Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uno.

Garantert den beste norske filmen jeg har sett, stemningsfull og rå. Musikken var fra en annen verden, og passet utrolig bra sammen med de lange øyeblikkene med stillhet. [litt spoiler] Scenen etter begravelsen med David og Morten (før hunden angriper) viste hva disse skuespillerene kunne, og jeg gleder meg til å se mer fra begge.

Det var noen ting som trakk ned, et eksempel er hvor stygt østlandsk virkelig er. Det er noen sitater i filmen som kunne virkelig blitt bra, hadde det ikke vært for at de sluttet alle med "azz" eller "lissom". Solid 5er.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Uno.

Garantert den beste norske filmen jeg har sett, stemningsfullt og rå. Musikken var fra en annen verden, og passet utrolig bra sammen med de lange øyeblikkene med stillhet. [litt spoiler] Scenen etter begravelsen med David og Morten (før hunden angriper) viste hva disse skuespillerene kunne, og jeg gleder meg til å se mer fra begge.

Enig, UNO er faktisk den eneste norske filme jeg liker :p

Lenke til kommentar

Så nettopp What Lies Beneath, fikk den i trippelpakning sammen med Don't Say a Word og One Hour Photo. Jeg er veldig glad i sånne filmer (i sjangeren skrekk-triller) men denne var ikke blant de beste. De første 100 minuttene er over gjennomsnitt, både spennende og til tider litt skummelt. Dessverre varer filmen i 20 minutter til.

 

 

En utrolig teit slutt med upassende, "kule" kameratriks som filmen hadde virkelig greid seg uten. I tillegg er Madisons rolle mot slutten forferdelig, hva tenkte de på når de laget et CG-spøkelse? Denne filmen begynte alvorlig og spennende, men slutten var rett og slett teit.

 

 

 

Sterk 3er pga begynnelsen, men hvis du er interessert i sjangeren anbefaler jeg heller Panic Room eller One Hour Photo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...