Gå til innhold

Har PC Booster effekt i det hele tatt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, topic sier vel det meste.

Nei, jeg synes ikke det sa så mye, men regner med at det er dette progammet du tenker på:PC Booster

Ut i fra eksempelet:

"I am currently running on my AMD k6-2 500mhz MMX 3d processor with 192mb of pc133 ram,1.6 gb hard drive, and windows 98 second edition. everything was a little bit slow when I open my folders and click the "start menu." But after downloading this program, it worked effectively. so download this if you have a slow or fast computer, it really helps alot."

Albert Williams, ChristChurch, New Zealand

vil jeg vel si det ikke virker som om programmet er LITT gammelt... :ermm:

Lenke til kommentar

Hardisk Preformence benchmark:

 

{Graf som viser 832kb/sec vs. 5331kb/sec}

 

Preformence Improvement: 540%

 

gråte eller le?

 

Riktignok ikke "gjevnt over" ytelse som er målt, men noe, vet ikke hva har gått fra 832kb/sec til 5331kb/sec, vet ikke hvilken av mine 3 disker som er testet.

 

btw. de fleste av tweekene kan man gjøre via regedit og det er dusinvis av programmer som gjøre så og si samme nytten, men det hadde noen funksjoner som var nye for meg.

 

Det var få, en av dem var "optimize master file table space" (hardisk tweak), vanskelig å si om det hadde noe å si.

Såvidt jeg vet er dette filtabellen som viser hvor på disken filene og fragmenter av filene starter og stopper?

Hvor trygt er isåfall det og flytte rundt på disse? Kjipt om programmet låser seg?

 

Noen instillinger som ble gjort under auto tune virket litt revers tror jeg, vil du øke ytelsen øker du ikke tiden det tar for en undermeny på startmenuen å åpne seg? Var også noen andre endringer som virket litt bakvendt.

 

Programmet brukte foresten 7MB minne++ Det er for mye for et så lite program som skal forbedre ytelsen på en maskin, spesielt når det automatisk legger seg til oppstarten.

 

Edit:

Jevnt over virker programmet ganske overflødig og meningsløst, giddet ikke ta noen benchmarks men tviler på noe av det det gjorde hadde noen opplagt ytelses forbedring.

Endret av PumpAction
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...