Gå til innhold

Svindel er ikke en politisak


JZA

Anbefalte innlegg

Jeg har høyst sannsynlig blitt lurt ved at jeg forhåndsbetalte en mobiltelefon på nettet. Når jeg gav politikontoret beskjed om dette, sa de jo selvfølgelig at jeg var dum som forhåndsbetalte, noe jeg kanskje også var. Men de sa også at de ikke hadde noe med det, og ikke kom til å gjøre noe med det. Siden det var en avtale mellom to privatpersoner kunne jeg bare levere inn et krav til forliksrådet.

 

Hvor går skillelinjenene mellom noe kriminellt og det å ikke overholde en avtale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette har med kjøp og salg å gjøre. Flyttes til 'forhandlere og verksteder'.

Du vet vel like godt som meg at det er Mobiltelefoner du får flest treff og svar på trådene dine? Liknende emner har da blitt liggende før, kun fordi jeg ikke gadd å formulere at det var en her på forumet, og i deres bruktmarked som høyst sannsynlig har svindlet meg er tråden flyttet.

 

Moderatorene ødelegger etter min mening forumet, og at de forskjellige undergruppene er så rotete bygd opp.

Lenke til kommentar

Så du mener at det ikke skulle vært noen kategorier i det hele tatt. La alle trådene ligge på en plass fordi det vil jo gi flest treff.

 

Å bruke et argument som at det vil gi flere treff og svar på tråden ved å feilposte, og derfor bør det være greit, er tåpelig.

Lenke til kommentar
Så du mener at det ikke skulle vært noen kategorier i det hele tatt. La alle trådene ligge på en plass fordi det vil jo gi flest treff.

 

Å bruke et argument som at det vil gi flere treff og svar på tråden ved å feilposte, og derfor bør det være greit, er tåpelig.

Jeg mener at den eneste kategorien du får noe særlig med svar i er "Mobiltelefoner". Dette er fordi forumet er alt for dårlig delt opp. Denne kategorien har rundt 10.000 innlegg, mens alle de 6-7 andre har rundt 1000 innlegg til sammen. Da sier det seg selv at forumet er alt for dårlig delt opp, og at ikke jeg kan lastes for det, selv om jeg kanskje "feilposter" i dine øyne.

Lenke til kommentar
Jeg har høyst sannsynlig blitt lurt ved at jeg forhåndsbetalte en mobiltelefon på nettet. Når jeg gav politikontoret beskjed om dette, sa de jo selvfølgelig at jeg var dum som forhåndsbetalte, noe jeg kanskje også var. Men de sa også at de ikke hadde noe med det, og ikke kom til å gjøre noe med det. Siden det var en avtale mellom to privatpersoner kunne jeg bare levere inn et krav til forliksrådet.

 

Hvor går skillelinjenene mellom noe kriminellt og det å ikke overholde en avtale?

Har du betalt for en vare, og ikke mottatt den, så er det pr. definisjon svindel. Normalt skal man vel gi personen en sjanse til å ordne opp, men etter litt ventetid er det ikke noe problem å politianmelde dette. Så bare møt opp hos politiet igjen, du.

Lenke til kommentar

Politiet mente at de ikke hadde noe med å gjøre opp i avtaler mellom to privatpersoner, dette måtte sendes til forliksrådet. Det reagerte jeg på, hvor ofte er det ikke politiet rykker ut når to stykker sloss. Det er jo også en sak mellom to privatpersoner, som gjør noe kriminelt. For det kan vel umulig være lovlig å svindle andre?

 

Fikk 1500 av 3200 kroner nå.

Lenke til kommentar

Det er riktig som politiet her sier. Så lenge du har valgt å betale på eget initiativ. hadde du derimodt fått en pakke med murstein ved oppkrav så hadde det vært svindel. Da ville politiet tatt seg av det. Så lenge du har overført penger før noen som helst vare er levert og uten noen som helst form for "kontrakt" så er dette å regne for lån.

 

Rette instans er da forliksråd, etter at du har sendt regning med minimum 8 dagers betalingsfrist.

 

des,OUT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...