fedora 2 har ingen problemer med vmware (å kjøre), men det kan hende vmware har problemer med Fedora (som guest OS) likevel!

 

Har du ikke en ekstra disk liggende, eller noen du kan låne en av?

Så legger du Fedora native inn på den, og du slipper å endre noe på Windows-opplegget ditt. Hvis du absolutt skal kjøre Linux som quest OS i vmware, må du velge en distro og versjon som helt sikkert støttes. Dessuten kan ytelsen lett bli svak på denne måten, slik at du får et galt inntrykk av hva Linux kan og ikke kan. Jeg betrakter vmware som et svært bra verktøy når en kjenner både host og guest OS godt, men ikke spesielt egna til å teste ut ting i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...