Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finne ip'en til en person i messenger


Anbefalte innlegg

Går det ann? Jeg har noen kammerater som driver å logger seg på hos hver andre og vil derfor finne ut om hvem som er hvem og hvor. Så derfor lurte jeg på om man kunne se ip'en til en person som du snakker med i messenger. Lurer på om jeg har hørt om noe sånt før, men husker ikke helt :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+98123897187934
Det vil ikke hjelpe han, ettersom det ikke opprettes en forbindelse direkte mellom de som chatter, fordi Microsofts servere blir brukt som mellomledd. Mange som ikke bruker MSN pga måten kommunikasjonen foregår på.

Og mange som bruker den fordi den gjør det. NAT og brannmurer er grunnen til det! Men som nevnt kan man bare bruke netstat ved direkte forbindelser, og det får man først hvis man bruker filoverføring (halv sannhet), voice eller video i messenger.

Den halve sanneheten er at messenger først prøver direkte overføring, men har en reserveløsning via sine egne servere dersom første metode feiler.

Lenke til kommentar

For og finne ut ip ved hjelp av netstat og msn.

Send eller mota ei fil fra vedkommende og gå inn i netstat i dos og se adressa. Hvis adressa ikke er en ip adresse kan du prøve og pinge den og hvis vedkommende er bak brannmur ja da sliter du.

 

Håper du ikke misbruker denne informasjonen til noe.

Lenke til kommentar
For og finne ut ip ved hjelp av netstat og msn.

Send eller mota ei fil fra vedkommende og gå inn i netstat i dos og se adressa. Hvis adressa ikke er en ip adresse kan du prøve og pinge den og hvis vedkommende er bak brannmur ja da sliter du.

 

Håper du ikke misbruker denne informasjonen til noe.

Prøvde nettopp det du sier, men det eneste som skjer etter jeg skriver netstat i kjør er at en svart dos-skjerm åpner og lukker seg i løpet av et sekund. Har ikke sjangs til å lese hva som står der.

Lenke til kommentar
For og finne ut ip ved hjelp av netstat og msn.

Send eller mota ei fil fra vedkommende og gå inn i netstat i dos og se adressa. Hvis adressa ikke er en ip adresse kan du prøve og pinge den og hvis vedkommende er bak brannmur ja da sliter du.

 

Håper du ikke misbruker denne informasjonen til noe.

Prøvde nettopp det du sier, men det eneste som skjer etter jeg skriver netstat i kjør er at en svart dos-skjerm åpner og lukker seg i løpet av et sekund. Har ikke sjangs til å lese hva som står der.

Gå i en "DOS" boks før du kjøret netstat. Start -> kjør -> CMD - > OK. Du får opp en sort boks.. skriv netstat her.

Lenke til kommentar

Jeg pleier alltid å kjøre netstat med -an bryterne, synes det blir mer oversiktelig da:

-a Displays all connections and listening ports.

-n Displays addresses and port numbers in numerical form.

 

Altså slik (teskjemodus):

 

C:\> netstat -an

 

Active Connections

 

Proto Local Address Foreign Address State

TCP 0.0.0.0:135 0.0.0.0:0 LISTENING

TCP 0.0.0.0:445 0.0.0.0:0 LISTENING

 

etc. etc.

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...