Gå til innhold

Finnes det et Mafia spill til pc der .....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
Skrevet

hva med mafia ?

gangland as well, men det er ikke til å anbefale

Skrevet

Gangsters 1 og Gangsters 2.

Det er to ganske forskjellige spill, bra på hver sin måte, men her bygger du opp din egen gjeng og det er skikkelig stemningsfulle spill :)

1'ern er mye friere enn 2ern, mens 2 er nyere og bedre grafikk og bedre/enklere styrings system.

1'ern der planlegger du mye uka di i helga (hvem du skal drepe, presse penger etc) mens i 2ern er det mer real time, der du får oppdrag fra by til by og ting progresserer mye mer.

Skrevet

Det må presiseres at Gangsters 1 og 2 er FRYKTELIG gamle. Mange år gamle. Så du må ikke forvente å finne noe fancy 3d-grafikk. Her er det fugleperspektiv og strategi som gjelder. Du bygger opp gjengen din ved å kjøpe nye "offiserer" som igjen har sine folk under seg, og setter dem til å gjøre diverse ting som å utpresse butikker, utføre raids i motstandernes territorium, og prøver å ta over enkelte distrikter eller hele byen til slutt.

Gangsters er ganske nytt men har fått dårlige kritikker over hele fjøla.

Mafia er mere et actionspill satt til 1930-årene, der alt går MYE saktere enn GTA3. Ikke særlig kult det heller egentlig. Bilene er så treige at man bare blir lei av å kjøre fra plass til plass etterhvert. Biljakter er et mareritt når man såvidt greier å få 20MPH i en slakk oppoverbakke. Og spillet starter med en biljakt i den tregeste bilen du kan få. Men hvis du ikke er redd fra strategispill er vel Gangsters-spillene det nærmeste du kommer det du spør om. Mafia følger bare et script, så du har ingen kontroll over kompisene dine, de bare er der mellom oppdragene.

Skrevet

Dette var da veldig negativ omtale av Mafia?

Litt off-topic, men jeg synes Mafia er et flott spill med mye god 30-tallsstemning.

Det er vel ikke noe mål i seg selv å ligne mest mulig på GTA?

• 2 år senere...
Skrevet (endret)

Hvor får man kjøpt Gangster spillene då?

Finner ikke det noen steder.

Jeg synes Mafia er et av tidenes beste spill. Helt feil å sammenligne det med GTA.

Er ganske enig med det. Synes også Mafia er et av de beste spillene på lenge.

Endret av jekk007
Skrevet (endret)
Bilene er så treige at man bare blir lei av å kjøre fra plass til plass etterhvert.

2488888[/snapback]

bilene i mafia går tregt fordi det er realistisk. og etterhvert som du kommer lengre i spillet for du raskere biler som ford V8 og den V16 gule cabrioleten :)

GTA og mafia er to fantastiske spillserier, men hver på sin måte.

Endret av -sparks-
Skrevet

Mafia er mere et actionspill satt til 1930-årene, der alt går MYE saktere enn GTA3. Ikke særlig kult det heller egentlig.

2488888[/snapback]

Wow. Hver sin smak i guess.

Gjest Slettet-uVTr2vDm
Skrevet

Mafia er det beste spillet jeg har spilt trur jeg.

Det spillet som jeg alltid husker tilbake på som helt topp :]

Skrevet (endret)

Godfather er vel et slikt Mafia spill tenker jeg, hvor du bygger opp "familien". Eller tar jeg litt feil her?

Uansett, Mafia er ikke et slikt spill hvor du bygger opp gjengen, du er heller mer en del av gjengen som blir bygget opp. Når det er sagt anbefaler jeg Mafia på det sterkeste, for det er vanvittig stort, flott og har den beste historien jeg har sett i et spill på lenge. Spiller det fremdeles en del.

Introen i Mafia er en av de som fremdeles får frem gåsehuden på armene, meget bra. Gleder meg til Mafia 2...

Edit:

What the, 2004, er fælt hvor mye bumping av gamle tråder det er i det siste. Noen som nettopp har lært seg søkefunksjonen???

Endret av Bear^
Skrevet
What the, 2004, er fælt hvor mye bumping av gamle tråder det er i det siste. Noen som nettopp har lært seg søkefunksjonen???

7739700[/snapback]

Tråden stenges

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...