Gå til innhold

Populariteten til IE avtar


Anbefalte innlegg

...masse kloke ord...

Til alle som forsvarer IE:

Prøv å finne objektive argumenter, på punkter der IE er bedre enn Opera/Mozilla/andre browsere. Sjå kor mange som kommer :woot:

 

Til alle som hater IE

Prøv å finne objektive argumenter, på punkter der IE er dårligere enn Opera/Mozilla/andre browsere. Sjå kor mange som kommer :woot:

 

 

Antar en seier til IE-hatklubben på omtrent vanvittig masse.

edit: Eg har lyst å begynne, som en IEhater.

 

1. IE er treigere enn andre browsere, med mindre du stikker inn i registeret og endrer et par verdier. Da blir IE like rask som alle andre. (tåpelig? ja)

 

2. IE Følger ikkje webstandarder.

 

3. IE er den browseren med minst motstandsdyktighet overfor popups, spyware, hacking osv...

 

4. IE blir "aldri" oppdatert.

 

5. IE6 - baserer seg på fem år gammal teknologi.

 

6. IE krever meir enn både opera og mozilla, men likevel treigare.

 

7. IE tar større plass. Nye opera f eks tar 3 mb.

 

8. Einaste gode grunnen til at så mange bruker IE er at IE er standard innstallert på verdens mest omsatte operativsystem for privatmarkedet.

 

9. En liten fordel med IE - dårlige websider blir optimalisert for denne nettleseren, rett og slett fordi "mannen bak" sida ikkje har peiling på webstandarder - og derfor kjører på rødt lys som dan1el sa, og støtter opp under monopolet av en dårlig browserprodusent.

 

10. I forhold til Opera ivertfall, så har ikkje IE noken form for RSS feed mulighet, ei heller innebygd mailklient, samt en god del andre justeringsmuligheter.

 

11. IE har ingen mulighet til tabbed browsing, men istede fyller opp oppgavelinja di.

 

skriver meir når eg kommer på meir.

Endret av arve87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:yes:

ettter at jeg gikk over til Mozilla FireFox har jeg ikke hatt en eneste popup,

brukte før Opera, ikke en eneste popup da heller, men for et par år siden derimot, når jeg satt på IE.....det var et reint ********

Før når jeg scanna pc'en for ad aware ol. var det ikke uvanlig at jeg fant rundt 10 nye ad aware hver dag, nå finneg jeg ingen :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...