Barcelona Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Hei sann. har de siste gangene fått opp en "blåskjerm" med melding om 0x0000007 feil. har vært inne på sidene til Microsoft og ble egentlig ikke noe klokere av det. i tillegg dukker det opp en "klikke-lyd" fra harddisken når jeg overfører større mengder data fra andre maskiner/internett. Prøvde å gjennomføre en feilsøking med win-xp's egen feilsøkingsmotor, men jeg klarte kun 80 prosent av prosessen før de samme lydene dukket opp igjen og prosessen stoppet opp. Er det noen her inne som har forslag om hva det er som kan være galt, og hva som eventuellt kan/må gjøres? Siste nytt: kjørte chkdsk c:, men kun med /f og da rettet xp automatisk en feil i volumet, xp startet opp igjen så raskt at jeg ikke fikk med meg hva det var som ble rettet på. Men ulyden er der fortsatt. Er det noen muligheter for at harddisken har tatt fløyten?
hce Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Plutselige klikkelyder fra harddisken er ikke bra. Hva slags disk har du? Er den gammel? Rare lyder fra harddisken og "uforklarlige" feil i OSet tyder ofte på at disken har tatt frem tredressen.
Barcelona Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Skrevet 21. juli 2004 (endret) Maskina er en FS-E4010 med en 60 G harddisk. Den er ganske ny, men kjøpt i singapore. Har tidligere fått opp koder på "blåskjermen", men den lappen har jeg selvfølgelig rotet bort, og blåskjermen har ikke dukket opp flere ganger. Men ulyden er der fortsatt. Glemte også å skrive at guttungen kom borti maskina slik at den fikk et fall på noen centimeter, i tilfelle dette skulle ha noe å gjøre med problemet Endret 21. juli 2004 av Barcelona
hce Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Jeg vil anta det er disken, har du mulighet til å bytte? Evt. kan jo en reinstallasjon av OS også finne ut av dette da du vil fjerne evt. "bugs" som har kommet på veien.
Barcelona Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Skrevet 21. juli 2004 Hvis det evt. er harddisken som har tatt turen, hvordan er mulighetene for å gå til innkjøp av en ny til en bærbar, er de kostbare+vanskelige å sette inn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå