Gå til innhold

Videregående skole, håp?


MAndreas

Anbefalte innlegg

Jeg kom meg akkurat ikke inn på stabekk skole og står som nr: 35 i kø for å slippe inn. Er det noe håp for meg?
Alle vennene mine har startet på Stabekk og det er også der jeg vil inn, men jeg kommer inn på Eikeli skole om jeg ikke får gjort noe.
Jeg vil gjøre nesten hva som helst for å komme inn akkurat nå, og lurer på om det er noen måter å lure dette systemet de har på. selv om dette er etter at jeg har startet på eikeli.
F.eks: Går det ann å søke om eller noe liknende?

Takk på forhånd for svar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minimal sjans for at du skal komme inn hvis du står som nr 35 i kø.

Du har jo en mulighet for å gå Eikeli et år og heller søke på Stabekk neste år. Kanskje du er heldig og kommer inn.

Hvis du ikke vil det så kan du ta deg et friår. Mest sannsynlig blir du satt i arbeid av kommunen hvis du ikke finner deg en jobb selv. Og tjener du ca 200 kr dagen :/ tror jeg. Da kan du jo seff søke på plass neste år, kommer du inn må du gå i klasse med de som er et år yngre en deg, og det er litt kjipt. :p

Lenke til kommentar

Ditt eneste håp er nok bare å være på ventelisten og håpe at det blir plass. Det er jo opptak i to omganger, så det kan jo være du kommer med andre gangen. Det er jo endel som kanskje vil bytte fra Stabekk til en annen skole også, slik at det etterhvert blir en plass til deg...

Har også sett mange annonser i avisen der folk som deg annonserer etter noen som kunne tenke seg å bytte skole seg imellom. Det går fint an å gjøre. Da tar dere kontakt med inntakskontoret, og så ordner de det uten noen særlige problemer...

Lenke til kommentar
Jaja, kall meg en ondskapsfull jævel, men jeg synes faktisk det er litt gøy å se at noen omsider må ta konsekvensene av at det har gitt fullstendig faen.

Men men, skjønner alikevel at det det er dritkjipt...

Kunne ikke sagt det bedre selv.

 

Håper du ikke har valgt skole/linje etter hvor alle vennene dine går...?

Lenke til kommentar
eller du kan bange rektor da.... :D

TRenger ikke engang å banke rektor. Om ikke alle som har fått plass har møtt opp, kan du snakke med rektor etter et par dager, kanskje du er så heldig at du kommer inn. På skolen min kom det inn en jente etter en to ukers tid. Hun hadde fått alt for lite poeng til å komme inn, men siden ikke alle hadde møtt opp, og det var noen ledige plasser kom hun inn allikevel på såkalt 3.inntak eller noe.

Men som 35. på listen kommer du ikke inn. Kjenner en fyr som sto som 5, han kom ikke inn.

Lenke til kommentar

Jeg måtte ta VK1 om igjen fordi jeg ikke brydde meg nok, tok meg sammen og dette året har det gått fint.

 

Men ungdomskole er jo ikke noe man kan gå tilbake til.

 

Det du KAN gjøre er å hoste frem mange av dine "problemer", få foreldra dine til å høre, og søk deg inn på særinntak neste år om du ikke kommer inn i år.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...