Gå til innhold

liten og passe lett bærbar til 20k?


Anbefalte innlegg

Leter etter en bærbar som er så liten så mulig, men likevel rask nok til Photoshop og Dreamweaver 2004 og litt Access ;) Jeg er likevel usikker om hva jeg burde kjøpe, er mye på farten og skulle hatt en liten kar som veier lite. Har ikke så mye annet å si bortsett fra at operativsystem er ikke nødvendig eller ekstra software utenom drivere. USB2.0 eller FireWire må vær mulighet pg.a ekstern hdd.

 

Mine øyne har delvis falt på:

 

Zepto Z-Note 4060

Dell Latitude D600

HP Compaq nc4000

 

Skal ha 512 MB RAM (en brikke) og en til 512 brikke senere eller med en gang. Trenger også bæreveske. Noen synspunkter og/eller erfaringer?

Endret av TechBoy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne skal visst være ganske bra.

500 over budsjettet da men...

Skal kansje kjøpe den selv.

 

Edit: Oooops... Så nå at det stod at den skulle være liten og lett. :blush:

Men den jeg linka til er vel ikke akkuratt stor og tung heller...?

 

Edit 2: Den HP Compaq nc4000 du linka til ser ganske bra ut, så hvis jeg kunne valgt en av de tre du linka til hadde jeg valgt den.

Endret av NemoKing
Lenke til kommentar

Hmm, tror jeg skal vente litt til, har ikke bruk for den helt enda siden det er en stund til jeg skal begynne å reise (har bare lyst på en slik bærbar :whistle:)

Har utvidet budsjettet til 20.000 ca, og har tenkt på det her:

 

Znote 4060

- Miljøgebyr PC Kr. 41,00

- 1,7 GHz Intel® Pentium® M Dothan (yter som Intel P4 2.9Ghz)

- 14" XGA 1024x768 dpi

- 40 GB 5400 Omdr.

- Combo DVD/CD-RW - 4060 (8x0x0/24x24x10)

- 1024 (512+512) MB PC2700

- Intel® 802.11b+g 54/11 Mbps ( )

- Software:

- Microsoft Windows® XP Professional Engelsk

- Tilbehør:

- Zepto Ryggsekk XL Nylon (Zeptobackpack)

- Komplett kabelsett for tilkopling av Znote til TV ( )

 

Dette blir 20201 kr inkl. mva.

 

Hva syns dere, og tror dere jeg finner et lignende/bedre oppsett til mindre eller samme pris? Maskinen blir ikke kjøpt før neste måned pg.a økning i budsjettet. Og har dere innvendinger om sikkerhet eller tilbehør som kan være greit å få kjøpt?

Endret av TechBoy
Lenke til kommentar

- 2,3 kg er ikke spesielt lite heller. Zepto er på sine andre modeller relativt mye dyrere enn andre leverndører av like maskiner (1557 og 556).

 

- Fant ikke noe om batteritid på denne modellen, har du lest noen tester om den ?

 

- Ikke misforstå meg, det der er en knasen maskin, men for 20 feite kan man faktisk velge og vrake littegrann.

Lenke til kommentar

Jepp, vet det. Finner ikke noen tester av det (syns det er rart at ikke barbara.no har testet det). Men for meg virker det som om Zepto har greie og gode løsninger, liker å konfigurere selv og har "vraket" Dell pg.a at jeg ikke får med vanlig OEM Windows CD, recovery CD liker jeg ikke. Batteri-levetiden tror jeg ligger på 4-5 timer slik de aller fleste Centrino-baserte maskiner gjør.

Lenke til kommentar
Jepp, vet det. Finner ikke noen tester av det (syns det er rart at ikke barbara.no har testet det). Men for meg virker det som om Zepto har greie og gode løsninger, liker å konfigurere selv og har "vraket" Dell pg.a at jeg ikke får med vanlig OEM Windows CD, recovery CD liker jeg ikke. Batteri-levetiden tror jeg ligger på 4-5 timer slik de aller fleste Centrino-baserte maskiner gjør.

sist jeg så en bærbar kjøpt fra dell, fulgte det med windows OEM...

 

Ikke installert eller åpnet..

