Gå til innhold

Islamsk stat i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Naturimperialismen var ikkje det ordet eg tenkte på, men om du kan utdjupe litt kva den går ut på så kan det jo hende.

(Historie-kunnskapane mine frå vidaregåande er litt rustne)

Eit google-søk på naturimperialismen gav ingen treff, på naturimperialisme fekk eg eitt treff, men det var om norsk jernbane-bygging :lol:

 

Det eg meinte var at kristne misjonærar i århundre har reist rundt i verda og prøvd å omvende folk til den 'rette' trua, akkurat som denne sjeiken prøver på.

Dersom dette går under omgrepet naturimperialisme, så var det vel det eg tenkte på....:smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Ola PeK skrev (2002-04-24 10:38):

Det eg meinte var at kristne misjonærar i århundre har reist rundt i verda og prøvd å omvende folk til den 'rette' trua, akkurat som denne sjeiken prøver på.

Dersom dette går under omgrepet naturimperialisme, så var det vel det eg tenkte på....:smile:


 

vel, nå er det vel ikke så mange kristne misjonærer som har prøvd å avskaffe demokretiet i de landene de har hat sin misjon. De har heller ikke lært stammer i afrika at kvinner er verdt mindere ennen menn og at hvis en kvinne blir voldtatt bør hun steines til døde fordi hun har hatt sex utenfor ekteskapet (hva mannen som voldtok henne angår så ikke tenk på han, det var jo hel sikkert kvinnen som fristet han til å voldta henne). På en måte truer han jo ikke folk til å konvertere til islam, men han sier at hvis han kan få ikke-islamister til å se det "rette" i hans syn kommer flere muslimer til å gjøre det også. Og ett av hans overbevisninger er at demokratiet er fundamentalt galt siden det kun er allah som kan bestemme og mennesker ikke kan bestemme over seg selv.

 

Kristene misjonærer har gjort mye dumt opp gjennom tida, men jeg tror ikke det slår dette. Det som overrasker meg er at han mener at d ehar makt nok, og nok overbevisende argumenter til at man skal kunne avvikle demokratier i løpet av noen få år. Man må jo faktisk bruke demokratiet for å gå over til denne styreformen. Det norske folket må velge å gjøre det.

Lenke til kommentar

-Steining av utro kvinne på Ullevål stadion, 17. mai 2006, kl 20.00 under flomlys, billett kr 50,-, barn gratis.

 

Tidligere samme dag:

 

-Nakkeskudd på fremstående homofil politiker i det nye operahuset. Gratis inngang for alle.

 

 

"Å innføre de strenge religiøse sharia-lovene vil kort og godt snu hele det norske samfunnet helt på hodet. Steining blir en akseptert straffemetode, homofili blir forbudt og kan bli straffet med døden, og kvinner kan ikke ha kontakt med menn utenfor egen familie, bare for å nevne noe."

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=4749071

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-24 11:11, Xell skrev:

vel, nå er det vel ikke så mange kristne misjonærer som har prøvd å avskaffe demokretiet i de landene de har hat sin misjon.


Ikkje så lett å avskaffe noko som ikkje er.

Ytremisjonen er vel ikkje dei som innehar det mest moderne kvinnesynet?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-24 09:55, Ola PeK skrev:

Tja, ikkje så mykje verre enn det kristne misjonærar har prøvd å gjere i fleire hundre år.

Det burde dessutan vere obligatorisk med ein kilo salt ved kjøp av VG.


 

*host host* Tror jeg satte noe i halsen!

 

Ola PeK; Tror ikke du burde uttale deg om det. Det er *enorm* forskjell mellom kristendom og Islam.

 

Jeg har selv besøkt mange misjonsstasjoner som gjør mye arbeid som er ikke bare lett å beundre, men som burde blitt hørt om i Norge. Jordbruksprosjekter, skolebygging, radiostasjoner som distribuerer værmeldinger til lokale bønder. På denne måten har Norske misjonærer fått en indianerstamme i Ecuador v. navn Cañaris opp fra søla, og til å bli en annerkjent gruppe. De var *helt* knust når Santalmisjonen begynnte der. Lignende ting skjer i Guayaquil, hvor man åpner banker med ekstremt lav lånsrente for de fattige i slumen. Barneskoler, barnehager, barnehjem, og mye mye mer. Ting som gir livskvalitet. Ting få andre har brydd seg med.

 

Islam; Vel... Mohammad's siste berømte ord var jo "driv de vantro ut fra den arabiske peninsula". Vel, det var jo ikke ordrett (jeg snakker ikke arabisk :wink:). En venn av min onkel ble nesten drept da han kom til å kjøre for nærme Mekka. Han var jo ikke Muslim... Videre; En Muslim har ingen garanti for å komme til himmelen med mindre han er martyr... Surt. Videre kan han drepe sin kone hvis hun er utro. Etcetera.

