Gå til innhold

Medion 42" plasma til under 20000,- Bra?


Anbefalte innlegg

Har tittet litt på DENNE og syntes spesifikasjonene ser ganske så bra ut. :love: Problemet er at det er umulig å finne objektiv info om denne plasmaen! Beste jeg har funnet til nå er en liten diskusjon i et ennet forum.

"ja den er minst like bra som LG uten tuner" -- "nei den er bedre"

Det gir meg ligsom ikke så mye. Noen som kan gi meg en objektiv "test" av denne plasmaen? Om dere kan finne en link eller har erfaring med denne og andre plasmaer selv?

 

Edit: Eller hva med LG 42"noen som vet noe om den i forhold til Medion?

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei Thompson er jo ikke akkurat kjent for å lage kvalitetsskjermer. Men er spesifikasjonene på Medion-skjermen bedre eller??

 

Edit: Medion-skjermen er jo også av den nye genrasjonen plasma. Vet ikke om Thomsonen er det eller om de bruker utdatert teknologi.

 

Har forresten fått "inside information" fra dinside.no at de skal lage en test av denne skjermen om et par uker. Så da får vi vente å se :w00t: *glede seg* Hadde jo vært digg hvis Medion hadde skutt gullfuglen her da.

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Det er jo også en uungåelig utvikling at ny teknologi over tid blir laget biligere og bedre. Noen må være først...hvorfor ikke Medion?

 

AKIRA

Over tid er det som magler her....

 

Som sagt, 20 000 er hva de beste 32" CRT WS'ene koster... Kvaliteten på 42" til samme pris sier vel seg selv..

Lenke til kommentar

Vi vil også nå oppleve at CRT skjermer vil bli dyrere. Dette fordi produksjonskapasiteten flyttes mer og mer over på LCD/Plasma/OLED. Så på et tidspunkt vil CRT bli dyrere å produsere siden færre gjør det. Det kan kanskje gå veien som Stereo har. Idag er det jo annsett som ekslusivt å ha en forsterker med genuine glass transformatorer stående opp. Dette var helt vanlig i den spede barndom. 15 år fra nå kan det være at CRT er luksus.

 

så på et tidspunkt vil vi oppleve at Prisene på CRT og LCD/Plasma/OLED vil være veldig like men det vil ikke reflektere kvaliteten.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Vi vil også nå oppleve at CRT skjermer vil bli dyrere. Dette fordi produksjonskapasiteten flyttes mer og mer over på LCD/Plasma/OLED. Så på et tidspunkt vil CRT bli dyrere å produsere siden færre gjør det. Det kan kanskje gå veien som Stereo har. Idag er det jo annsett som ekslusivt å ha en forsterker med genuine glass transformatorer stående opp. Dette var helt vanlig i den spede barndom. 15 år fra nå kan det være at CRT er luksus.

 

så på et tidspunkt vil vi oppleve at Prisene på CRT og LCD/Plasma/OLED vil være veldig like men det vil ikke reflektere kvaliteten.

 

AKIRA

Som jeg skulle sagt det selv :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk fått bekreftet både fra Dinside.no og Komplett at Dinside.no skal teste den ganske snart. Dinside fikk skjermen 15juli og skulle bruke et par uker på testing før de la den ut. Så da er det bare å vente :yes:

 

Tror ikke noen butikker selger den. Har vært på utkikk etter den selv en stund nå...

Lenke til kommentar

Det er lov å være optimist, men en plasmaskjerm til 20 000 vil per i dag IKKE være bedre enn en vanlig TV til samme pris. Dere har vel alle sett ukjente DVD-spillere som plutselig dukket opp i 1000,- klassen med kvalitet som en middels VHS-spiller? Slik er det også med plasma!

 

1. Teknologien er fortsatt dyr.

 

2. Det er de største produsentene som har størst ressurser når det gjelder utvikling, og man er stokk dum hvis man tror de selger denne ut til en billig penge.

 

3. For å selge plasma-skjermer så billig, er man nødt til å bruke eldre teknologi. Medion lager nesten garantert ikke skjermene sine selv, og har mest sannsynlig kjøpt opp den billigste 42" platen de har kommet over, og presset prisen maksimalt for å få den så billig.

 

Litt for optimistisk å tro at den da plutselig skal hamle opp med plasmaer til 50-60 000 som faktisk er de eneste som begynner smått å konkurere med TV`er i dyrere klasse.

 

Slike diskusjoner fantes når det kom Kiss (og lign.) DVD-spillere på dagligvaren også...

 

Man får hva man betaler for, enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Fint at Dinside skal teste den. Har vært på utkikk etter en plasma tv med tv tuner og høyttalere en stund. Uansett hva Dinside sier så bruker jeg ikke 20.000 på noe jeg ikke har fått en demo av selv. Da koblet opp til en DVD spiller og ikke en dårlig tv-kabel som spres ut mot 100 andre TV'er. Har skrevet en mail til Medion Norge for å vite om det finnes noen utsalgsteder i Oslo området så får vi se hva de sier.

Lenke til kommentar

Uansett om den er bra til prisen eller ikke, er det tydlig at ting går riktig vei. :)

 

Når man kan få en skikkelig 42" HD-plasma, slik som Pioneer sin, til ca 20-25 000,- så forsvinner min Phillips 32" fra stua... Intill den tid, sitter jeg på gjerdet. Kunne vurdert en middels 30-32" til soverommet hvis prisen hadde vært riktig, men til stuebruk fikser jeg rett og slett ikke dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar
Det er lov å være optimist, men en plasmaskjerm til 20 000 vil per i dag IKKE være bedre enn en vanlig TV til samme pris. Dere har vel alle sett ukjente DVD-spillere som plutselig dukket opp i 1000,- klassen med kvalitet som en middels VHS-spiller? Slik er det også med plasma!

 

1. Teknologien er fortsatt dyr.

 

2. Det er de største produsentene som har størst ressurser når det gjelder utvikling, og man er stokk dum hvis man tror de selger denne ut til en billig penge.

 

3. For å selge plasma-skjermer så billig, er man nødt til å bruke eldre teknologi. Medion lager nesten garantert ikke skjermene sine selv, og har mest sannsynlig kjøpt opp den billigste 42" platen de har kommet over, og presset prisen maksimalt for å få den så billig.

 

Litt for optimistisk å tro at den da plutselig skal hamle opp med plasmaer til 50-60 000 som faktisk er de eneste som begynner smått å konkurere med TV`er i dyrere klasse.

 

Slike diskusjoner fantes når det kom Kiss (og lign.) DVD-spillere på dagligvaren også...

 

Man får hva man betaler for, enkelt og greit.

En 32" CRT til 20 000 vil knuse samtlige 42" du finner til samme pris.

 

Det sier vel seg selv.....

 

De gode 42" ligger i dag på ca. 40 000,-

 

Og som noen sier nedover, når disse 42" kommer ned i anstendig pris er det aktuelt å bytte ut crt....

Lenke til kommentar

Nei det var ikke så hyggelig lesning.... De sa jo det var et ganske bra bilde (med noe blasse farger). Men alikevel med etterslep..... :huh: Vet ikke om det er verdt det. Fjernkontrollen kan jeg klare meg uten. Bruker jo nesten ikke den alikevel. Men etterslepet bekymrer litt. Uff.... Nei jeg vet ikke jeg altså. :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...