Gå til innhold

"Stakkars rike pike"


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-23990

Dere har tydeligvis ikke hort at alle Guantanamo-fangene skal fa rettsak na...

Alt dere sa forandrer fremdeles ikke pa at Guantanamo-fangene har det forholdsvis bedre enn de som er snakket om i Dagbladet.

La oss na ikke glemme at flesteparten av de i Guantanamo er sikkert mordere, terrorister, etc.

 

Skal bildet ditt liksom vise den "daglige trimmen"? Hvordan vet vi at det ikke er noe helt annet som foregar HalTan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
WorldCom, Enron. Ring a bell? ("Halve" er bare en uttrykksmåte"), emn vi snakker tusenvis ...

 

Og nei, økonomisk kriminalitet er det IKKE lite av.

Tenkte på selskaper i Norge. Her er det fest i venstrepressen hvis de har "avslørt" at Olav F. har tilpasset Statoil sin virksomhet i andre land (f.eks Iran) etter de lokale forretningmetodene. Hva som skjer i andre land er ikke så intressant, og de største taperne i Enron og WorldCom er askjonærene (kapitalistene).

Carl Fredrik Seim, Finance Credit...

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar
Dere har tydeligvis ikke hort at alle Guantanamo-fangene skal fa rettsak na...

Woppidoo!

Omgår høyesterett

Til nå har USA sluppet fri 134 fanger fra Guantanamo, men fortsatt sitter det 595 fanger i leiren og Bush-administrasjonen forsøkte i går å vri seg unna en fersk dom i amerikansk høyesterett som krever at fangene skal få rett til å prøve sine saker for amerikanske domstoler.

 

I stedet vil det amerikanske forsvarsdepartementet Pentagon oppnevne en spesialkommisjon på tre offiserer som fangene kan få legge fram sin sak for. Systemet er utformet av viseforsvarsminister Paul Wolfowitz.

 

-  Dette er en rein farse. De tre offiserene vil opptre på vegne av Pentagon. De vil ikke være nøytrale og taler ikke fangens sak, sier Steven Watt i Center for Constitutional Rights.

 

 

Og som sagt tidligere, Seixon, hvorfor skal vi heller stole på USA enn på Røde Kors, Amnesty?, og tidligere fanger?

Endret av Elyas Machera
Lenke til kommentar
Rørende å se hvordan Dagbladet frir til den misunnelige sosialistflokken.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/07/12/402896.html

Hæ?

Bildeteksten. Hvis Dagbladet vil ha det snev av seriøsitet bør de holde seg unna slike flåsete kommentarer. Artikkelen ellers er jo basert på gleden over at en kapitalist er knust.

 

Men hva kan man egentlig forventa fra det sosialistiske propagandamaskineriet.

 

Vrøvl.

Hun fikk det hun fortjente, men jeg er enig med Fjotten.

 

Har du f. eks. sett Michael Moores "The Awful Truth" på TV? Det er erkesosialisme det.

Men allikevel gir de meg bare et inntrykk av at de er misunnelige på alle som har de bedre enn dem.

De hadde en spørrekonkurranse på gaten, der de stilte spørsmål som

"Hvor mye koster det når du klipper deg?"

De i det rike strøket svarte at de brukte en god del penger på det, mens resten svarte at de brukte lite på det. Så var det de som ikke brukte så grusomt mye penger på det som fikk rett!

Jeg er imot bortskjemte drittunger, men alle rike folk er ikke det. Man trenger ikke å generalisere å si at alle de som har litt ekstra penger er det, bare fordi man er misunnelig på penga deres! Det er bare barnslig og teit!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Og som sagt tidligere, Seixon, hvorfor skal vi heller stole på USA enn på Røde Kors, Amnesty?, og tidligere fanger?

Har jeg sagt det? Nei.

Jeg tror du snakker om at det blir sagt at USA mishandler barn i fengslene.