 

Hvis Norge blir en Muslimsk stat, fundamentalistisk sådan kan vi si farvel til ytringsfrihet og denslags. Farvel kan vi også si til religionsfrihet, og velkommen til forfølgelse og utrydding av ikke-muslimer i Norge. Det være seg ateister, Kristne eller hedninger. Det er ikke en typisk år 2000 holdning de har der. Det kan man definitivt si. En fyr jeg kjenner, Amin, bodde tidligere i Irak, flyktet til Iran, kjempet mot Saddam, ble kristen, og måtte flykte fra hele hurven for å unngå å bli drept.

Lenke til kommentar

Ta det med ro.. informasjonssamfunnet vi lever i nå vil fjerne den kulturen de hjernevaskete idiotene ånder for, sakte men sikkert. Er bare et spørsmål om tid. Ikke uten grunn de prøver å bannlyse radio, tv, datamaskiner, parabolantenner osv. Vestlig kultur påvirker nok mer en undertrykkelse fra maksyke idioter som påstår de har en 2000 år gammel fasit mellom hendene.

Lenke til kommentar

Legg merke til "har prøvd å gjere i fleire hundre år".

Skal kanskje ikkje legge all skyld på kristendommen som sådan, ettersom det er mykje imperialisme som er gjennomført under dekke av "opplysningstankar".

 

Eg underslår heller ikkje at det blir gjort mykje positivt arbeid, men du framstiller jo muslimar som onde barbarar.

 

Sigerherrane skriv historia......

Lenke til kommentar

hold kjeft a nonamed! du skal være glad for at jeg betaler deg og dine venner for at du skal få bo i norge, nå tenker jeg selvfølgelig på kontant støtten deres.

 

jeg vil at du skal være klar over at vi har folk som carl i. hagen klare til kamp! jeg skal **** meg leie koranen fra bibloteket, å tørke meg i rævva med den! :razz:

Lenke til kommentar

Kan det være Islams moralske natur, at den vil styrte enhver regjering som ikke støtter deres ?

 

De er vel nærmest pålagt å sørge for dette, siden deres døtre ikke kan gifte seg med vantro og urene ( alle ikke-muslimer ).

 

Klar over at mange muslimer er liberale, men for ikke å hetses/ myrdes av fundamentalister i egne rekker, er dette opplagt en mulig utvikling: at de til alles beste tar styringa.

 

De ser på vår kultur som så forkastelig, med utallige skilsmisser, umoral og uten framtid...

 

Utenfor rettslokalet i Kristiansund igår, skjøt x-mann sin x-kone, p.g.a. en barnefordelingssak. Saken er fersk, men hvis han ikke hadde gjort det, ville han trolig blitt utstøtt av familien... et mønster for sønner og døtre...

 

 

Hvorfor oppretter de ikke likegodt Det Arabiske Dusteforbund med det samme, så får de et troverdig parti på tinget ?

Lenke til kommentar

Det må være jævlig å leve med alle dissa dritt reglane! hvordan orker muslimene all den dritten! skyte kona hvis hun skiller seg! ROFL! :smile:. dere suger noe jævli! dere kommer til å utrydde dere selv, så her trengs det ikke noe hjelp fra adolf!

 

Jeg syns det er bra at USA har satt en stopper for alle disse dårlige drømmene som muslimene har. håper noen driter i hatten til osama bin laden!

Lenke til kommentar

Quote WebWarrior:

 

> En Muslim har ingen garanti for å komme til himmelen med mindre han er martyr... <

 

Leser i 'Introduksjon til Islam' ( Hammudah Abdulati I.I.F.S.O. ), og der nevnes et mylder av himmelske belønninger, f.eks.:

 

hvis man behandler sin tjener i h.h.t. Profeten, er man sikret en spesielt behagelig død, og en oppstandelse som står i rimelig forhold.

 

Profeten sier også, at den som er best mot sine naboer, vil få Gud som nabo på Oppstandelsens dag. Engelen Gabriel understreker at naboene bør få sin del av arven...

 

...altså mye å hente utenom martyriet :smile:

 

Maria, lå bak en skjerm og ble bedekket av en engel ( quote: han kom tilsyne for henne som en mann på alle måter ). Folk kom så for å titte på resultatet, og Jesus sa med myndig røst nede fra krybba:

 

'Jeg er virkelig en Guds tjener. Ham har gitt meg en åpenbaring og gjort meg til profet'.

 

...slå dèn !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...