Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Hvilken av nettleserene er raskest? eller har det ikke noe å si? jeg bruker IE nå
Blib Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Så lenge du bruker noe annet enn IE vil det nok ikke ha særlig mye å si nei, men IE er tregere enn alle andre. Jeg er ikke helt sikker på det, men jeg er rimlig sikker på at både Mozilla og variantene der samt alt annet gjør som Opera og begynner å tegne opp websiden så raskt den klarer istedenfor å vente på all info fra serveren først. Men selv om IE hadde vært like rask som de andre så hadde den aldri i verden hatt en sjangs, kvalitetsmessig mot de andre skikkelige nettleserene der ute. Mousegestures, hastighet (på programmet), plugins og features.. Alt er bedre
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Hmm, så hvis jeg bruker Opera så blir sidene lasta fortere? Har det mye å si? har bare tilgang på modem her.
Blib Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 (endret) Du vil fremdeles måtte laste ned hele websiden, som fremdeles er like stor. Og derfor vil nedlastning ta like lang tid fremdeles. Men Opera vil tegne opp websiden hos deg raskere enn Internet Explorer og du vil derfor kunne surfe raskere, eller "mer effektivt" som jeg liker å kalle det Du vil også kunne bruke TIlbake-knappen uten at web-browseren kobler seg opp mot siden for å laste den ned på nytt igjen. Endret 13. juli 2004 av Blib
Rikky Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Du vil også kunne bruke TIlbake-knappen uten at web-browseren kobler seg opp mot siden for å laste den ned på nytt igjen. Jepp, et vesentlig poeng!
Lautsprecher Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Rart at alle andre opplever Opera osv. som raskere enn IE. Jeg har prøvd Opera,Firefox og Netscape. Og INGEN av de loader sider raskere en min IE.
christaaah Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 har brukt opera et år no, og kan meddele at det slår ie på alle andre områder enn at ie funker på alle(?) sider mens opera ikkje funker på alle iom. at noen krever ie for å bli sett
Glipp Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Må si meg enige med resten her.. Opera laster ned sidene du surfer på MYE kjappere enn det IE gjør.. + du som hr modem, hvis du laster ned en stor fil så kan du bare sette nedlastningen på pause, å fortsette senere som du ikke kan med IE.. OPERA
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Det går vel bra å ha installert IE og Opera likt?
Blib Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Du kan ha så mange nettlesere du ønsker installert samtidig Opera bør IKKE brukes til nedlastning av store filer forresten. En eller annen bug der som gjør at hvis du bruker båndbredde til noe annet i Opera samtidig som du laster ned (Surfer, mail, whatever) så er det en stor sjanse for at Opera midlertidig stopper nedlastningen. Kan resumes selvsagt, men vanvittig plagsomt uansett :/
wil Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 hmmm, jeg har aldri hatt noe problemer med å laste ned store filer med Opera jeg. har lasta ned mest 500-700 filer med Opera og har aldri hatt problemer med det. lasta ned en 4 GB fil en gang å hadde heller aldri problemer med akkurat det. husker ikke helt hvilken versjon jeg brukte da jeg lasta ned 4 GB fila, men tror det var Opera 7.50 jeg brukte da. er det mange av dere som har hatt problemer når dere har lasta ned store filer med Opera eller? merkelig at jeg ikke har det problemet.
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Jeg har bytta til Opera nå. Jeg syntes det ser bedre ut og laster ned websider fortere enn IE
OlaTK Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Opera power merket en betydelig forskjell etter at jeg bytta ut IE jeg iaff
wil Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 ja jeg å. satt å lasta ned det samme på 2 datamaskiner her. eneste forskjellen var nettleserene. lasta ikke ned tingene samtidig da. før prøvde jeg på min (vi har 2 mbits linje), og jeg bruker opera. der fikk jeg 250 kbits per sek. så prøvde jeg på en annen pc i huset. den hadde Internet Explorer, eller nei, MyIE tror jeg. å der fikk den bare 244 kbits bare. dvs. Opera er kjappest. etter det jeg husker så kjørte begge pc`ene trådløst når jeg lastet ned tingene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå