Gå til innhold

Data error (cyclic redundancy check).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bytt hardisk, denna disken er allerede gåen. Og kommer til og bli enda mere fucka.

 

 

CRC er en mattematisk kalkulering av en data blokk på hardisken din, som resulterer til og kunne identifisere dataen i denne ene blocken. Det vil da si når CRC blir utregnet, blir utregningen feil iforhold til satt CRC cheksum. Og du har mest sannsynlig en feil på hardware. Dette kan også forekomme på CDer, og da er det 99% av tiden grunnet skrap eller andre slags fyiske feil på cden.

 

Du får dette igjen på garantien, og jeg ville ikke vurdert og prøvd og fixe det med et eller annet program. Et program kan ikke fixe fysiske feil på disken, de kan du om adressere området det gjelder, til en annen ledig blokk. og på denne måten vil det virke som det er fixet. Men det er det altså ikke.

 

 

Bytt disken, be happy!

Lenke til kommentar

Prøvde å kjøre error sjekken i partition magic, men den fant for mange feil så den avbrøt sjekken.

 

Denne disken er iferd med å knele. Håper bare jeg får ut de viktigste dataene...

 

EDIT: Partition Magic rapporterer at disken bør byttes ut.

Endret av oblivian
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

søk på PC File Recovery på www.download.com

 

Et fint lite program som lar deg hente ut data på selv de mest FUBAR harddisker.

 

Evnt www.bootdisk.com er jo også en fin plass å sjekke etter slike programmer.

 

We wish you luck.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Doh, Ronin kom meg i forkjøpet. "GetDataBack" anbefales også!

 

Men nå, Battlefield spilling :D

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

OK, takk for tips folkens.

 

En siste liten sak, hvor legger chkdsk error loggen? (For reklamasjon). Har søkt rundt på hardisken, windows etc. Mener å huske at chkdsk genererer en error.log.

 

EDIT: Er det forresten noe jeg kan ha gjort galt eller? Disken har stått i maskinen fra dag 1. Temp ligger på, ifølge S.M.A.R.T. på ca. 45 grader celsius.

 

EDIT2: Check Disk Error Log

Endret av oblivian
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...