Gå til innhold

Islamsk stat i Norge


Anbefalte innlegg

Tenk å leve etter en bok som er skrevet for så lenge siden. Hvorfor ikke tenke litt selv i stedet?

 

Jeg har helt siden jeg var liten gutt syntes at å lese i religiøse skrifter/regler og gjøre div. ritualer er bortkastet tid.

 

Jeg har enda til gode å se "bønn" fungere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-28 19:07, t-paul skrev:

Tenk å leve etter en bok som er skrevet for så lenge siden. Hvorfor ikke tenke litt selv i stedet?


 

I dagens Norske samfunn er det et tegn på å IKKE tenke selv om man følger Ateismen. Det er jo den "religionen" flest i Norge følger. Med de konsekvenser det kommer til å bringe, og har bragt.

 

Quote:


Jeg har helt siden jeg var liten gutt syntes at å lese i religiøse skrifter/regler og gjøre div. ritualer er bortkastet tid.


 

*shrug* Er Personlig Kristen- å lese i bibelen liker jeg "faktisk". Ritualer... Vel... Det er da ikke så mange av dem blandt Kristne som ikker er Katolikker, Gresk Orthodokse eller tilhører Statskirka.

 

Quote:


Jeg har enda til gode å se "bønn" fungere.


 

:grin: Det har ikke jeg! Har fått mye bønnesvar.

Prøv Gud, du vil ikke bli skuffa. Overraska, ja. Men ikke skuffa.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-28 12:02, TRAM skrev:

Quote WebWarrior:


> En Muslim har ingen garanti for å komme til himmelen med mindre han er martyr... <


Leser i 'Introduksjon til Islam' ( Hammudah Abdulati I.I.F.S.O. ), og der nevnes et mylder av himmelske belønninger, f.eks.:


hvis man behandler sin tjener i h.h.t. Profeten, er man sikret en spesielt behagelig død, og en oppstandelse som står i rimelig forhold.


Profeten sier også, at den som er best mot sine naboer, vil få Gud som nabo på Oppstandelsens dag. Engelen Gabriel understreker at naboene bør få sin del av arven...


...altså mye å hente utenom martyriet :smile:


Maria, lå bak en skjerm og ble bedekket av en engel ( quote: han kom tilsyne for henne som en mann på alle måter ). Folk kom så for å titte på resultatet, og Jesus sa med myndig røst nede fra krybba:


'Jeg er virkelig en Guds tjener. Ham har gitt meg en åpenbaring og gjort meg til profet'.


...slå dèn !


 

Greitt;

Ca 600 år før disse tekstene (Koranen) ble påbegynnt sendte Gud mer enn en profet, Sin egen sønn, Jesus. Bibelen, som er temmelig mye eldre enn Koranen, og dermed mer troverdig ettersom begivenhetene ble nedskrevet flere hundre år før Koranen ble påbegynnt av Mohammad, som forøvrig har stått for mye slakting. Det er rart, men jeg får meg ikke til å si at en religion grunnlagt av en kjødets kriger med et svært blodig og krigersk budskap er en fredens religion...

 

Se til grunnleggeren av en tro for å finne ut hva den sanne versjonen av troen sier. Se til mennesker om du vil høre på løgn og falskheter.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-29 18:39, WebWarrior skrev:


I dagens Norske samfunn er det et tegn på å IKKE tenke selv om man følger Ateismen. Det er jo den "religionen" flest i Norge følger. Med de konsekvenser det kommer til å bringe, og har bragt.



 

åssen får du det der til? ateister følger ingen tekster, bibler, folkehistorier eller eventyr

 

 

så om man er passiv til sin "trosretning" så tenker man ikke selv?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-29 19:14, Tullingen skrev:

Quote:


On 2002-04-29 18:39, WebWarrior skrev:


I dagens Norske samfunn er det et tegn på å IKKE tenke selv om man følger Ateismen. Det er jo den "religionen" flest i Norge følger. Med de konsekvenser det kommer til å bringe, og har bragt.



 

åssen får du det der til? ateister følger ingen tekster, bibler, folkehistorier eller eventyr

 

 

så om man er passiv til sin "trosretning" så tenker man ikke selv?

