Gå til innhold

Funker ikke VGA Silencer på Hercules R9800 Pro?


Windoge

Anbefalte innlegg

Si hadebra til garanti'en da.

Må jeg vel uansett på grunn av viftebytte.

 

Var det ikke du som nettop gjorde det samme ;) ?

Jo, jeg byttet vifte.

Så ble kortet defekt, så tok jeg på den orginale viften igjen...

Så fikk jeg nytt tilbake. :)

Men, visst de tar av kjølern på ditt kort og sjekker om noe er galt...

Er det litt større sjangse for at de ser at du har gjort noe fyfy med kortet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Funker denne på Powercolor-kortet mitt? (9800pro) Er halvveis i bestilling her...

Ja, det vil jeg tro.

 

Powercolor og Sapphire kortene har ikke sånn firkantete shims rundt selve GPU`en som ødelegger.

På mitt Power Color 9800pro er det shim. Kanskje den er mindre en andre produsenter, men like fullt er den der. Prøvde meg litt på å fjerne den, men ga fort opp i frykt for å knuse ene hjørnet av GPU. Min Zalman Heatpipe fungerer i allefall fint selv om shimmen er der!

Lenke til kommentar
Funker denne på Powercolor-kortet mitt? (9800pro) Er halvveis i bestilling her...

Ja, det vil jeg tro.

 

Powercolor og Sapphire kortene har ikke sånn firkantete shims rundt selve GPU`en som ødelegger.

På mitt Power Color 9800pro er det shim. Kanskje den er mindre en andre produsenter, men like fullt er den der. Prøvde meg litt på å fjerne den, men ga fort opp i frykt for å knuse ene hjørnet av GPU. Min Zalman Heatpipe fungerer i allefall fint selv om shimmen er der!

Argh, jeg gir opp også.. gidder ikke ødelegge kortet.

Lenke til kommentar
Ser ikke problemet med å la den være på jeg. Bedre å modde ettermarkeds kjøler enn å "modde" kortet.

Problemet er at VGA kjøleren ikke fungerer så lenge den er i veien!

Gjør slik med silenceren som jeg beskrev tidligere. Funker fint.

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar
Ah, burde jeg vel skjønt! Kanskje jeg går for den da... Hva krever det at det gjør for at denne skal funke da?

Den skal passe på uten modifikasjoner. Det som er negativt med denne i forhold til silenceren er varmen blir hold inne i kabinettet med zalman sin kjøler.

Lenke til kommentar

Hehe ser ut som du sliter litt med kjøleren din. Mitt tips er, hvis man ikke føler seg trygg på å modde selv, kan din lokale pc butikk gjøre det for deg. Jeg leverte nettop min pc inn. Skulle ha ny vga kjøler og sys chip kjøler. delene kostet ca 450 tilsammen, og butikken tar 200 for å sette det sammen. Greit nok synes jeg, istedet for at jeg ødelegger noe. Å sette vifter på cpu/gpu er jo tross alt det mest kritiske med bygging. (I usually learn the hard way)

 

Får den tilbake i morra.

 

Ang ditt problem, Thomas, så ville jeg levert til butikk. Det koster litt, men billigere enn nytt skjermkort :)

 

ps var det arctic cooler du hadde?

Lenke til kommentar

Hehe, klarer å montere en pc sammen liksom, det er ikke noe stort problem... Det er verre hvis jeg må gjøre noe som krever at jeg tenker selv ;)

 

EDIT: 8-ball: har SNART (i morgen faktisk) nytt kabinett med diverse vifter som blåser både inn og ut, så jeg tror det skal gå bra...

Endret av Ny i gamet
Lenke til kommentar
Hehe, klarer å montere en pc sammen liksom, det er ikke noe stort problem... Det er verre hvis jeg må gjøre noe som krever at jeg tenker selv ;)

 

EDIT: 8-ball: har SNART (i morgen faktisk) nytt kabinett med diverse vifter som blåser både inn og ut, så jeg tror det skal gå bra...

Så da regner jeg også med at du har vindu også da?(eller er jeg helt på tryne nå)

Så den kjøleren vil jo også se ganske bra ut inni der. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...