Gå til innhold

Har dere drukket.....


Anbefalte innlegg

hehehe :grin: :grin:

OK, ikke særlig seriøs overskrift men;

Tenkte å sjekke ut bruktforumet for å kanskje finne en AMD-cpu til en normal pris..........Negativt.

Drømmer dere? Er det virkelig normalt å forlange

70-80% av ny pris for en brukt vare?

Og får dere solgt det?

Når jeg selv selger noe som jeg ikke vil ha selv

tar jeg det med i betraktningen og avpasser prisen deretter! Max 50% på en kurant, men brukt vare.

Hva synes dere andre?

 

[ Denne Melding var redigert av: ronndi på 2002-04-22 21:37 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper ikke brukt for mer enn 50% av ny, men slike priser er mest ment på noobs slik som stasjonær super pc på elkjøp osv....:smile:

 

Hvis jeg skal selge noe tar jeg selvsagt best mulig pris selv om jeg passer på at det ikke blir kjempe ille dah....:smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-22 21:49, Anders Leipsland skrev:

Om en CPU er brukt før har mye mindre å si enn f.eks om klærne er brukt før.


Har du noen gang sett en bil som er brukt i 1 år til 50% av det bilen vil koste ny i salgsøyeblikket?


Å forlange 70-80% av det varen koster ny er helt normalt og det er null problem å få solgt.



 

jeg tror ronndi mente salg av pcdeler... ikke bil(er). du burde vel skjønnen forskjell på biler og cpuer anders! biler blir ikke slitt så lett, og de har generelt en stor verdi, biler blir også ikke gamle like fort som cpuer. for et årsiden var jo 1000mhz athlon bra og dyrt, nå ett år etter er cpuen dritt. uansett så er en vrakpant mer verdt enn en cpu!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-22 21:59, mr.a skrev:


jeg tror ronndi mente salg av pcdeler...


 

Skjønte jeg også, men jeg bare viser til at det er flere varer som ikke synker så innmari i pris.

 

Quote:

biler blir ikke slitt så lett,


 

En bil blir nå mer slitt enn en CPU da...

 

Quote:

biler blir også ikke gamle like fort som cpuer.


 

En bil som er 1 år og en CPU som er 1 år er begge 1 år... :razz:

 

Quote:

for et årsiden var jo 1000mhz athlon bra og dyrt, nå ett år etter er cpuen dritt.


 

So? Om jeg selger en 1.6GHz Pentium4 (ikke northwood) nå så er det klart at jeg ikke krever ca 800kr for den som er 50% nypris. Det er klart jeg setter prisen til minst 1300kr.

 

Nypris er ikke det du kjøpte den for, det er hva varen koster ny i salgsøyeblikket. Du kan selvsagt ikke selge en Pentium 75MHz for 70% av nyptis i '95...

 

Quote:

uansett så er en vrakpant mer verdt enn en cpu!



 

So?

 

_________________

PuSsY cLoSeUp !

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-04-22 22:09 ]

Lenke til kommentar

Tidsperspektivet er jo viktig her. Kjøper jeg en skjerm til 5000, selger jeg ikke den til halv pris etter en måned. Litt oppegående er det jo lov til å være. Synes det er helt greit å prøve å få mest mulig for deler som man selv vil selge. Markedet avgjør prisen, så enkelt er det for meg.

Lenke til kommentar

Vel, jeg solgte for to år siden en gammel 286 med to-fargers skjerm for 8400 til en dust som ikke skjønnte bæret......

det var han som foreslo prisen, og selv om jeg prøvde å si jeg ikke ville ha så mye så insisterte han faktisk.....hehe.....

 

Men det er nok lov å bruke litt skjønn.....

 

Når det gjelder bil så solgte jeg en bruktbil med ganske god fortjeneste.....

Tenkte jeg skulle ha litt prutemargin, så jeg foreslo 35 000 mer enn jeg hadde tenkt å ha, og da foreslo gubben å redusere prisen med 1000....jeg ble helt lamslått og fikk ikke frem et ord, så han foreslo at vi kunne nøye oss med 500.....hehe.....

noen ganger er man heldig og finner en gullgruve.....;->

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: cycorax på 2002-04-22 22:19 ]

Lenke til kommentar

Alt er egentlig et definisjonsspørsmål.

 

"So? Om jeg selger en 1.6GHz Pentium4 (ikke northwood) nå så er det klart at jeg ikke krever ca 800kr for den som er 50% nypris. Det er klart jeg setter prisen til minst 1300kr."

 

Må kanskje si meg enig i det, her snakker vi tross alt om en kurant vare

 

Men hvis vi beveger oss til en athlon 1 ghz, begynner vi å nærme oss gårdagen.

 

286 til 8400kr., håper kunden var teknisk museum.

(sorry, så nå at han fikk med en bicolor skjerm,

ja da var det jo ganske ok pris :grin: )

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg hadde litt lite of finne på så jeg satte meg og kikket litt på dette forumet. Interessant diskusjon.

 

Men jeg må bare få komme med noen innspill:

Noen ting som spiller rolle når du skal selge bruktvare:

- Alder (hvor gammel den er)

- Hvordan den er brukt (dårlig brukt = lavere pris)

- Hva slags type vare (hvis det er en switch til 10000kr. Selger du ikke den videre noen måneder senere til 5000.

 

Det jeg egentlig mener er at det er tåpelig og diskutere sånne ting. Selvfølgelig vil folk ha mest mulig for sake de selger. Men det kommer helt ann på hva du selv anser din vare som. Så her kommer det på meninger. Og meninger er som regel delte.

 

Sorry hvis jeg tråkker på noen. Det er ikke meningen.

Men jeg håper dere forstår hva jeg prøver og uttrykke meg.

 

- Frustrert Fjorten Åring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...