 

Lenke til kommentar

Quote WebWarrior:

> Greitt;

Ca 600 år før disse tekstene (Koranen) ble påbegynnt sendte Gud mer enn en profet. Sin egen sønn, Jesus.<

 

Blanding av fakta og besvergelse.

 

> Bibelen, som er temmelig mye eldre enn Koranen, og dermed mer troverdig ettersom begivenhetene ble nedskrevet flere hundre år før Koranen ble påbegynnt<

 

Irrelevant: bøkene for kristne/ hinduer/ muslimer overbeviser bedre om +/- 600 år er tema ? Bibelen forskrever seg hundretusener av år, siden livet på jorda starta 'igår' for deres del.

 

 

Muslimene bruker de fleste du kjenner: Noa/ Moses/ Abraham/ Jesus og etpar til - Muhammed er muslimenes profet, med en bruksanvisning du missliker ? Tipper du ikke vurderer å konvertere :smile: - men om du var født i Irak f.eks. ?

 

En 'kjødets kriger' javel - men hvor mange liv har dine forbilder og krigere på samvittigheten ? Oops, det ble visst noe annet... kringsatt av fiender, som det heter.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-29 18:39, WebWarrior skrev:

(..)

I dagens Norske samfunn er det et tegn på å IKKE tenke selv om man følger Ateismen. Det er jo den "religionen" flest i Norge følger. Med de konsekvenser det kommer til å bringe, og har bragt.

(..)


 

Hvorfor er det et tegn på å ikke tenke selv?

 

Ateiseme er forøvrig ikke en religion.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-30 09:54, KELViN skrev:

Quote:


On 2002-04-29 18:39, WebWarrior skrev:

(..)

I dagens Norske samfunn er det et tegn på å IKKE tenke selv om man følger Ateismen. Det er jo den "religionen" flest i Norge følger. Med de konsekvenser det kommer til å bringe, og har bragt.

(..)


 

Hvorfor er det et tegn på å ikke tenke selv?

 

Det lurer jeg ogsaa paa.

 

Quote:


Ateiseme er forøvrig ikke en religion.



 

Religion: Det moenster av tanker og handlinger man omgir seg med for aa sette verden i perspektiv til seg selv og motsatt.( min definisjon )

 

 

Eller ifoelge Merriam-Webster (www.webster.com):

Quote:


Main Entry: re·li·gion

Pronunciation: ri-'li-j&n

Function: noun

Etymology: Middle English religioun, from Latin religion-, religio supernatural constraint, sanction, religious practice, perhaps from religare to restrain, tie back -- more at RELY

Date: 13th century

1 a : the state of a religious <a nun in her 20th year of religion> b (1) : the service and worship of God or the supernatural (2) : commitment or devotion to religious faith or observance

2 :
a personal set or institutionalized system of religious attitudes, beliefs, and practices

3 archaic : scrupulous conformity : CONSCIENTIOUSNESS

4 : a cause, principle, or system of beliefs held to with ardor and faith

- re·li·gion·less adjective


 

...og for "religious":

Quote:


Main Entry: 1re·li·gious

Pronunciation: ri-'li-j&s

Function: adjective

Etymology: Middle English, from Old French religieus, from Latin religiosus, from religio

Date: 13th century

1 :
relating to or manifesting faithful devotion to an acknowledged ultimate reality
or deity <a religious person> <religious attitudes>

2 : of, relating to, or devoted to religious beliefs or observances

3 a : scrupulously and conscientiously faithful b : FERVENT, ZEALOUS

- re·li·gious·ly adverb

- re·li·gious·ness noun


Lenke til kommentar

Herregud... I mange år har jeg sagt at disse islamske "dyrene" bygd og infiltrert norge med moskeer for å trene opp soldater og til slutt ta over Norge. Dette sa jeg jo selvfølgelig med et hint av ironi, men hva er det jeg har lest den siste uka? At det virkelig er en så patetisk, overtroende og toskete individ av en muslim som virkelig har ambisjoner om å gjennomføre det. Jeg referer til en linje som sto i vg artikkelen om "norge som islamsk stat": ..denne organisjssjonen som har tilknytninger til Al Quaida nettverket, og innet et år skulle de ha store nok styker til å gjennomføre et statskupp og "legge ned regjeringen" og innføre Shaira lovene... Hvis dette skjer skal jeg **** meg selv ta fram hagla og blåse det svarte trynet av alle sammen... Jeg skal mure meg inne i stortinget og være partriot til siste stund. Dette er det som vekker nasjonalfølelsen og det å beskytte landet!

