Gå til innhold

Nokia 3200 eller Sony Ericsson t610


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal kjøpe meg en ny mobil, så langt har jeg sett meg ut telefonene:

 

- Nokia 3200

-Sony Ericsson t610

 

Så lurere jeg på hva som er hovedforskjellen/forskjellene på disse telefonene. Eller hvilken av dem som er best.

 

Hvis dere har andre kameratelefoner å anbefale setter jeg pris på det.

 

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp heller SE T630. Det er " versjon 2 " SE T610.

 

Når det gjelder Nokia 3200 kontra SE T610 så kan ikke disse sammenlignes.

Dette skyldes at 3200 er ment som en ungdomstelefon og ikke en proff telefon som SE T610 er.

 

SE T610 er et god telefon. 65k farger display. Kamera, Bluetooth, IR. osv osv osv

Nokia 3200 har ikke en så god fargeskjerm. Kun 4-8K farger. Husker ikke helt eksakt. Den har og en mindre skjerm. Mindre minne og dårligere kamera.

 

Uansett. Av de to modellene du vil velge i mellom er SE T610 klart det beste kjøpet. Det er en god telefon. Den er oversiktlig og enkel å lære seg. ( Når det gjelder nokia. har du hatt en nokia og lært deg menysystemet på den kan du menysystemet på de andre og. )

 

Men uansett. T630 er en videreutviklet T610. Og prisen er ikke så verst heller. Går for rundt 400 kr nå med abb. og 12mnd binding enkelte steder.

 

Hvis du er en av de som sverger til Nokia så anbefaler jeg enten Nokia 6230 eller 7610

Begge kommer med innebygd kortleser og kan ta videosnutter.

MERK: 7610 er den første mobilen med 1 MEGAPIXEL kamera. hint hint.

MERK2: Prisen på de siste modellene er noe høyere enn T610, T630 og 3200.

MERK3: Nokia klarer ikke å produsere nok 6230 i forhold til etterspørsel.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Har prøvd begge to å jeg må si at SE T610 er et bedre kjøp.Kan egentlig ikke sammenlignes.N3200 er mer ungdomstelefon og SE T610 er mer proff.T610 er bedre på bildevisning enn N3200.Men jeg tror N3200 vil slå T610 på sms(hastighet) og Java.Og T610 føles mye mer gjennomført finis enn N3200.T610 har børste aluminium og N3200 har mer plastikfølelse.N3200 har også kjedelige menyer.Men det kan man fikse lett på T610.Man kan forandre Themes/layout.Og ringenetonen er også i mye høyere kvalitet enn N3200(4 toner) mens T610 har 32 toner.

Lenke til kommentar
Hei... jeg sitter også her og skal kjøpe ny telefon straks i denne prisklassen rundt T630 og T610

 

Personlig så syns jeg utseendet til T610 ser bedre ut enn T630..

 

Hvar egentlig forskjellen på de to telefonene? Bortsett fra skjermen og utseendet...

Vel, t630 interpolerer visstnok bildene til vga (noe som ikke blir like bra som vanlig vga) og i tillegg har den støtte for wireless village, som ikke funker i norske nett ennå. *leter etter forskjeller :roll: * hm, tror ikke det er så store forskjeller, men t630 er iallefall bedre....

 

og angående nokia 3200: jeg har en, og den er IKKE i nærheten av SE t610/30, verken utseende, pris eller funksjoner.

Lenke til kommentar

jeg vet i hvertfall at jeg ville gått for t610 kontra 3200...

 

min mening er at d ville være dumt å gjøre noe annet.

 

jeg har kjenninger med begge modeller og når jeg tar i 3200 får jeg følelse av plast(billig ) men derimot med t610 får du en fin følelse av KVALITET...

+den har et utseende som ikke kan sammenlignes :w00t:

Lenke til kommentar
Nokia 3200 har 16-toner i sine polyfoniske ringelyder, dessuten så har 3200 infrarød port - SOM FUNGERER!

3200 er også 5-600 kr billigere enn T610.

Jeg har aldri sett en Series 40 telefon som har hatt en infarødport som virker jeg... Er det meningen de skal? :ermm:

 

Men 3200 har vel radio, noe i T610 har (?)...

Lenke til kommentar
Nokia 3200 har 16-toner i sine polyfoniske ringelyder, dessuten så har 3200 infrarød port - SOM FUNGERER!

3200 er også 5-600 kr billigere enn T610.

Jeg har aldri sett en Series 40 telefon som har hatt en infarødport som virker jeg... Er det meningen de skal? :ermm:

Den på 3200 virker faktisk ja, vet ikke hvordan det er med andre mobiler men med andre 3200'er fungerer det veldig bra å sende ting :)

 

Men trådstarter burde fortsat velge T610! :yes:

Lenke til kommentar

Nokia 3200 HAR 16-kanalers poly-toner - uansett hva nokia.com skriver.

Hvorfor i all verden hører man flere stemmer om man spiller av ringetone på en 3200, enn om man spiller av eksakt samme ringetone på en 6610? :hmm:

 

Det jeg mente med at 3200 har en IR-port som fungerer var at telefoner som 7210/6610/7250 etc. har Infrarøde porter som man IKKE kan sende ringetoner, bilder etc. via.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...