Gå til innhold

Pc'en restarter seg hele tiden!


Anbefalte innlegg

I det siste har pc'en bare blitt verre og verre!

 

Det begynte med at den av og til restarta midt i krevende oppgaver, som f.eks. store spill o.l. Etter hvert hendte dette oftere og oftere, og til slutt kommer den bare så vidt inn i windows før den skrur seg av og starter opp på nytt...

Av og til kommer den helt inn, og kan være i windows i maks en halvtime, men vanligvis skrur den seg av og starter på nytt etter bare få sekunder...

 

Vi regna først med at det var prossesoren som ble overopphetet, men etter å ha mekka litt med cpu-kjøleren, kom vi helt ned i en jevn temperatur på 44 grader C, og allikevel skjedde det samme...

 

Vi har også prøvd å bytte ut både skjermkort, harddisk og ram, uten at det har endret noe.

 

Noen løsninger? Hva kan det være som er galt? Noen forslag på hvilke deler som kan være defekte?

 

Jeg har en Athlon XP 2500+ prossessor og et Asus A7N8X Deluxe hovedkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Defekt på hovedkort ? :roll:

Du tror det ja? Interessant, takk for dit extremt opplysende innlegg... Nå tror jeg alt skal gå bra! :roll:

Er vel kanskje en idé å holde en litt mer ydmyk tone mot de som faktisk prøver å hjelpe deg her på forumet? Har ikke lyst til å hjelpe deg når du slenger dritt tilbake, så det kan du bare glemme, og regner med at de fleste andre også tenker seg om to ganger... så takk for meg.

Lenke til kommentar

Høyreklikk på min datamaskin, trykk "Avansert", velg "Oppstart og gjenoppretting", der kan du slå av automatisk restart av maskinen ved feil. Da får du blåskjerm istedet, denne er ofte lettere enn å forstå enn en helt svart skjerm ;)

 

Bruk feilmeldingen som nevnes der som søkestreng på www.google.com f.eks., sikkert mange som har samme problemet.

Lenke til kommentar

Jeg hadde det samme problemet (nesten), hvor pcen restartet seg i krevende oppgaver. Dette problemet oppstod for meg nesten bare når jeg var på lan, eller når kameratene mine var her med pcen sin, så derfor fant jeg ut at det var PSU'en min som var problemet. Jeg byttet psu, og alt går glatt! snipp snapp snute, så var innlegget ute. :dribble:

Lenke til kommentar

kjører du XP?

 

prøv å kjøre div oppdateringer.

http://www.microsoft.com/downloads/search....en&categoryid=7

 

 

 

hadde et slikt problem jeg og.

Måtte kjøre en Worm fix fra microsoft, så løste det seg.... trodde jeg hadde defekt minne eller HK jeg og... men det var ikke det :-)

 

last ned og prøv å boot opp Knoppix (bootbar linux cd) (gratis) ( http://www.knoppix.net/get.php )

du instalere ingenting... men booter opp hele systemet fra en cd.

 

er det stabilt der, så er det operativsystemet ditt som er f*kka!

 

tror nå jeg da! :hmm:

Endret av Bomboo
Lenke til kommentar
Defekt på hovedkort ? :roll:

Du tror det ja? Interessant, takk for dit extremt opplysende innlegg... Nå tror jeg alt skal gå bra! :roll:

Er vel kanskje en idé å holde en litt mer ydmyk tone mot de som faktisk prøver å hjelpe deg her på forumet? Har ikke lyst til å hjelpe deg når du slenger dritt tilbake, så det kan du bare glemme, og regner med at de fleste andre også tenker seg om to ganger... så takk for meg.

Jeg beklager min lite veloverveid tilbakemelding, jeg skal prøve å la være å gjøre noe lignende igjen... :blush: Men jeg synes "Hauer" også kan ta det litt med ro i sin tilbakemelding på min tilbakemelding..! Men igjen>: Beklager...

 

Takk for all annen tilbakemelding! Kloke ord med PSU, ja! Vi tester i dette øyeblikk! Kommer snart tilbake med flere rapporter om sakens videre progress!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jah... Nå har vi funnet problemet her, så nå er det bare en ny PSU som mangler!

 

Hva slags type skal jeg kjøpe? Hvor mye W? Har noen noe å anbefale? Vil gjerne ha en billigst mulig...

 

> Athlon XP 2500+ prossessor og et Asus A7N8X Deluxe hovedkort.

Lenke til kommentar

Jeg ville anbefale min 400w, og så kanskje gå for en 480w med tenke på kor mye de nye skjermkortene krever, og tilfele du skulle ha flere hd i fremtida.

 

Så gå for 400w hvis du ikke har så mye penger, og skulle du ha råd så kunne du gå for en på 480/500w.

 

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FSP40060PN

 

en grei 400w

 

http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet709.htm

 

virka som en grei 450w

 

og prisene er på ca 300-450 for psu på 300w

og på 400-550w er på ca 550kr-900kr

Endret av flabben2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...