Gå til innhold

Har kjøpt Söldner - kommer ikke online


Anbefalte innlegg

Har pinget noe annet for lenge siden, men husker ikke hvordan man gjør det.

Åpne opp ett dos vindu, dvs start->run->skriv in cmd og trykk enter...

 

Deretter skriver du ping portal-eu.jowood.de (hvis det er det som står i .ini fila).

 

Rapporter tilbake etter du har gjort dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk fire svar fra 115 til 172ms hvor det deretter står TTL=52

 

Deretter står det Pakker sendt = 4, mottatt = 4 Tapt = 0 <0% tap>

 

Det betyr vel det det funker... Men ikke i spillet.

Hmm, da har du jo kontakt. Litt høy responstid, men alikevel.

 

Du må ha noe som sperrer for de aktuelle portene, kan ikke skjønne noe annet? Hvis ingen andre har noen geniale inspill...

Lenke til kommentar

AK47

Har du prøvd alt-tab i spillet etter at du har valgt online for å se om jowood-ikonet ligger nede ved klokka? Hvis ikke se forrige side.

 

storeelg

Nå var det ikke meningen at vi skulle kuppe tråden her da, men det med nick'et gjelder kun Singleplayer, online får du det du logger deg på som. Det er et kjent problem, men ikke så farlig at det haster å fikse det.

 

Ironsight er noe klumpete ja, men det bruker jeg kun på lengre avstander. Er veldig glad i M4'n, men dårlig sikte gjør at jeg ofte ender opp med Enfield'n.

 

Styring av kjøretøy må gjøres i 3rd person, men alt i lufta kan også kjøres med HUD only.

 

Jeg har ikke noe problem med tåkete texturer, syntes det er rent og pent jeg.

 

Unnskyld til AK47 for forsøk på "trådkupp"... :blush:

 

des,OUT!

Lenke til kommentar

AK47

 

Har du prøvd følgende?

 

har du deaktivert XP sin innebygde firewall? Etter det jeg skjønner så har du den aktivert. Du finner firewallen under nettverkskopling->åpne avansert og der klikke av brannmuren.

 

 

Bruker du norman virus kontroll? Ser på sidene til jowood at det er noen som har problemer med det.

 

Har du minst 512 mb ram? Ser at det også er et spørsmål på sidene til jowood.

 

Er systemet ditt fullt oppdatert med de siste driverne. Anbefalte drivere står også på siden til jowood.

 

Har du åpnet følgende porter:Söldner Ports

Söldner is using the following ports for the playing on the official servers.

*5222

*7458

*7890

*20000-21000?

 

Er du logget inn med administrator rettigheter i XP? Det trenger du for å være sikker på at spillet er rett innlagt.

 

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
AK47

 

Har du prøvd følgende?

 

har du deaktivert XP sin innebygde firewall? Etter det jeg skjønner så har du den aktivert. Du finner firewallen under nettverkskopling->åpne avansert og der klikke av brannmuren.

 

 

Bruker du norman virus kontroll? Ser på sidene til jowood at det er noen som har problemer med det.

 

Har du minst 512 mb ram? Ser at det også er et spørsmål på sidene til jowood.

 

Er systemet ditt fullt oppdatert med de siste driverne. Anbefalte drivere står også på siden til jowood.

 

Har du åpnet følgende porter:Söldner Ports

Söldner is using the following ports for the playing on the official servers.

*5222

*7458

*7890

*20000-21000?

 

Er du logget inn med administrator rettigheter i XP? Det trenger du for å være sikker på at spillet er rett innlagt.

 

Lykke til. :)

Takker for nok et forsøk på å hjelpe meg. Er imponert over innsatsviljen :yes:

 

Ja, jeg har prøvd alt du skriver, jeg har adm. rettigheter, bra nok maskin med ram og det hele. Brannmurer er slått av. Har også lagt inn portene, men er litt usikker på hva jeg skal skrive under Trigger Port. Har prøvd meg på 1080, uten at det fungerte. Men skulle det uansett ikke være unødvendig å legge inn portene når brannmur ikke er påslått?

