Gå til innhold

Døde piksler, antall for å klage?


chokke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sendte en skjerm til komplett for litt siden, ikke min though.

Den hadde vel 12 døde pixler, fordelt helt inntil kanten på hver sin side.

De sa at det burde være minst 15, om det var på sidene, men hvis de var midt på skjermen skulle man få ny med en gang. Er noe mer forstyrrende å ha døde pixler akkurat der man ser mesteparten av tiden enn helt ute på sidene da...

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Øh, er ikke regelen 3 pixler uansett da? ØØØØyyyviiiiind?

 

Altså, jeg har ikke kjøpt LCD før, men når den tid kommer skal jeg ikke ha døde pixler. Det får være grenser! Jeg er såpass pirkete når det kommer til skjerm, og døde pixler er rett og slett uhørt. Faktisk en av de eneste grunnene til at jeg venter med å gå over til LCD.

Lenke til kommentar

Er det virkelig så vanskelig å lage feilfrie LCD skjermer at man må ha opptil 15 døde pixler for å kunne klage? Det høres rart ut. Den der døde-pixler garantien synes jeg er helt bort i natta. Jaja, ser man en død pixel når man mottar skjermen, så kan man jo bare benytte angreretten og prøve igjen... hvis man gidder.

 

 

Sitter selv med en Samsung 173T, og har ikke sett en eneste død pixel på den nå etter 4-5 måneder.

Lenke til kommentar

en Nec MultiSync LCD1760NX, de er OVERALT, mest oppe til venstre, men noen midt på og.

 

Hvordan unngår man døde pixler eller er det bare tilfeldig? OG hvordan kommer de, hvis man slår av skjermen mye av og på skaper døde pixler?

 

Rask EDIT pga dårlig korttidsminne :p : Finnes det forskjellige former på døde pixler? For noen som "Lyser" rødt eller blått eller andre farger, mens de fleste er svarte

 

:cry: har bare dårlige erfaringer av nettbutkker. Headsett og mic kom ødelagt, data kom ødelagt, skjerm med masse døde pixler.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Er skjermen spesifisert i hehold til Iso 13406-2

Er det eit fast opplegg på kor mange feil ein godkjenner som reklamasjon:

Iso standarden definere ut to kriterier:

Storleik på skjerm og typen feil:

Henter bildene som viser dette frå øivind sin LCD guide

 

iso-def.gif

iso-tabell.gif

 

ved 15 subpixler så er det reklamasjon så lenge den er iso setifisert.

 

Kva merke var det du sendte inn Goophy?

 

Etter kva eg har efrat vil døde subpixler viser seg i tre farger:

grønn, raud og blå, men det er dei grønne som er verst.

 

mvh

JanEirik

LCD tester @hw

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

ta i alle fall kontakt med netshop slik at du får lagt fram antall døde pixler er over det som Nec definierer som reklamasjonsrett gjennom at skjermen er iso 13406-2 setifisert.

 

Alternativet er jo å returnere den på angrefrist som går ut på tirsdag, det koster litt men er jo bedre enn å sitte med ein skjerm full av døde subpixler.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...