Gå til innhold

Kontrastnivå LCD vs PLASMA


Anbefalte innlegg

Har kanskje tenkt å gå til innskjøp av en plasma/lcd tv..

 

Så har jeg lest litt spes. på de to og på plasma tv'n er det kontrast på 3000:1

mens på LCD'n er det bare 500:1

 

Går det ann å sammenligne kontraseten på en plasma mot en lcd tv for da ligger jo lcd tv'n langt etter vil jeg si..

 

Her er de 2 produktene:

 

Medion TV LCD 30" MD7330TJ 30" 16/9 LCD, 1280x768, 450cd/m2

Vår pris: kr 16.995,-

 

Medion 42" Plasma MD41842 42" 16/9 plasma, TV tuner, DVI, 3000:1

 

 

Noen som har noen anbefalinger? !!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synnes at plasma tv gir elendig bilde ..

Har du sett med skikkelig DVD signal eller dårlig antennesignal? Når signalet er dårlig er det sant at plasma gir dårlig bilde, siden skjermen er så stor blir det skikkelig synlig at det er dårlig. Men med bra signal fra DVD eller parabol er det liten grunn til å si at det er elendig, det blir faktisk svært bra.

 

Om plasma blir dårligere med tiden? Tja, det blir vel det meste. Har ikke sett noe (bortsett fra tvilsomme påstander) som tyder på at det er spesielle problemer. En plasma skal fint klare 10 års normal bruk før lysstyrken er nede på halvparten.

Lenke til kommentar

Litt offtopic da, men jeg er også litt i valgets kval - sitter og sikler på LG 42" MZ-42PZ45v eller Medion 42" MD41842. Prisforskjellen er der, samt at på LG må jeg kjøpe tablestand / evt. tuner i tillegg, så prisforskjellen blir ca. 5k.

 

Noen som har noen erfaringer med LG og Medion? Pluss og minussider bortsett fra det jeg har trukket frem her?

 

Jeg er også litt forvirret når det gjelder innbrenning.

Lenke til kommentar

Hvis noen synes bildet på Pioneers siste plasma skjermer ikke er bra, så spør jeg bare om hva i huleste de kan oppdrive som har bedre bilde? Jeg lurer på om folk blander sammen svakhetene i mpeg2 komprimeringen på div dvd filmer med dårlig skjermbilde. Når man blåser opp et bilde til 50 tommer eller omså til 60(!..så på en LG 60 tommer i forrige uke...ble stående og måpe bare av størrelsen på bildet...) kommer svakhetene i originalsignalet fram i klartekst...prøvd å sitte på første rad på kino? Selv de deiligste Hollywood babes kan bli mindre delikate dersom man fokuserer på et nesebor som plutselig måler 2x2 meter... Folk som klager på bildet på en svær state of the art plasma skjerm er trolig de samme som sitter på første rad og teller rompehårene til Antonio Banderas under en heftig elskovscene med Salma Hayek... blir vel nesten overflødg å føye til at jeg ville gått for plasma TV istedetfor LCD TV...Plasma=bedre kontrastforhold, størrelse og fravær av etterslep...LCD duger foreløpig kun som monitor på skrivebordet.

Endret av PapstSkalle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...