Lenke til kommentar
Zepto Z-note 4060

 

 

Karakter 7,5

Pris: kr 17 990 inkl. mva.

Pluss: Liten og lett. Meget bra ytelse.

Minus: Dårlig batterilevetid. Ikke Bluetooth.

 

Som eneste produsent har Zepto levert en maskin med 14-tommers skjerm, noe som også gjør den til den minste og letteste PCen i testen.

 

 

Maskinen fra Zepto er den minste og letteste PCen i testen. (Klikk for større bilde)

Zepto hadde testens desidert beste ytelse målt med MobileMark2002, men batterilevetiden var dårlig – kun 2 timer og 43 minutter. PCen er heller ikke modulært konstruert slik at den optiske enheten f.eks. kan byttes ut med et ekstra batteri.

 

PCen er utstyrt med en 1,5 GHz Pentium M-prosessor og benytter Intels PRO/Wireless 2100 WLAN-løsning (802.11b) for trådløst nettverk. Harddisken er på 60 GB og har en omdreiningshastighet på 5 400 o/min.

 

PCen har en dedikert grafikkontroller av typen GeForce FX Go5200 fra Nvdia og 64 MB grafikkminne. Dette er en relativt rimelig løsning som gir bedre ytelse og funksjonalitet enn Intels integrerte grafikkløsning, men 3D-ytelsen på maskinen er fortsatt et langt stykke bak modellene fra Acer og Tundra. Som de fleste andre i testen ble PCen levert med en kombinert DVD-ROM/CD-RW-enhet. Den mangler bluetooth, men har FireWire, to USB 2.0-porter, 10/100 Mbps Ethernet, modem og S-video i tillegg til serie- og parallellport. Det finnes også en kortleser for SD-kort (Secure Digital) plassert rett under PC-kortplassen på venstre side. For å slå av eller på trådløs overføring finnes en bryter plassert på baksiden av maskinen. Denne kunne med fordel ha vært plassert i front eller på en av sidene. Det samme gjelder også for Ir-porten. Siden PCen mangler bluetooth er det tungvint å måtte legge mobiltelefon eller PDA på baksiden av maskinen hver gang man ønsker kontakt. Tastaturet er behagelig å skrive på og det finnes tre programmerbare hurtigtaster på oversiden av de numeriske tastene. Pekeplaten har også en egen knapp for scrolling plassert mellom høyre og venstre museknapp.

 

Zepto stiller to års garanti på maskinen og gir seks måneders garanti på batteriet. Av programvare leveres bl.a. Panda Titanium 2004 Antivirus, WinDVD 4 og Nero Burning ROM

 

 

Her er URL

 

ACER 8003 vant forresten testen.

Lenke til kommentar

Hva med denne?

 

Aopen 1557 med dette:

 

ATi Mobility 9700

2.0 GHz Dothan 2MB Cache CPU (hvor mye blir det i P4?)

2x512 MB Kingston 333 MHz

Hitachi Travelstar 40GB 8 MB Cache

Aopen DVD for 1555x

Windows XP Pro Norsk OEM

Intel Wireless LAN 54 Mbps

 

Det eneste jeg lurer er hvilken bærbar fra Aopen er denne modellen bygget utfra?

Aopen bærbare, der kan dere se hvilke bærbare de distribuerer. Jeg så ikke noe informasjon om det på Netshop, så jeg lurer på om dere vet eller eier en slik dere kan si meg vekten. Eller skal jeg sende en mail til Netshop og spørre? :)

Lenke til kommentar
Det eneste jeg lurer er hvilken bærbar fra Aopen er denne modellen bygget utfra?

Aopen bærbare, der kan dere se hvilke bærbare de distribuerer. Jeg så ikke noe informasjon om det på Netshop, så jeg lurer på om dere vet eller eier en slik dere kan si meg vekten. Eller skal jeg sende en mail til Netshop og spørre? :)

De maskinene er bygget fra AOpen 1557G. De kalles 1557GLS når de har Mobility Radeon 9700 med 128MB minne. Så vidt jeg har fått med meg så er det den modellen de fleste bruker for tiden. AOpen selv mener at de veier 2.72kg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...