Gå til innhold

Ustabil/treg maskin, Virus?


Anbefalte innlegg

Har en xp2800+, 256 DDR, og KD7A hk.

PC'en har i det hele og det store vært stabil og kjapp siden jeg satt den sammen, men i det siste har den fuske, vært treg og ikke stabil for 5 øre.

Har klokket, satt in mere ram, defragmentert. vil ikke formatere før jeg har fått ny hd, mye kjært som jeg ikke vil miste.

 

CPU'en jobber 100& konstant skal jeg stole på et program. PC'en begynte å oppføre seg rart etter at jeg begynte å rødde virus, som jeg tror det kan være godt med. Kan jeg under den prossesen ha slettet noen viktige systemfiler? har reparert Windows en gagn.

 

 

#topic endra av moderator jankee.

PC fusk er ingen god tittel.#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror også på den virus teorien. prøv å legg inn et program som heter ad-aware og oppdater det med nyeste signaturer. kan være du har noen prosesser som suger cpu kraft. hadde samme problem med min maskin. husker ikke hva den prosessen het.

 

regner med du kjører win xp eller 2k. der kan du allefall are sjekke hvilen prosess som bruker mest cpu kraft. bare ctrl + alt + delete, velg fane prosesser. sorter etter cpu, da vil de prosessene som bruker mest komme øverst :)

Lenke til kommentar

Har jo såklart et problem til :hmm:

kan ikke trykke ctrl+alt+d, når jeg gjør det forsvinner den i løpet av et brøkdel av et sekund, så får ikke gjort så mye med det.

kanskje det går an å skrive in en kommando i "kjør" slik at den kommer.

Eller så er det kanskje noen kjipe virus som hindrer den i å komme.

Lenke til kommentar
Har jo såklart et problem til :hmm:

kan ikke trykke ctrl+alt+d, når jeg gjør det forsvinner den i løpet av et brøkdel av et sekund, så får ikke gjort så mye med det.

kanskje det går an å skrive in en kommando i "kjør" slik at den kommer.

Eller så er det kanskje noen kjipe virus som hindrer den i å komme.

Du kan høyreklikke taskbar'en og velge Task Manager (husker ikke hva denne heter på norsk)

Lenke til kommentar

Jeg hadde det samme problemet på min mors maskin for ikke så lenge siden. da fant jeg ut det var et program som jobber som går helt skeis. prøv dette:

 

Gå ned på start - Kjør - msconfig (skriv det inn) - Tjenester (hvet ikke om du har norsk verson) - let deg neover og klikk av "Index Service"....

reebot maskinen og se om det har en effekt.

 

Det du beskriver er akuratt de tjeg hadde, dette fikset ALT

Lenke til kommentar

Dette høres ut som erkez.B-viruset. Gå på symantec.com og søk etter erkez. Last ned og kjør removal tool.

 

Et av kjennetrekkene er at den blokkerer oppgavebehandlingen og oppretter 8 dll-filer i system32 mappa hvor den lagrer alle e-mailadresser den finner på din maskin og sprer seg så videre.

 

Prøv å se om erkez removal-tool fra SYMANTEC fikser problemet. Eller finn framgangsmåte for å fjerne det. (Husker ikke om de har removal tool for dette viruset.)

 

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...