Rode Kors og Amnesty har ikke sagt at dette har skjedd.

Bare EN tidligere fange, og EN tidligere amerikanske soldat, som har motsagt seg selv allerede...

Hvis Rode Kors og Amnesty kommer frem til at dette skjedde, skal jeg ikke se bort i fra dette. Men det har de ikke gjort enda.

Lenke til kommentar
Tenkte på selskaper i Norge.

Finance Credit.

Jaha, og hvor mange mistet jobben der? Ca. 15 personer? De som tapte penger på Finance Credit var banker og deres eiere. Er dette det beste du kan komme opp med av hvitsnippkriminalitet på høyt nivå i Norge? Haltan prøver å innbille folk at det skjer så mye ulovlig kriminalitet i landet som er mye mer alvorlig enn fattigmannskriminaltet som vinningsforbrytelser og vold. Det tror jeg ikke på et sekund. Fattigfolk står for de groveste og fleste forbrytelsene, men dette passer kanskje ikke med den sosialistiske doktrinen om at de rike er "thebad guys".

Endret av FiskePinna
Lenke til kommentar
Jaha, og hvor mange mistet jobben der? Ca. 15 personer? De som tapte penger på Finance Credit var banker og deres eiere. Er dette det beste du kan komme opp med av hvitsnippkriminalitet på høyt nivå i Norge? Haltan prøver å innbille folk at det skjer så mye ulovlig kriminalitet i landet som er mye mer alvorlig enn fattigmannskriminaltet som vinningsforbrytelser og vold. Det tror jeg ikke på et sekund. Fattigfolk står for de groveste og fleste forbrytelsene, men dette passer kanskje ikke med den sosialistiske doktrinen om at de rike er "thebad guys".

Det var vel flere enn 15 stk som mistet jobbene sine og det var vel flere enn bankene og eierene til FC som mistet penger. Mange små bedrifter mistet mye av pengene sine som de hadde tilgode hos FC. De er vel sist i køen når det gjelder å få tilbake penger. Hva med Carl Fredrik Seim? Pga hans illegale operasjoner så måtte et helt verf legges ned. Lurer på hvor mange familier han har klart forsure livet til... Håper at han må være lenge i fengsel. Hvor mange var det som mistet jobben sin i det verftet? Var det ikke kjøpt opp med penger han egentlig ikke skulle ha? Lurte han ikke bankene i å gi han lån?

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar
og de største taperne i Enron og WorldCom er askjonærene (kapitalistene).

"Å fillern, der mistet jeg halve formuen min på Enron skandalen. Hmmf, nå har jeg kun 500 millioner igjen."

 

"Å faen. Der gikk hjørnesteinsbedriften konk. Hele samfunnet rundt den raser ned. Jeg mister jobben og kommer til å miste huset."

 

Hmmm... Hvem synes jeg mest synd på :roll:

Lenke til kommentar
"Å fillern, der mistet jeg halve formuen min på Enron skandalen. Hmmf, nå har jeg kun 500 millioner igjen."

Ja, alle kapitalister har jo en milliard i banken, ikke sant? :no:

Ikke ta alt bokstavlig er du snill...

[teskje]Jeg sa heller ikke at han hadde 500 mill igjen i banken. Jeg mente at han hadde investert 500 mill i Enron og mistet alt... Nå har han kun 500 mill igjen i andre bedrifter osv osv osv... [/teskje]

Tror ikke at denne kapitalisten lider noe nød, selv om han hadde mistet halve formuen sin... Kan alltids selge aksjeer for å redde skinnet sitt.

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar

Økonomisk kriminalitet og dere nevner Carl F. Seim og Finance Credit.

 

Seim er personlig konkurs for å ikke kunne betale for seg. Han er ikke dømt for noe som helst.

 

Finance Credit er en klassisk svindelhistorie. Det er i grunn utrolig at bankene ble lurt av den taperen.

 

 

Er dette det beste dere kan komme med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...