Dane Skrevet 14. juli 2004 Skrevet 14. juli 2004 Hadde en gammel Pentium 2 350mhz maskin.. jeg tenkte på å oppgradere.. Jeg fikk derfor tak i ett AK57-EC kort med AMD Duron 800mhz i.. når jeg skiftet om hk og plugget i alt, satte i strömmen igjen. så kom det en feilmelding etter at den hadde sjekket etter IDE komponenter. " No Primary Ide Channel 80" eller noe sånn.. og så gikk den ikke videre derfra.. kommer heller ikke inn i Bios. noen som vet hva som er galt.. den finner HD'en.
px Skrevet 14. juli 2004 Skrevet 14. juli 2004 Hadde en gammel Pentium 2 350mhz maskin.. jeg tenkte på å oppgradere.. Jeg fikk derfor tak i ett AK57-EC kort med AMD Duron 800mhz i.. når jeg skiftet om hk og plugget i alt, satte i strömmen igjen. så kom det en feilmelding etter at den hadde sjekket etter IDE komponenter. " No Primary Ide Channel 80" eller noe sånn.. og så gikk den ikke videre derfra.. kommer heller ikke inn i Bios. noen som vet hva som er galt.. den finner HD'en. Feil type kabel? Har du fin 80-pins ide-kabel?
Dane Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Skrevet 14. juli 2004 Det er ikke sikker på. De har stått i siden maskinen var ny.. når begynnte de med IDE 80 pins? den kommer seg hvertfall ned i IDE uttaket på HK
Hårek Skrevet 14. juli 2004 Skrevet 14. juli 2004 Pluggen er fremdeles 40-pins, men kabelen er 80 ledere. Kanskje du har snudd den, det er en blå plugg i den ene enden og den skal inn i hovedkortet.
Dane Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Skrevet 14. juli 2004 den er svart i begge ender.. kanskje jeg må skaffe ny IDE kabel da?
Hårek Skrevet 14. juli 2004 Skrevet 14. juli 2004 Sjekk denne linken så ser du forskjellen på 40 og 80: http://www.pcguide.com/ref/hdd/if/ide/confCable80-c.html
Dane Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Skrevet 14. juli 2004 En annen ting.. jeg så at det ikke var vifte på den nye prosessoren.. bare kjöleribbe.. trenger jeg vifte? AMD DURON 800mhz
Apoc_ Skrevet 14. juli 2004 Skrevet 14. juli 2004 En annen ting.. jeg så at det ikke var vifte på den nye prosessoren.. bare kjöleribbe.. trenger jeg vifte? AMD DURON 800mhz Det er nok å anbefale ja Tror den skal bli veldig varm uten vifte.
Vims Skrevet 14. juli 2004 Skrevet 14. juli 2004 Hadde en gammel Pentium 2 350mhz maskin.. jeg tenkte på å oppgradere.. Jeg fikk derfor tak i ett AK57-EC kort med AMD Duron 800mhz i.. når jeg skiftet om hk og plugget i alt, satte i strömmen igjen. så kom det en feilmelding etter at den hadde sjekket etter IDE komponenter. " No Primary Ide Channel 80" eller noe sånn.. og så gikk den ikke videre derfra.. kommer heller ikke inn i Bios. noen som vet hva som er galt.. den finner HD'en. Det betyr at du bør bytte IDE kabelen. Kabelen din har 40 ledere, mens nye kabler har 80. ATA-33 og lavere har 40 pins kabler, mens ATA-66 og opp har 80
Dane Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Skrevet 15. juli 2004 Ok, det som skjedde nå var at jeg satte inn nye kabler.. feilmeldingen kommer ikke.. men etter IDE komponent searchen.. så kommer jeg ikke videre(altså helt samme som för, bare uten feilmeldingen).. da står bare hd og spinner.. er Hk'et kaputt?
Hårek Skrevet 15. juli 2004 Skrevet 15. juli 2004 Vi burde kanskje nevnt at en 40-leders kabel ikke betyr at det stopper opp, det går bare tregere. Ingen grunn til å mistenke HK enda. Du må sjekke disken, se om du får partisjonert og formatert den. Hvis det ikke nytter så må du prøve en annen disk. Hvis det fremdeles ikke nytter så kan man begynne å tenke på HK.
Dane Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Skrevet 15. juli 2004 hd'ene som spinner.. er den jeg sitter med nå.. den funker altså med dette hk.. men ikke det andre
Dane Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Skrevet 18. juli 2004 Nå satte jeg inn ett MS 6340 , men når jeg skrur på så kommer det rytmisk piping etter en stund.. og ikke noe signal til skjermen.. har prövd å skifte om på ram brikker.. og diverse.. men samme skitet alikevel.. er hk'et busta?
Dane Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Skrevet 21. juli 2004 Kan det stemme at hk MÅ ha vifte for å funke? har bare en kjöleribbe nå.. og virker som at hk gir seg rett etter IDE search.. kommer ikke inn i bios heller.... han jeg kjöpte det av sa at grunnen til at den ikke funker er at jeg ikke hadde vifte..
Fredrik Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 (endret) hvis det blir for varmt vil pcen fryse, ikke oppføre seg sånn. EDIT: varmt <-> fryse, merkelig. Endret 21. juli 2004 av fredrikrb
Hårek Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Kan det stemme at hk MÅ ha vifte for å funke? Er ikke sikker, men tror jeg har hørt om at det finnes HK som ikke starter uten signal fra vifta. Du kan jo bare koble en kabinettvifte (med 3 ledere) til kontakten for CPU.
Erltot Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 du vet at du må instalere windows på nyt viss du har byttet HK?
fredriku Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 ' date='22/07/2004 : 09:50'] du vet at du må instalere windows på nyt viss du har byttet HK? Du har et poeng der, men han kommer ikke ut av bios, og heller ikke i nærheten av innstillingene.. Kan ikke komme på noe som kan nærmere seg problemet, men prøv et sett med nye/eldre kabler? Dukker hd`en opp i oppstarten da?
Erltot Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 kan vere det er hovedkortet som savner cpu vifte og da som hårkek skrev.. prøv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå