Gå til innhold

VCD OG DIVX


Anbefalte innlegg

hei..

Jeg har noen divx filmer hjemme som jeg gjerne vil ha over på vcd slik at jeg kan se de på dvd-spilleren i stua..

Vel å merke at dette er ikke warez siden dvd-spilleren min kun støtter sone to og platene jeg kjøpte i USA er sone 1!

 

det je har problemer med er at de divx filmene jeg har laget varer lengre enn 80min og må derfor splitte divxfilen i to deler og brenne de på to cd-r..

men er det noen so veit om noen program eller måte jeg kan splitte divx filen etter hvor mye minutter de har gått og ikk størrelsen på filen?

for filmer er mellom 90-140min og jeg vil helst brenne 80min på den første plata??

noen som kan hjelpe meg her eller gi meg noen pekepinn??

 

takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du TMPEGnc, kan du lage en "batch project", du laster divx filen inn i programmet og i advanced bruker du "source range" for å markere start og end frame for første del. Man gjentar samme prosedyre for andre del.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: laks på 2002-04-24 00:43 ]

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke prøve å finne en kode for DVD - spillern som gjør den sonefri først?

Så slipper du å se DVD filmene i råtten VCD - kvalitet. Lyden blir også kraftig forringet her, spesielt siden du enkoder fra et allerede komprimert format.

Komprimering til VCD/SVCD gir sjelden bra resultat sammen med råmateriale i DivX - format.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...