Gå til innhold

SX1 og overføring av MP3'er til MMC


Anbefalte innlegg

Har anskaffet meg 256MB Twinmos MMC til min SX1. Telefonen formaterer kortet helt fint og jeg kan overføre MP3'er og annet så lenge jeg gjør det ved å koble til telefonen til PC'en via usb kabelen. Men for å kunne gjøre dette litt raskere var jeg så "smart" å kjøpe en Lexar kortleser. Problemet er at jeg ikke får telefonen til å lese kortet etter at jeg har overført ting via kortleseren. Kortet kommer opp med katalogstruktur i standard filbehandleren, men istedet for MP3 filer ligger det masse "søppel" filer i mappen. FExplorer feiler ved oppstart når jeg har kortet inne etter at det har vært innom PC'en...

 

Noen som har vært borti lignende problem og klart å løse det evt har noen tips?

 

Jeg har forsøkt å formatere kortet i windows og det feiler det også, men telefonen har ingen problemer med å reformatere kortet etterpå og bruke det helt fint.

 

Hilsen en frustrert SX1 eier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs om det er kortleseren det er noe tull med ja - kan du lese fra kortet (fra PC'en) etter at du har kopiert ting over da?

 

Prøv å kopiere, ta ut kortet av kortleseren og så sett det inn igjen for å se om PC'en kan lese det da.

 

Prøv også den andre veien - flytt noen filer (bilder f.eks.) fra telefonen til kortet og prøv å lese det på PC'en via kortleseren.

 

Forøvrig så er jo kortleser den eneste fornuftige måten å flytte store datamengder på (Hurra for hotswap! ;) ). Å kopiere via den medfølgende kabelen tar jo timesvis hvis du skal fylle opp 256MB.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Går helt fint å overføre med USB-kabelen, men det tar jo timesvis... Mener jeg gjorde et forsøk på å lese kortet med leseren etter å ha overført en sang via kabel og at det funket fint. Kan jo være kortleseren som et par av dere sier, så jeg får vel prøve å få byttet den... Windows klarer ikke å formatere kortet engang når det står i kortleseren, så det kan jo kanskje tyde på at den ikke er helt god.

 

Takker for tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
..

Hmm. Jeg skal ikke banne på det, men er temmelig sikker på at hvis du formaterer kortet ditt i dataen vil den automatisk formateres til FAT32, men for at den skal funke i mobilen må den bruke vanlig FAT.

 

Dette kan jeg ikke si sikkert dog, men hvis det er mobilen du har formatert den i burde det ikke være noe problem uansett.

 

rønning: han nevnte i første posten at det gikk greit å føre over med kabel :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...