Gå til innhold

Mitt nye trekabinett!


Anbefalte innlegg

Jeg trenger et kabinett som har plass til veldig mange disker og kanskje også 2 hovedkort. Har satt sammen en skisse til et kabinett som skal være ganske så enkelt å bygge selv for en uerfaren snekker som meg.

mod22.jpg

mod11.jpg

Som dere sere så er det 3 seperate rom, det nederste er for harddisker, (plass til 24stk :dribble: ) det i midten er for psu og toppen er for hovedkort. Blir tilsammen 10 120mm vifter så det blir nok endel støy men jeg har ikke tenkt å dele rom med det kabinettet.

 

Vet ikke helt hva jeg skal bygge det i, mdf, hobby,sponplater etc.. Noen forslag?

Ikke nøl med å komme med hva enn av tanker dere måtte ha om mitt lille prosjekt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Varme :

 

Hva med å ha hardiskene i topp og PSU i midt og HK i bunn, mye lurere!?

:nei: Har selv bygget trekasse med 4 harddisker, radiator, PSU, pumpe, og vanntank i et eget rom i bunnen av kassen, det pga at kassen står mere stabilt med lavt tyngdepunkt. Det ble ikke varmere med det i bunnen istedenfor øverst i kassen.

Har en 120mm frontvifte og 120mm bakvifte i tilegg til viften i PSU og på radiatoren, så det er skikkelig gjennomtrekk der. Kjøler ned harddiskene i samme slengen.

Lenke til kommentar

kansje det hadde vert bra med to 120mm på toppen og to i fronten på den midterste kassen.

 

pluss ei 120mm I venstre vegg og ei i høgre vegg på HD-kassen

 

er det noke hol mellom PSU-kassen og HK-kassen?

Endret av F.V
Lenke til kommentar
kansje det hadde vert bra med to 120mm på toppen og to i fronten på den midterste kassen.

 

pluss ei 120mm I venstre vegg og ei i høgre vegg på HD-kassen

 

er det noke hol mellom PSU-kassen og HK-kassen?

Ødelegger det ikke litt av "flowen" hvis jeg har vifter på sidene også? Sånn som jeg har det nå så blir det vel fin gjennomstrømming?

 

en ting jeg alti har lurt på ...jeg har kun 2 utak på min ide kablel så lurer jeg på hvordan kan jeg få flere en 2 harddisker koblet til

å han me 24stk koss i helvette skal han gjørr det ?

Noen PCI ide skulle fikset det vil jeg tro.

Lenke til kommentar

finix - Det er bra kasse du har tegnet, men kan du ikke tegne inn litt av hardwaren du skal ha inni så vi ser lettere hvor du har tenkt å plassere tingene dine? Hvor mange harddisker skal du egerntlig ha inni (24?) og hvordan skal du feste dem?

 

Med 24 harddisker trenger du endel kontroller kort og ettpar PSU'er...

Lenke til kommentar

Hehe, jeg skal ikke ha 24 disker i, vil bare ha plass til å pøse på med disker og slippe å bekymre meg for plass. Har bare 7 disker som skal inn i kabinettet nå.

 

Det blir totalt 4 rack som har plass til 6 disker hver, kan komme med en tegning som viser litt bedre hvordan jeg skal feste diskene og hardware ellers imorgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...