 

edit: nå skal det riktignok være portene 5333 og 7459 for europeisk server ;)

Endret av AK47
Lenke til kommentar

Ettersom du virkelig har møtt veggen, er kanskje siste option å laste ned en sniffer. Da kan du se hvilke pakker du sender ut, hvilke ip / porter de går mot og hvilke pakker som du ikke får svar på / blir retransmitert.

 

En gratis og bra protokoll analysator finner du på http://www.ethereal.com

 

Har du aldri testet dette før kan det virke litt komplekst, men ta den tiden du trenger og sett deg inn i det. Det er en nyttig ting å kunne. Lær deg å sette opp filter på hvilke type pakker og mot hvilken destinasjon du vil logge - det gjør jobben endel lettere...

Lenke til kommentar
AK47

 

Har du prøvd følgende?

 

har du deaktivert XP sin innebygde firewall? Etter det jeg skjønner så har du den aktivert. Du finner firewallen under nettverkskopling->åpne avansert og der klikke av brannmuren.

 

 

Bruker du norman virus kontroll? Ser på sidene til jowood at det er noen som har problemer med det.

 

Har du minst 512 mb ram? Ser at det også er et spørsmål på sidene til jowood.

 

Er systemet ditt fullt oppdatert med de siste driverne. Anbefalte drivere står også på siden til jowood.

 

Har du åpnet følgende porter:Söldner Ports

Söldner is using the following ports for the playing on the official servers.

*5222

*7458

*7890

*20000-21000?

 

Er du logget inn med administrator rettigheter i XP? Det trenger du for å være sikker på at spillet er rett innlagt.

 

Lykke til. :)

Takker for nok et forsøk på å hjelpe meg. Er imponert over innsatsviljen :yes:

 

Ja, jeg har prøvd alt du skriver, jeg har adm. rettigheter, bra nok maskin med ram og det hele. Brannmurer er slått av. Har også lagt inn portene, men er litt usikker på hva jeg skal skrive under Trigger Port. Har prøvd meg på 1080, uten at det fungerte. Men skulle det uansett ikke være unødvendig å legge inn portene når brannmur ikke er påslått?

 

edit: nå skal det riktignok være portene 5333 og 7459 for europeisk server ;)

Er ikke ferdig enda :)

 

- Prøv total fjerning av soldner også fra registret. Defragmenter harddisken og installer soldner på nytt igjen. Prøv å koble til før du patcher. Hjelper det?

 

- Prøv og installer spillet hos en kamerat, fungerer det der? Helst en kamerat med samme OS som du har. Kanskje prøve hos flere kamerater. Hvis alle dine kamerater har samme feilen, så er det en feil med spille cden. Ta den med tilbake til forhandler og forlang en ny cd.

 

- Hvis dine kamerater får koblet til internett, så er det noe feil med ditt maskin oppsett. KAnskje det er på tide og reinstallere xp?

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Ettersom du virkelig har møtt veggen, er kanskje siste option å laste ned en sniffer. Da kan du se hvilke pakker du sender ut, hvilke ip / porter de går mot og hvilke pakker som du ikke får svar på / blir retransmitert.

 

En gratis og bra protokoll analysator finner du på http://www.ethereal.com

 

Har du aldri testet dette før kan det virke litt komplekst, men ta den tiden du trenger og sett deg inn i det. Det er en nyttig ting å kunne. Lær deg å sette opp filter på hvilke type pakker og mot hvilken destinasjon du vil logge - det gjør jobben endel lettere...

Har lastet det ned og kjørt det en gang. Skjønte ikke så mye av informasjonen, men jeg skal se mer på det. Men jeg så ikke noe som så ut som noen feilmeldinger.

 

Vurderer reinstallering av hele systemet. Men etter å ha gått gjennom CD'ene mine med programvare og spill blir jeg mer i tvil. Rotehuet som jeg er er det flere covere det mangler en CD i, blant annet mitt favorittspill C&C Generals :cry:

 

Det er vel ikke mulig å reinstallere systemet uten å slette det. Og da er spørsmålet om det er verdt Soldner.

 

PS: Norton og alt annet som kan fungere som brannmur er slått av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...