Vectrex Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 Pc'n stod på, jeg var ikke hjemme og så begynte det selvfølgelig å tordne. Da jeg kom hjem var hovedsikringen i huset gått. Hadde slått ned like i nærheten. Startknappen og resetknapp virker ikke, men om jeg bruker bryteren bak på PSU går Pc'n på, eller halvveis på er kanskje bedre å si. Alle viftene begynner å svive, både i kabinett, skjermkort, CPU osv. Men maskinen er allikevel ikke på. Får ikke noe signal opp på skjermen og den reagerer ikke på Av/På tast og resettast. Noen som har peiling hva som kan være ødelagt? HK kanskje? Hvilke rettigheter har jeg som forbruker her??
endrebjo Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Hvilke rettigheter har jeg som forbruker her?? Jeg vil tro ingen Kan godt være HK, CPU og RAM kan også være en mulighet (maskinen starter jo så PSU'en er intakt, men det at På/Av switch ikke funker kan henge sammen med at HK er dødt siden det er dit switch'en går og sendes deretter videre til PSU).
scream Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Som forbruker har du nok ingen rettigheter her! Hadde du derimot hatt en UPS med overspenningsvern ,hadde du nok sluppet unna dette , samt at de fleste UPS produsenter har en forsikring som gjør at du får penger hvis noe slikt alikvel skulle skje! Men sansynligvis er det bare PSU'en din som har gått!Er stort sett den som går under strømbrudd!
Vectrex Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Skrevet 25. juli 2004 En liten tilleggsopplysning. I bios finnes det jo en funksjon som gjør at pc skrur seg på når man flipper bryteren bak på PSU. Denne har jeg satt på deactivate. Altså før Pc'n gikk ødelagt gikk ikke pc'n på når jeg slippet bryteren, men gjør det nå. Kanskje det hjelper. Må jo liksom vite hva som er galt før jeg bestiller nytt.
Troy Henrik Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 har du inbo forsikring så trur jeg det dekker datan din... En kammis fikk HK't føkka av lyn og han fikk det tilbake på forsikringa selv om du må betale egenandel..
Troy Henrik Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 når jeg kom på det god kveld alle sammen Koselig å sitte oppe kl 02:26 på en søndag
Patience Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Hvilke rettigheter har jeg som forbruker her?? Nei nå må du gi deg Rettigheter som forbruker?
Jankee Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Som dei andre her har påpeikt, som forbuker sitter du med skjegget i postkassa. Det einaste som kan redde deg er å ta det på innbu forsikring viss denne dekker slike skader. Men delemessig kan som kan ha gått, vanligvis i lyn nedlslag PSU HK Modemkort Nettkort For å teste dette skreller du maskina ned til minimum. alle ekstrakort fjernes. Men sidan bryerene på framsida ikkje fungerer tyder dette på anten at PSU er alvorleg skadd eller hket har vandra heden. men test utan PCI kort om den er meir villig til å starte opp skikkeleg då. mvh JanEirik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå