Gå til innhold

Snabbens Store Musikk Quizz!

Uxzuigal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei :no:

Dette bandet gjorde endel bruk av basuner og horninstrumenter fra middelalderen.

De turnerte av og til sammen Yes. De gav opprinnelig ut 7 studio album fra 1973 til 1977.

Bandets navn har noe med en slags drake å gjøre.

Endret av groenn
Skrevet
Var det forresten noen som var på Yes-konserten i Spektrum i sommer? Jeg var der :cool:

Engelsklæreren min var der, teller det? :ermm:

Skulle likt å se Yes egentlig.

Nytt spørsmål?

Skrevet

Det var en nøtt. Det kan på en måte være så mange, men kan ikke plassere det helt. Ikke lett heller å høre om det er nyere (90-00 talls) eller eldre. :hmm:

Men det er altså et band, og ikke et artistnavn?

Skrevet

Keyboardspilleren høres ut til å være svært sentral i gruppen ihvertfall. Muligens gitaristen også - begge høres dyktige ut.

Er 99% sikker på at jeg ikke har hørt noe av den gruppen som spiller - og musikkstilen minner meg en del om Joe Satriani. Liten nøtt den der...

Skrevet (endret)

He-he.....Det er riktig at keyboardisten er sentral. Han er hjernen bak "konseptet", og skriver alle låtene.

Låta på lydeksemplet er fra 1997, men ble ikke spilt inn med band før i 2003.

synes det lyder litt canadisk

Feil kontinent....og ja...det er et band navn, ikke et artistnavn :)

Endret av TAAB
Skrevet

Ingen?

Ett nytt lydeksempel

Det er noe med låtenes opprinnelse som gjør at det ikke er et "vanlig" band. Lead keyboardisten har opprinnelig laget låtene for flere større "prosjekt", og har først i 2003 spilt de inn som en vanlig cd utgivelse. (re-released 2004 pga etterspørsel)

Skrevet

Gjetter vilt og uhemmet på Chain/Henning Pauly i så fall. Minner meg en del om Frameshiftprosjektet hans, den musikken som er i lydeksempel 2; og vet han har en noe spesiell bakgrunnshistorie mht. innspilling av låter og utgivelser av dem.

Skrevet (endret)

Nope :)

Alle i besetingen er japanske.

Bandet er jo knakende godt, men det kan hende det blir noen "Å herregud/klaske seg i panna" kommentarer når dere finner ut hva det er dere hører på. :D

Røper'n i morgen hvis ingen tar den......Nå skal jeg legge meg, skal være på jobb om 8 timer :ermm:

Endret av TAAB

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...