Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst Nettverk gjennom garasje tak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

D-Linken har bra rekkevidde men har litt problemer med ustabilitet. jeg vet ikke om det er D-Linken. (tror det er modemet)

Den står på Loftet og har en bærbar nede i kjelleren og det er alikevel optimal tilkobling. :)

Skrevet

Jo, jeg skal "flytte" 50 meter til nabohuset.

Så istedet for å kjøpe ny linje, så tenkte jeg at jeg kunne kjøpe meg en trådløs router. det eneste hinderet mellom husene er er garasje.

Så jeg lurte på om noen hadde erfaring med dette....Eller lignende.....

Skrevet

har lagt opp wlan til ei arbeids bu for noen naboer tidligere.

I fysisk lengde er det snakk om 8 meter eller noe. signalene går igjennom ei rute og veggen i bua.

Her har man ikke noen muligheter til å oppnå stabil 54mbit, den ligger stabilt på 36mbit kobling.

Det du kan prøve å gjøre er å kjøpe deg en retnings bestemt antenne, denne vil hjelpe deg en god del.

Men er ikke så billig at det gjør noe. (både kort og wlan base må ha en retnings bestemt base)

Skrevet (endret)

Jeg har en DI614+. det er mulig og sette opp en repater og en større antenne. jeg har ikke noen erfaring med det men jeg vet om noen som har gjort det. fikk en enorm rekkevidde på men jeg har null peil på hva det kostet.

Endret av ZIEVEN_
Skrevet

På databutikken.com

D-Link DI-624:

Extended Range er en funksjon som øker rekkevidden med opptil 100 %. Extended Range blir tilgjengelig via gratis firmware oppgraderinger i mars/april 2004.

Noen som har testet dette?

Skrevet

Kjøp/lag en ekstern antenne. Disse er betydlig bedre enn de medfølgende. Det er folk som har oppnådd opptil 40 (?) km. rekkevidde med eksterne antenner. Dette er selvføkgelig under helt ideelle forhold, med fri sikt, og antennene på hver sin fjelltopp. Utstyret er også en god del dyrere enn hva de fleste har lommebok for.

Skal du imidlertid lage egen antenne kan du enten bruke pingles-bokser eller bllikkbokser. Det finnes også andre kontruksjoner, men alt dette finner du hvis du søker på google.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...