Gå til innhold

Ytelse Windows XP 64-bit


Chief

Anbefalte innlegg

Jeg kjører et ASUS K8V SE Deluxe/A64 (1MB) 3200+ oppsett, og installerte i går XP 64-bit edition. Fikk stort sett tak i det som jeg trenger av drivere for 64-bit, men jeg får mye dårligere ytelse på skjermkortet. Noen som har noe formening om hva det kan skylles? Alle driverene er beta drivere, noe jeg frykter har noe med saken å gjøre. Maskinen er grisestabil, og ellers fungerer den som en drøm.

 

Er det andre som har forsøkt seg på 64-bit Windows, og testet litt der? Hadde vært litt greit å få noen input på hva jeg kan gjøre for å få maskinen til å gå som den skal.

 

Usikker på om jeg fikk oppdatert maskin-info så jeg legger ved her.

ASUS K8V SE Deluxe

AMD Athlon 64 3200+ (1MB)

Corsair Value PC3200

Radeon 9800 Pro

 

Ingenting er overklokket.

 

Får normalt rundt 20 000 på 3DMark01 SE, men med 64-bit Windows fikk jeg 14 500.

PCMark02 ser lik ut på begge oppsett.

 

:hmm: skikkelig usikker på hva som er problemet her. Er det driverene så er det ikke mye jeg får gjort med det.

 

.-Chief-.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ATI sine 64bit Catalyst drivere er meget beta og er en god del tregere enn hva de vanlige 32bit driverene er. det er spesielt OGL ATI sliter med på 64bit (forsåvidt i 32bit driverene òg) men også D3D er treg i forhold til hva man er vant med.

 

så viss du vil ha topp ytelse, bruk siste Catalyst pakken og hold deg unna 64bit versionen til ATI får surret sammen en del løse tråder og fått opp ytelsen på 64bit driverene sine.

Lenke til kommentar
Windows XP 64-bit er også på betastadiet. Jeg tipper det tilfeldigvis blir lansert når Intel lanserer/aktiverer sin "A64-bit" CPU.

Uansett, OS er også på betastadiet så tror jeg utviklerne har sett mer på stabilitet enn ytelse i spill. Det samme gjelder driverne. Så det å fikse dette problemet er enkelt. Vent på nye oppdateringer og installer når de er kommet ;)

Har inntrykk av at ATI er litt trege med gode drivere til beta OS. Husker NVidia hadde 64-bit drivere ute før jeg visste om Windows XP-64bit. Dette er snart 2 år siden. Jaja, drivere har alltid vært i NVidias favør, men ATI kommer nok med mer kraftige saker når OS'et skal lanseres! Endret av AMD-King
Lenke til kommentar

Det var det jeg også regnet med.

 

Absolutt alt av 64-bit jeg har installert til nå er BETA. Noe jeg regnet med ville skape ustabilitet. Det har det ikke gjort. Derimot er ytelse på 3D aps noe senket. Regner med det blir en bedring på det etterhvert. Uansett så er stabilitet viktigere på min maskin nett nå. Ladder 2 er jo åpnet på D2. :D

 

Som jeg skrev er ytelsen i PCMark den samme, så det er bare skjermkortet som ikke yter som det skal.

 

En kamerat av meg skal se om det er samme problem med nVidia kort. Om det ikke er samme problem der, er det bare skjermkort driver relatert.

 

-Chief-

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...