Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf 1,6 GT '96 Startproblemer/Startsperre/Div


Anbefalte innlegg

Hei, fikk låne meg en Golf fra '96 som har gått nesten 150.000 her får en ukes tid siden fra min bror. Bilen har hatt flere eiere enn de fleste her har bookmarks og brukes kun når han er i Oslo. Bilen har i det siste blitt kjørt av en annen bror av meg og små fikset litt på... Aldri fulgt noe service intervaller mm.

 

 

Problemet startet med at bilen rett og slett ikke startet. Tenningen og alt fungerte men startern fikk ikke strøm, en spesialist på greiene i Oslo sa at det var noe galt "bak" rattet og at vi enten kunne koble startern direkte til plusspolen da vi skulle starte eller presse nøkkelen hardt inn og vri sakte. Dette fungerte og vi kjørte avgårde. (bilen kunne også trilles igang). Delen er bestilt og vil bli byttet så fort vi er hjemme i Oslo igjen.

 

Etter at bilen har fungert problemfritt i nesten en uke ville den idag rett og slett ikke starte. Motoren var varm og alt som skjedde var at bilen "startet" gikk til 5-7.00 omdreininger og stoppet. Altså ikke opp til 900-1000 hvor den som regel ligger.

 

NAF mener det er startsperra som har koblet inn. Jeg vet ikke og vil gjerne kjøre hjem før Møller åpner på mandag (og en eller annen gang finner ut av at de vil se på det...). Neida, men Møller har sagt de ordner det mandag morgen.

 

NAF mente at det eneste som trengest var en "computer" greie som visstnok fikser problemet..? Noen som har vært borti noe lignedne eller vet om en løsning?

 

Været her nede i kristiansand gjør det ikke særlig fetere å måtte ta buss og taxi.. ja, det pøser ned her på Quart festivalens siste dager...

 

NAF mente også at nøkkelen kunne blitt avmagnetisert, jeg vet ikke og ser helst bare at bilen starter igjen før lørdag da jeg gjerne vil kjøre hjem :)

 

Er utrolig takknemmelig for all hjelp som på en eller annen måte kan hjelpe meg. Jeg befinner meg i Kr.sand hvis det er til hjelp. Jeg titter innom netcafe'en etterhvert som jeg får anledning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for de av dere som lurer så er bilen levert og retunert fra verksted...

 

Elektronisk styringsenhet som var defekt, (den tok seg vistnok av jobben til forgasseren) kostet ca 5000 å få fikset.. surt men nå går iallefall bilen igjen.

 

De fikset også problemet med nøkkelen, de skulle de ha 1000 for...

 

 

Lenge leve golf og service og sånt :)

Lenke til kommentar

Fint at du poster løsningen på problemet. :yes:

 

Jepp, det er kjipt når "sorte" bokser som styrer _alt_ i motoren svikter.

 

Hva var galt med tenningen? En "sort" boks som var problemet der også?

 

1,6l GT er ikke den med innsprøytning? GL er det i allefall.

Endret av Opus
Lenke til kommentar

Tror ikke det er direkte innsprøytning, har en bror med Golf GTI ca samme årstall, han har noe mer hk, antar det er innsprøytningen. Vet ikke angående volum, GOlg GT'en har iallefall ikke mer enn 1,6.

 

Ikke mer enn 70kw i GT'en min. Tror det er ca 85 i GTI'en.

 

 

Spør dere neg syntes jeg det er små tåpelig å lage en stiv bil når motoren ikke er spesielt rask.

 

Vet dere om det er en kurrant sak å bytte evt trimme noe slikt?

Endret av dale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...