Norge for nordmenn!

Lenke til kommentar

Islam som Kristendom har forskjellige tolkninger.

Det finnes mange sekter/trosretninger innen kristendommen som er like fanatiske/harde som sharialoven i Islam. Det finnes også endel moderate muslimske land hvor Sharia ikke er lovene, men er tolket. De som vil ha Sharia er hardlinerene. De norske (vestlige) rettsregler er jo bygget ut ifra den kristne tro, men den er blitt moderert og formet etter det samfunnet vi lever i. Det er der sharia har et problem, da det er bygget på et sammfunnssystem som fantes for veldig mange år siden. (Bl.a. dette med bøter i kamele o.l.). Selv bibelen som brukes i dag er jo skrevet, tolkent og forandret såpass mange ganger at originalteksten nok ikke er gjenkjennelig. Religion er et typisk område hvor man forandrer kartet etter terrenget. Gjør man ikke det vil man fort møte seg selv i døra.

 

Det viktigste man kan gjøre mot slike holdninger er å ha et åpent sammfunn og slippe de fram i rampelyset. Folk flest er intelligente nok til å se at det de har å fare med er syltynt og ikke fungerer. Når man trenger et hemmelig politi/religiøst politi for å holde trosfellene på den "smale" sti har man et problem....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


Den 2002-05-10 10:14, t-paul skrev:



Jævli bra! :smile:


"Nei, faaa** nå må vi utsette steiningen, jæ** amnesty"


 

...slipper opp for ord ! De prestene/ dommerne må da spille livet: selve Skjebnen - for og kunne prestere en så total ironi:

 

- tenk og bli voldtatt, anmelde saken, og så bli dødsdømt for utroskap - fant dem ut at hun _kunne_ ha hoppa fra 3dje etasje da, eller hun prøvde å bløffe seg til ei voldtekt ?

 

Saken er jo på en måte uinteressant, så håpløs som den er - jeg tror ikke lenger på imamene, som sier at æresdrap forekommer kun i enkelte regioner.

 

Tror heller en type vanvidd/ virus har tatt kål på viktige deler av hjernen over hele araberverdenen.

 

Religion kommer til og bli forbudt over hele jorda, med tiden - når det er snakk om Antikrist i Bibelen, tror jeg det er dette den sikter til: for alle skjønner logikken til hvorfor religion burde avskaffes. Grusomme justismord/ korrupsjon/ fordommer/ diskriminering/ tabu-spikring/ naturstrid = lov - og ikke blir det noe renere luft/ vann av dritten heller - dette med Antikrist har jeg lurt på støtt...

Lenke til kommentar

...hehehe...

 

Dere, jeg maa dele en liten "vandrehistorie* med dere.

 

Dette ble da fortalt meg av en halv-pakistansk pinsevenn en gang i tiden( mora er norsk, vistnok noe kjent lege-greier som jobber paa landsbygda i Pakistan ).

 

Historien er som foelger:

 

En hushjelp ble forsoekt voldtatt( i ett av disse landene med sharia-lovgivning, husker ikke hvilket ), hun forsvarte seg og drepte da kisen som hun jobba for.

 

Vel og bra, ifoelge Sharia er det doeds-straff for drap. Men, dere, dreper man en jomfru saa ryker man lukt til helvete! OG HUN VAR JOMFRU!!!

 

So, loesningen? "Nei, dette maa vi ordne, karer" sier fengsels-betjenten. Marsj inn paa cella og stelle i stand en session gang-bang.

 

Saa kan man drepe.

 

Smutt-hull i loven? :lol:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

"FUNDAMENTALIST: Sheikh Omar Bakri Muhammad styrer en ytterliggående islamsk organisasjon som har som mål å gjøre Norge til en islamsk stat. Foto: REUTERS Legg inn bildetekst Foto: Reuters"

 

Ved og skrive sin mening blir man kicka ut av forumet... så jeg skriver ikke min egen menging her. Men jeg antyder de fleste vet selv hva som er best og værst for Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...