Gå til innhold

Kjøling til P4 Socket 775


DrOnline

Anbefalte innlegg

Hva slags kjølere bruker man til P4-CPU'er av typen Socket 775? er det de samme som man bruker til socket 478?

 

Jeg har søkt en del på web, news og div fora, men har ikke funnet noe, så enten er jeg elendig til å søke, eller så er det ingen som vet...?

 

Takk så meget for evt svar!

 

EDIT: Og: kan noen anbefale meg en god kjøler til en P4 540 3.2Ghz (Socket 775)

Endret av DrOnline
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset, men jeg ble jo ikke stort klokere. Jeg synes det er litt rart at det ikke er en egen kategori for denne typen CPU's hos komplett og microplex.. det er helst disse to sine sortiment jeg ville handlet hos, da jeg skal ha andre ting fra de også.

Lenke til kommentar
En veldig bra kjøler er Zalman 7000CU, tror den skal passe til s775..

Har den på min A64 3200+ CPU og idler på 26 grader...

Den passer ikke Kasp, har prøvd det nå. Har et S775 basert kort jeg nå, og hullene rundt kortet som kjøleren MÅ monteres i, ligger for langt unna.

Du må nok nøye deg med boxedkjøleren sålenge, slik som meg.. Men det ser ut til at det er gjort en god jobb med den! :)

Lenke til kommentar
Hehe, skjønner. Sjekka ordforklaringslista til HW.no nettopp. Det sto at boxed betydde at det var med en egnet kjøler :D

 

Veldig godt å høre. da kan jeg evt kjøpe til en opprånet superkjøler en dag i fremtiden!

 

Da så! takk for tipsene skal dere ha!

Bare hyggelig det..

Gleder meg som en unge til å få cpu`en.. eneste jeg Mangler nå.. :(

Lenke til kommentar

Det er noen her som tydligvis ikke leser tester (noe som er synd med tanke på alt det arbeidet som legges ned i og lage de testene)

I hardwares test av LAG 775 platformen skerv de en del om dennne kjøleren, de lagde til og med en liten filmsnutt.

Har sett filmen og det er IKKE samme kjøler som kom boxed som kom med min p4 3.0 nw.

Lenke til kommentar
Det er forskjellige kjølere til S478 og S775 (festeanordningen er forrandret).

 

Frem til S775 kjølere er viden tilgjengelig tror jeg boxed CPU'er (som ALLE har vifter inkludert) er det beste alternativet - i følge Tor Erik er denne faktisk temmelig god :)

At den er god, høres veldig betryggende ut. Håper kjøleren min ser slik ut, er jo litt tøff å da :p

Skal snart hente den... :thumbup:

 

Edit: Den er nå hentet, og montert. Hadde dere store problemer med å montere den? Denne kjøleren var forbanna hard..

Endret av fredriku
Lenke til kommentar

Svarer for fredriku, jeg:

 

Finishen på kjøleren var så bra at man kunne speile seg i kobberet!

Eneste som var litt vanskelig var å få den på, må nesten trykke FOR hardt.

Eller så var alt fint og ser bra ut til nå, blir spennende å sjekke hvor langt den klokker :)

Lenke til kommentar

Joda, jeg leser testene, jeg lastet til og med ned videoen som viser hvordan selve CPU'en skal festes, men jeg så ingenting om viften. skal lese videre nå.

 

Morsomt å kjøpe ny PC gitt :D *klør i fingrene*

 

EDIT: " hardwares test av LAG 775 platformen " Morsom skrivefeil :D får håpe den ikke er berettiget!

Endret av DrOnline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...